McLaren bude volit svoji jezdeckou sezonu pro rok 2019 s prioritou na zkušenosti. Dle jeho šéfa, Zaka Browna, totiž potřebuje napřed lepší auto, pak muže jít do rizika v podobě angažmá dvou mladých pilotů.
Fernando Alonso se stále ještě nerozhodl, jestli zůstane v F1 i v sezoně 2019. McLaren zase zvažuje, jestli má prodloužit se Stoffelem Vandoornem, který má zatím potíže dostat z auta potřebnou výkonnost a neukazuje jezdecké kvality, které předtím ukazoval v juniorských šampionátech. Britský tým má v záloze letošního aspiranta na titulu ve Formuli 2, Lando Norrise, který je jejich rezervním pilotem. Během letní pauzy jsme ale už slyšeli nejrůznější zvěsti o příchodu Kimiho Räikkönena anebo Carlose Sainze. Blízko podpisu smlouvy s týmem byl také Daniel Ricciardo, který ale nakonec míří do Renaultu.
Na otázku, jestli McLaren upřednostňuje příchod špičkového pilota anebo některého, který by mohl být snazší na získání, Brown odpověděl: "Je těžké vydat se jedním směrem, protože se tolik věcí mění. V situaci, jako je tato, si musíte nechat všechny dveře a cesty otevřené a počkat, až spadnou některé z dominových kostek. Někdy je to pod vaší kontrolou a někdy ne," říká Zak Brown pro Autosport.
"Známe naši situaci se Stoffelem. Vidíme, jaké možnosti by mohly nebo nemohly být k dispozici a vidíme také, co chce dělat Fernando. Je to také o balíčku - zkušenost a mládí - zvláště v situaci, ve které jsme. Protože se restrukturalizujeme, tak by nebylo tou nejlepší možností mít dva mladé jezdce. Pokud bychom měli lepší závodní auto, tak bychom mohli zariskovat se dvěma mladými jezdci, protože bychom jim mohli dát dobré závodní auto," pokračuje šéf McLarenu.
Zatímco Alonso má budoucnost ve svých rukou, tak Vandoorne o ni musí zabojovat, pokud si chce svoje místo udržet. Brown potvrdil, že McLaren stále stojí za Vandoornem, kdy mu dle jeho slov poskytují "tuny podpory". Poukázal například na změnu šasi před GP Maďarska poté, co jeho autu ve srovnání s autem Alonsa evidentně chyběl přítlak.
"Je realitou, že máme dvě volné sedačky a je naší prací, abychom dostali za dané situace dva nejlepší jezdce a to vyžaduje, abychom mluvili i s ostatními jezdci z pitlane. Každý závodní jezdec ví, že musí podávat co nejlepší výkony, protože týmy vždy hledí na aktuálně nejlepší možné řešení. Velmi stojíme za Stoffelem. Je to jeden z hlavních důvodů, proč se k nám připojil Gil [de Ferran], aby nám pomohl s jezdci. Nemám nejmenší problém poskytnout mu tu nejlepší možnou podporu, zatímco prožíváme bláznivou sezónu F1. Musíme se ale samozřejmě dívat kolem, jaké jsou další možnosti," zakončil Brown.
Dle Browna by mohla být klíčovým spouštěčem na jezdeckém trhu situace Force Indie. Ta byla zachráněna konsorciem firem v čele s Lawrencem Strollem. To bude mít s největší pravděpodobností dopad na jezdecký trh, protože se očekává, že jeho syn, Lance, opustí Williams a přejde do Force Indie. Bez místa tak bude buď Esteban Ocon anebo Sergio Sergio Pérez.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.