Pravidlo o zpomalení při vyvěšení červených vlajek je podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga velmi jasné a pro jezdce v kokpitu také jednoduché pro dodržení. Pro Sebastiana Vettela, jenž se proti němu provinil během tréninku před Velkou cenou Spojených států, nevidí žádnou omluvu.
Pilot Ferrari během prvního tréninku nedostatečně zpomalil, za což dostal penalizaci a byl na startu odsunut o tři místa zpět. Komisaři byli kritizováni za to, že ovlivnili boj o titul, jenže pravidlo je podle Whitinga jasně dané. Piloti mají na displeji údaje o čase, které v jednotlivých mini-sektorech musí dodržet. Vettel sice zpomalil, ale ne dostatečně.
"Je to jako všechno, co týmy dělají s auty. Chtějí vědět, kam až mohou zajít. Je dán jasný limit, který se dá snadno dodržet. Podle mě šlo jednoduše o chybu jezdce," komentuje Whiting porušení sportovních pravidel (článek 31.6) ze strany německého pilota.
Ta říkají, že piloti se musí během červených vlajek "držet pod minimálním stanoveným časem stanoveným řídicí jednotkou minimálně jednou v každém sektoru traťových komisařů." Úplně stejným způsobem se rychlost monitoruje také po výjezdu safety caru nebo během fáze virtuálního safety caru.
Podle Whitinga by bylo divné, kdyby pro červené vlajky nepoužívaly stejný systém: "Týmy cítily, že šlo o logickou věc, využívat úplně stejný systém. Měli jsme tři případy, kdy se ho piloti nedrželi. Jedním z nich byla chyba, kterou přiznal sám jezdec - Daniel Ricciardo v Austrálii. Estebanovi [Oconovi] se to stalo v Suzuce a Sebovi teď.
Nevím přesně, co dělali nebo proč se nedrželi těch rozdílových časů, zdá se však, že to během safety caru nebo virtuálního safety caru zvládají perfektně. Proto netuším, co se u nich stalo, jestli si to třeba pilot nepamatuje," pokračuje ředitel závodů Formule 1.
Je to naprosto jednoduché: každý světelný panel ukazuje jasnou červenou. Není to tak, že byste i vlastně mohli přehlédnout. Ale on to udělal. Při této příležitosti neodvedl dostatečně dobrou práci," kárá Whiting pilota Ferrari.
Jde podle něj o vážné provinění, za které mají komisaři udělit pět trestných míst. Protože však byli shovívaví již na počátku sezóny u Ricciarda, dali Vettelovi také jen tři trestná místa.
"Pokud někdo nezpomalí za červených vlajek, je to podle mě vážné. Když se na to podíváte bez emocí, jde o špatnou věc, nedostatečně zpomalit při červených vlajkách, ať už se to snažíte jakkoliv omluvit," dodává 62letý Brit, jenž v F1 dohlíží na bezpečnost závodů již od roku 1997.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.