Nebyla by to Formule 1, kdyby se jednotlivé závodní stáje nesnažily využít každé byť i na první pohled nenápadné maličkosti, která by jim umožnila získat jakoukoli výhodu nad soupeři. V době vyžíhaných technologií a ještě zamotanějších pravidel, které velmi ztěžují u současných monopostů vzájemné předjíždění se stává často velmi kritickým okamžikem závodu samotný start.
Ve Ferrari na toto zjevně zaměřili svou pozornost a v posledních závodech lze sledovat, že za to sklízí své ovoce. Nadprůměrné starty již znepokojují i Mercedes, jenž letos po několika sezónách jasné nadvlády má na poli pohonných jednotek zdatného soka. Dle mnohých názorů je už tým z Maranella co do výkonnosti dokonce v čele.
Začíná se tedy veřejně poukazovat na detaily, které by mohly představovat zásadní rozdíl. Ferrari totiž v poslední době umisťuje zejména během předzávodních příprav na palubní (on-board) kameru chladicí pytlík světle žluté barvy, který zřejmě obsahuje suchý led. Totéž činí někdy i v rámci tréninkových jízd a kvalifikace.
Jelikož tuto praxi nepoužívá žádný jiný tým, vyrojily se spekulace a dohady o tom, zda tím stáj se vzpínajícím koněm ve znaku nenalezla nějaký chytrý způsob, jak navýšit svůj výkon. Dle Autosportu to může ale také představovat jednoduchou kamufláž, která má odvést pozornost od něčeho mnohem důležitějšího.
Oficiální zdůvodnění Ferrari vyznívá až trochu legračně a sice že se jedná o chlazení elektroniky ve zmíněné kamerce. Přitom nikdo si na přehřívání tohoto dílu nestěžoval. Jiní zase tvrdí, že by se tímto sáčkem s chladivem mohli snažit upravit teplotu uvnitř airboxu tak, aby chladnější vzduch vstupující do sacího systému umožnil dosáhnout lepšího výkonu motoru.
Dle současně platných pravidel musí být teplota vzduchu vstupujícího do spalovacího prostoru minimálně o 10°C vyšší než je teplota okolí. Samozřejmě existují některé výjimky, které v některých fázích závodu nevyžadují dodržení tohoto limitu. Těmi jsou první kolo, jízda během safety caru, když jezdec míří do boxů a z boxů a další odlišnosti, které jsou posouzeny technickým delegátem.
Z výše uvedených omezení Ferrari pravděpodobně našlo cestu, jak si přidat koňské síly v kvalifikačním klání a také na startovním roštu. Nemusí jít nutně jen o snížení teploty nasávaného vzduchu, jako další alternativa se nabízí úprava teplotního okna pro MGU-K (motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie z výfukových plynů), což by mohlo směřovat také k jejich často zmiňované výhodě v oblasti práce s rekuperačními systémy.
A aby toho nebylo málo, toto opatření s pytlíkem na kameře může zkrátka zabránit konkurenci sledovat, co všechno jezdci v rudých vozech v kritických momentech závodního víkendu provádějí. Stalo se tak totiž během Grand Prix Německa i Maďarska. Zdá se totiž, že na volantech obou pilotů se v oblasti úchopů nacházejí pod pogumovaným povrchem jakési výstupky či tlačítka. Na voze Sebastiana Vettela je vlevo, u Kimiho Räikkonena vpravo. Oba během startovní startovní procedury drží palec na tomto místě a při zhasnutí červených světel ho uvolní.
Co by tímto ovládali je nyní záhadou. Dá se předpokládat lepší práce s hledáním bodu záběru spojky, což jim pak umožní perfektní odpich ze startovního slotu. A protože již na samotném začátku článku je zmíněna nesmírná důležitost skvělého startu, Ferrari si bude toto tajemství určitě pořádně hlídat…
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.