Pravidlo o zpomalení při vyvěšení červených vlajek je podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga velmi jasné a pro jezdce v kokpitu také jednoduché pro dodržení. Pro Sebastiana Vettela, jenž se proti němu provinil během tréninku před Velkou cenou Spojených států, nevidí žádnou omluvu.
Pilot Ferrari během prvního tréninku nedostatečně zpomalil, za což dostal penalizaci a byl na startu odsunut o tři místa zpět. Komisaři byli kritizováni za to, že ovlivnili boj o titul, jenže pravidlo je podle Whitinga jasně dané. Piloti mají na displeji údaje o čase, které v jednotlivých mini-sektorech musí dodržet. Vettel sice zpomalil, ale ne dostatečně.
"Je to jako všechno, co týmy dělají s auty. Chtějí vědět, kam až mohou zajít. Je dán jasný limit, který se dá snadno dodržet. Podle mě šlo jednoduše o chybu jezdce," komentuje Whiting porušení sportovních pravidel (článek 31.6) ze strany německého pilota.
Ta říkají, že piloti se musí během červených vlajek "držet pod minimálním stanoveným časem stanoveným řídicí jednotkou minimálně jednou v každém sektoru traťových komisařů." Úplně stejným způsobem se rychlost monitoruje také po výjezdu safety caru nebo během fáze virtuálního safety caru.
Podle Whitinga by bylo divné, kdyby pro červené vlajky nepoužívaly stejný systém: "Týmy cítily, že šlo o logickou věc, využívat úplně stejný systém. Měli jsme tři případy, kdy se ho piloti nedrželi. Jedním z nich byla chyba, kterou přiznal sám jezdec - Daniel Ricciardo v Austrálii. Estebanovi [Oconovi] se to stalo v Suzuce a Sebovi teď.
Nevím přesně, co dělali nebo proč se nedrželi těch rozdílových časů, zdá se však, že to během safety caru nebo virtuálního safety caru zvládají perfektně. Proto netuším, co se u nich stalo, jestli si to třeba pilot nepamatuje," pokračuje ředitel závodů Formule 1.
Je to naprosto jednoduché: každý světelný panel ukazuje jasnou červenou. Není to tak, že byste i vlastně mohli přehlédnout. Ale on to udělal. Při této příležitosti neodvedl dostatečně dobrou práci," kárá Whiting pilota Ferrari.
Jde podle něj o vážné provinění, za které mají komisaři udělit pět trestných míst. Protože však byli shovívaví již na počátku sezóny u Ricciarda, dali Vettelovi také jen tři trestná místa.
"Pokud někdo nezpomalí za červených vlajek, je to podle mě vážné. Když se na to podíváte bez emocí, jde o špatnou věc, nedostatečně zpomalit při červených vlajkách, ať už se to snažíte jakkoliv omluvit," dodává 62letý Brit, jenž v F1 dohlíží na bezpečnost závodů již od roku 1997.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.