McLaren bude volit svoji jezdeckou sezonu pro rok 2019 s prioritou na zkušenosti. Dle jeho šéfa, Zaka Browna, totiž potřebuje napřed lepší auto, pak muže jít do rizika v podobě angažmá dvou mladých pilotů.
Fernando Alonso se stále ještě nerozhodl, jestli zůstane v F1 i v sezoně 2019. McLaren zase zvažuje, jestli má prodloužit se Stoffelem Vandoornem, který má zatím potíže dostat z auta potřebnou výkonnost a neukazuje jezdecké kvality, které předtím ukazoval v juniorských šampionátech. Britský tým má v záloze letošního aspiranta na titulu ve Formuli 2, Lando Norrise, který je jejich rezervním pilotem. Během letní pauzy jsme ale už slyšeli nejrůznější zvěsti o příchodu Kimiho Räikkönena anebo Carlose Sainze. Blízko podpisu smlouvy s týmem byl také Daniel Ricciardo, který ale nakonec míří do Renaultu.
Na otázku, jestli McLaren upřednostňuje příchod špičkového pilota anebo některého, který by mohl být snazší na získání, Brown odpověděl: "Je těžké vydat se jedním směrem, protože se tolik věcí mění. V situaci, jako je tato, si musíte nechat všechny dveře a cesty otevřené a počkat, až spadnou některé z dominových kostek. Někdy je to pod vaší kontrolou a někdy ne," říká Zak Brown pro Autosport.
"Známe naši situaci se Stoffelem. Vidíme, jaké možnosti by mohly nebo nemohly být k dispozici a vidíme také, co chce dělat Fernando. Je to také o balíčku - zkušenost a mládí - zvláště v situaci, ve které jsme. Protože se restrukturalizujeme, tak by nebylo tou nejlepší možností mít dva mladé jezdce. Pokud bychom měli lepší závodní auto, tak bychom mohli zariskovat se dvěma mladými jezdci, protože bychom jim mohli dát dobré závodní auto," pokračuje šéf McLarenu.
Zatímco Alonso má budoucnost ve svých rukou, tak Vandoorne o ni musí zabojovat, pokud si chce svoje místo udržet. Brown potvrdil, že McLaren stále stojí za Vandoornem, kdy mu dle jeho slov poskytují "tuny podpory". Poukázal například na změnu šasi před GP Maďarska poté, co jeho autu ve srovnání s autem Alonsa evidentně chyběl přítlak.
"Je realitou, že máme dvě volné sedačky a je naší prací, abychom dostali za dané situace dva nejlepší jezdce a to vyžaduje, abychom mluvili i s ostatními jezdci z pitlane. Každý závodní jezdec ví, že musí podávat co nejlepší výkony, protože týmy vždy hledí na aktuálně nejlepší možné řešení. Velmi stojíme za Stoffelem. Je to jeden z hlavních důvodů, proč se k nám připojil Gil [de Ferran], aby nám pomohl s jezdci. Nemám nejmenší problém poskytnout mu tu nejlepší možnou podporu, zatímco prožíváme bláznivou sezónu F1. Musíme se ale samozřejmě dívat kolem, jaké jsou další možnosti," zakončil Brown.
Dle Browna by mohla být klíčovým spouštěčem na jezdeckém trhu situace Force Indie. Ta byla zachráněna konsorciem firem v čele s Lawrencem Strollem. To bude mít s největší pravděpodobností dopad na jezdecký trh, protože se očekává, že jeho syn, Lance, opustí Williams a přejde do Force Indie. Bez místa tak bude buď Esteban Ocon anebo Sergio Sergio Pérez.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.