Nebyla by to Formule 1, kdyby se jednotlivé závodní stáje nesnažily využít každé byť i na první pohled nenápadné maličkosti, která by jim umožnila získat jakoukoli výhodu nad soupeři. V době vyžíhaných technologií a ještě zamotanějších pravidel, které velmi ztěžují u současných monopostů vzájemné předjíždění se stává často velmi kritickým okamžikem závodu samotný start.
Ve Ferrari na toto zjevně zaměřili svou pozornost a v posledních závodech lze sledovat, že za to sklízí své ovoce. Nadprůměrné starty již znepokojují i Mercedes, jenž letos po několika sezónách jasné nadvlády má na poli pohonných jednotek zdatného soka. Dle mnohých názorů je už tým z Maranella co do výkonnosti dokonce v čele.
Začíná se tedy veřejně poukazovat na detaily, které by mohly představovat zásadní rozdíl. Ferrari totiž v poslední době umisťuje zejména během předzávodních příprav na palubní (on-board) kameru chladicí pytlík světle žluté barvy, který zřejmě obsahuje suchý led. Totéž činí někdy i v rámci tréninkových jízd a kvalifikace.
Jelikož tuto praxi nepoužívá žádný jiný tým, vyrojily se spekulace a dohady o tom, zda tím stáj se vzpínajícím koněm ve znaku nenalezla nějaký chytrý způsob, jak navýšit svůj výkon. Dle Autosportu to může ale také představovat jednoduchou kamufláž, která má odvést pozornost od něčeho mnohem důležitějšího.
Oficiální zdůvodnění Ferrari vyznívá až trochu legračně a sice že se jedná o chlazení elektroniky ve zmíněné kamerce. Přitom nikdo si na přehřívání tohoto dílu nestěžoval. Jiní zase tvrdí, že by se tímto sáčkem s chladivem mohli snažit upravit teplotu uvnitř airboxu tak, aby chladnější vzduch vstupující do sacího systému umožnil dosáhnout lepšího výkonu motoru.
Dle současně platných pravidel musí být teplota vzduchu vstupujícího do spalovacího prostoru minimálně o 10°C vyšší než je teplota okolí. Samozřejmě existují některé výjimky, které v některých fázích závodu nevyžadují dodržení tohoto limitu. Těmi jsou první kolo, jízda během safety caru, když jezdec míří do boxů a z boxů a další odlišnosti, které jsou posouzeny technickým delegátem.
Z výše uvedených omezení Ferrari pravděpodobně našlo cestu, jak si přidat koňské síly v kvalifikačním klání a také na startovním roštu. Nemusí jít nutně jen o snížení teploty nasávaného vzduchu, jako další alternativa se nabízí úprava teplotního okna pro MGU-K (motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie z výfukových plynů), což by mohlo směřovat také k jejich často zmiňované výhodě v oblasti práce s rekuperačními systémy.
A aby toho nebylo málo, toto opatření s pytlíkem na kameře může zkrátka zabránit konkurenci sledovat, co všechno jezdci v rudých vozech v kritických momentech závodního víkendu provádějí. Stalo se tak totiž během Grand Prix Německa i Maďarska. Zdá se totiž, že na volantech obou pilotů se v oblasti úchopů nacházejí pod pogumovaným povrchem jakési výstupky či tlačítka. Na voze Sebastiana Vettela je vlevo, u Kimiho Räikkonena vpravo. Oba během startovní startovní procedury drží palec na tomto místě a při zhasnutí červených světel ho uvolní.
Co by tímto ovládali je nyní záhadou. Dá se předpokládat lepší práce s hledáním bodu záběru spojky, což jim pak umožní perfektní odpich ze startovního slotu. A protože již na samotném začátku článku je zmíněna nesmírná důležitost skvělého startu, Ferrari si bude toto tajemství určitě pořádně hlídat…
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.