Týmy Formule 1 s výjimkou Haasu zůstaly na Hungaroringu, kde v úterý a ve středu před letní přestávkou společně testují. Poprvé dnes vyzkoušeli zjednodušená přední křídla navržená podle pravidel pro příští sezónu.
Nejrychlejší čas zajel na Hungaroringu Antonio Giovinazzi s vozem Ferrari SF71H na hyper-měkké směsi 1:15,648 je novým neoficiálním rekordem okruhu.
Druhý Marcus Ericsson zůstal o velký kus vzadu - na mladého Itala mu scházely 2,5 sekundy. Z nováčků se objevili také Lando Norris (McLaren), George Russell (Mercedes), Nicholas Latifi (Force India), Oliver Rowland (Williams) a Sean Gelael (Toro Rosso), jenž testoval pro Pirelli.
Nejvíce kol zvládl Hartley s druhým vozem Toro Rosso - 126 kol odpovídá vzdálenosti přes 552 km (velká cena se v neděli jela na 70 kol). O kolo méně má na kontě závodní pilot Red Bullu Daniel Ricciardo, přes stovku se dostali i Gelael s Latifim.
Nová přední křídla jsme mohli pozorovat u Force Indie, Red Bullu a Williamsu. Haas neměl žádné velké věci k testování, kvůli nákladům a velké zátěži personálu v posledních 6 týdnech se proto testů neúčastní.
F1 Testing - Day 1 Action 📸 #Budatest pic.twitter.com/A53gDI29yr
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018That spray! 💨 #BudaTest pic.twitter.com/HhIACG3IhA
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Inters on, @LandoNorris heads out for some wet laps around the Hungaroring. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/gflm1iCP5q
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018💦 Lando returns to the garage while this downpour passes. 💧 #BudaTest pic.twitter.com/u1l13HLkol
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 @F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/qevo5DfCEp
— LAT Images (@latimages) July 31, 201856 laps on the board now for @LandoNorris. 👍 #BudaTest pic.twitter.com/WvogyhXABZ
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Rolling out of the garage for this afternoons session, @oliverrowland1 is behind the wheel at the #BudaTest today! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/6xe8hVFu9P
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018🏁 Lando returns to the garage as the morning session comes to an end. He's posted a total of 46 laps on the board so far, and will be back on track after lunch. 👊 #BudaTest pic.twitter.com/IZr24JQWyU
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018First session complete for Oliver this morning, he will be back out this afternoon! #F1 #F1Testing #BudaTest pic.twitter.com/HTHGY8A66G
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018With just under 15 minutes to go until the lunch break @oliverrowland1 is still out on track at the #BudaTest #F1 #F1Testing pic.twitter.com/vlTdovwzMU
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 #F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/ATOUc0ws7J
— SUTTON IMAGES (@suttonimages) July 31, 2018Lando fires up and heads back out to add to his lap count of 33 so far this morning. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/n7iTOsVS0d
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018.@Anto_Giovinazzi hits the track with the #SF71H at the Hungaroring #F1Testing Day1 pic.twitter.com/9w95woFv9m
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 31, 2018Day 1 of F1 Testing is underway at the Hungaroring 🇭🇺 #F1Testing pic.twitter.com/0Yy1AJ4SfZ
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018Nico heads back out on track for some more laps!#RSspirit #BudaTest pic.twitter.com/luDbLfVOLY
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 31, 2018Budapest test is underway, with @oliverrowland1 behind the wheel 🇭🇺 #F1 #F1Testing pic.twitter.com/n1yXKj4or5
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.