Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?
"V technických pravidlech chceme udělat několik změn v oblastech vozu, jež podle nás netvoří v konkurenceschopnosti rozdíl, který by fanoušci oceňovali. Hovořím o konkurenčních prvcích mezi týmy, jež zkrátka neposkytují hodnotné soutěžení," vysvětluje Brawn.
"Chceme postoupit o krok dále a říci: 'Proč nemůžeme mít všichni stejná převodová ústrojí?' Alespoň jejich jádrové součástí - stejné hřídele, stejné diferenciály. To by mělo celkem významný ekonomický vliv. A dopad na vnímání soutěžení ve sportu by byl přitom zanedbatelný," pokračuje bývalý technický ředitel Benettonu, Ferrari a Mercedesu.
"Náklady vynakládané týmy na drobné zisky jsou velké. Pokud vyvíjíte své vlastní převodové ústrojí, tak bych je odhadl na 5 - 10 milionů dolarů ročně - a nikdo to nevidí," poukazuje Brawn spoustu peněz, které týmy stojí díly, jež mají velmi malý dopad na rozdíly v jejich výkonnosti - navíc jsou před fanoušky ukryty.
"Existuje několik dalších oblastí, kde sledujeme podobný záměr - brzdové systémy, zavěšení, omezení aerodynamiky - to vše, abychom snížili náklady. I když chcete udělat změnu z dobrého důvodu, musíte si promyslet následky - jak to ovlivní závody, jak si je vyloží týmy. Protože by to nebylo fér představit fanouškům návrh, aniž byste chápali, jako to může či nemusí mít důsledky," říká Brawn stojící před nelehkým úkolem.
Snaží se vylepšit sport tak, aby to přispělo "ke zlepšení show a fanouškům poskytlo vzrušující zážitek bez obětování DNA, které z F1 tvoří tu nejlepší závodní podívanou na planetě. Není to jednoduché, ale máme pár nápadů." Uvidíme tedy, jestli se F1 od roku 2021 vydá cestou větší standardizace.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.