Pravidlo o zpomalení při vyvěšení červených vlajek je podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga velmi jasné a pro jezdce v kokpitu také jednoduché pro dodržení. Pro Sebastiana Vettela, jenž se proti němu provinil během tréninku před Velkou cenou Spojených států, nevidí žádnou omluvu.
Pilot Ferrari během prvního tréninku nedostatečně zpomalil, za což dostal penalizaci a byl na startu odsunut o tři místa zpět. Komisaři byli kritizováni za to, že ovlivnili boj o titul, jenže pravidlo je podle Whitinga jasně dané. Piloti mají na displeji údaje o čase, které v jednotlivých mini-sektorech musí dodržet. Vettel sice zpomalil, ale ne dostatečně.
"Je to jako všechno, co týmy dělají s auty. Chtějí vědět, kam až mohou zajít. Je dán jasný limit, který se dá snadno dodržet. Podle mě šlo jednoduše o chybu jezdce," komentuje Whiting porušení sportovních pravidel (článek 31.6) ze strany německého pilota.
Ta říkají, že piloti se musí během červených vlajek "držet pod minimálním stanoveným časem stanoveným řídicí jednotkou minimálně jednou v každém sektoru traťových komisařů." Úplně stejným způsobem se rychlost monitoruje také po výjezdu safety caru nebo během fáze virtuálního safety caru.
Podle Whitinga by bylo divné, kdyby pro červené vlajky nepoužívaly stejný systém: "Týmy cítily, že šlo o logickou věc, využívat úplně stejný systém. Měli jsme tři případy, kdy se ho piloti nedrželi. Jedním z nich byla chyba, kterou přiznal sám jezdec - Daniel Ricciardo v Austrálii. Estebanovi [Oconovi] se to stalo v Suzuce a Sebovi teď.
Nevím přesně, co dělali nebo proč se nedrželi těch rozdílových časů, zdá se však, že to během safety caru nebo virtuálního safety caru zvládají perfektně. Proto netuším, co se u nich stalo, jestli si to třeba pilot nepamatuje," pokračuje ředitel závodů Formule 1.
Je to naprosto jednoduché: každý světelný panel ukazuje jasnou červenou. Není to tak, že byste i vlastně mohli přehlédnout. Ale on to udělal. Při této příležitosti neodvedl dostatečně dobrou práci," kárá Whiting pilota Ferrari.
Jde podle něj o vážné provinění, za které mají komisaři udělit pět trestných míst. Protože však byli shovívaví již na počátku sezóny u Ricciarda, dali Vettelovi také jen tři trestná místa.
"Pokud někdo nezpomalí za červených vlajek, je to podle mě vážné. Když se na to podíváte bez emocí, jde o špatnou věc, nedostatečně zpomalit při červených vlajkách, ať už se to snažíte jakkoliv omluvit," dodává 62letý Brit, jenž v F1 dohlíží na bezpečnost závodů již od roku 1997.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.