Týmy Formule 1 s výjimkou Haasu zůstaly na Hungaroringu, kde v úterý a ve středu před letní přestávkou společně testují. Poprvé dnes vyzkoušeli zjednodušená přední křídla navržená podle pravidel pro příští sezónu.
Nejrychlejší čas zajel na Hungaroringu Antonio Giovinazzi s vozem Ferrari SF71H na hyper-měkké směsi 1:15,648 je novým neoficiálním rekordem okruhu.
Druhý Marcus Ericsson zůstal o velký kus vzadu - na mladého Itala mu scházely 2,5 sekundy. Z nováčků se objevili také Lando Norris (McLaren), George Russell (Mercedes), Nicholas Latifi (Force India), Oliver Rowland (Williams) a Sean Gelael (Toro Rosso), jenž testoval pro Pirelli.
Nejvíce kol zvládl Hartley s druhým vozem Toro Rosso - 126 kol odpovídá vzdálenosti přes 552 km (velká cena se v neděli jela na 70 kol). O kolo méně má na kontě závodní pilot Red Bullu Daniel Ricciardo, přes stovku se dostali i Gelael s Latifim.
Nová přední křídla jsme mohli pozorovat u Force Indie, Red Bullu a Williamsu. Haas neměl žádné velké věci k testování, kvůli nákladům a velké zátěži personálu v posledních 6 týdnech se proto testů neúčastní.
F1 Testing - Day 1 Action 📸 #Budatest pic.twitter.com/A53gDI29yr
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018That spray! 💨 #BudaTest pic.twitter.com/HhIACG3IhA
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Inters on, @LandoNorris heads out for some wet laps around the Hungaroring. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/gflm1iCP5q
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018💦 Lando returns to the garage while this downpour passes. 💧 #BudaTest pic.twitter.com/u1l13HLkol
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 @F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/qevo5DfCEp
— LAT Images (@latimages) July 31, 201856 laps on the board now for @LandoNorris. 👍 #BudaTest pic.twitter.com/WvogyhXABZ
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Rolling out of the garage for this afternoons session, @oliverrowland1 is behind the wheel at the #BudaTest today! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/6xe8hVFu9P
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018🏁 Lando returns to the garage as the morning session comes to an end. He's posted a total of 46 laps on the board so far, and will be back on track after lunch. 👊 #BudaTest pic.twitter.com/IZr24JQWyU
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018First session complete for Oliver this morning, he will be back out this afternoon! #F1 #F1Testing #BudaTest pic.twitter.com/HTHGY8A66G
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018With just under 15 minutes to go until the lunch break @oliverrowland1 is still out on track at the #BudaTest #F1 #F1Testing pic.twitter.com/vlTdovwzMU
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 #F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/ATOUc0ws7J
— SUTTON IMAGES (@suttonimages) July 31, 2018Lando fires up and heads back out to add to his lap count of 33 so far this morning. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/n7iTOsVS0d
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018.@Anto_Giovinazzi hits the track with the #SF71H at the Hungaroring #F1Testing Day1 pic.twitter.com/9w95woFv9m
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 31, 2018Day 1 of F1 Testing is underway at the Hungaroring 🇭🇺 #F1Testing pic.twitter.com/0Yy1AJ4SfZ
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018Nico heads back out on track for some more laps!#RSspirit #BudaTest pic.twitter.com/luDbLfVOLY
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 31, 2018Budapest test is underway, with @oliverrowland1 behind the wheel 🇭🇺 #F1 #F1Testing pic.twitter.com/n1yXKj4or5
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.