Týmy Formule 1 s výjimkou Haasu zůstaly na Hungaroringu, kde v úterý a ve středu před letní přestávkou společně testují. Poprvé dnes vyzkoušeli zjednodušená přední křídla navržená podle pravidel pro příští sezónu.
Nejrychlejší čas zajel na Hungaroringu Antonio Giovinazzi s vozem Ferrari SF71H na hyper-měkké směsi 1:15,648 je novým neoficiálním rekordem okruhu.
Druhý Marcus Ericsson zůstal o velký kus vzadu - na mladého Itala mu scházely 2,5 sekundy. Z nováčků se objevili také Lando Norris (McLaren), George Russell (Mercedes), Nicholas Latifi (Force India), Oliver Rowland (Williams) a Sean Gelael (Toro Rosso), jenž testoval pro Pirelli.
Nejvíce kol zvládl Hartley s druhým vozem Toro Rosso - 126 kol odpovídá vzdálenosti přes 552 km (velká cena se v neděli jela na 70 kol). O kolo méně má na kontě závodní pilot Red Bullu Daniel Ricciardo, přes stovku se dostali i Gelael s Latifim.
Nová přední křídla jsme mohli pozorovat u Force Indie, Red Bullu a Williamsu. Haas neměl žádné velké věci k testování, kvůli nákladům a velké zátěži personálu v posledních 6 týdnech se proto testů neúčastní.
F1 Testing - Day 1 Action 📸 #Budatest pic.twitter.com/A53gDI29yr
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018That spray! 💨 #BudaTest pic.twitter.com/HhIACG3IhA
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Inters on, @LandoNorris heads out for some wet laps around the Hungaroring. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/gflm1iCP5q
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018💦 Lando returns to the garage while this downpour passes. 💧 #BudaTest pic.twitter.com/u1l13HLkol
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 @F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/qevo5DfCEp
— LAT Images (@latimages) July 31, 201856 laps on the board now for @LandoNorris. 👍 #BudaTest pic.twitter.com/WvogyhXABZ
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018Rolling out of the garage for this afternoons session, @oliverrowland1 is behind the wheel at the #BudaTest today! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/6xe8hVFu9P
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018🏁 Lando returns to the garage as the morning session comes to an end. He's posted a total of 46 laps on the board so far, and will be back on track after lunch. 👊 #BudaTest pic.twitter.com/IZr24JQWyU
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018First session complete for Oliver this morning, he will be back out this afternoon! #F1 #F1Testing #BudaTest pic.twitter.com/HTHGY8A66G
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018With just under 15 minutes to go until the lunch break @oliverrowland1 is still out on track at the #BudaTest #F1 #F1Testing pic.twitter.com/vlTdovwzMU
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018👀 Williams & Force India testing the 2019 #F1 front wing #F1Testing pic.twitter.com/ATOUc0ws7J
— SUTTON IMAGES (@suttonimages) July 31, 2018Lando fires up and heads back out to add to his lap count of 33 so far this morning. #BudaTest 🇭🇺 pic.twitter.com/n7iTOsVS0d
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2018.@Anto_Giovinazzi hits the track with the #SF71H at the Hungaroring #F1Testing Day1 pic.twitter.com/9w95woFv9m
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 31, 2018Day 1 of F1 Testing is underway at the Hungaroring 🇭🇺 #F1Testing pic.twitter.com/0Yy1AJ4SfZ
— LAT Images (@latimages) July 31, 2018Nico heads back out on track for some more laps!#RSspirit #BudaTest pic.twitter.com/luDbLfVOLY
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 31, 2018Budapest test is underway, with @oliverrowland1 behind the wheel 🇭🇺 #F1 #F1Testing pic.twitter.com/n1yXKj4or5
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 31, 2018Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.