McLaren se podle svého jezdce Fernanda Alonsa po potížích v první půli sezóny již soustředí hlavně na příští rok. V Maďarsku jeho týmovému kolegovi Stoffelovi Vandoornemu vymění po poklesu výkonnosti v předchozích dvou závodech šasi.
Monopost MCL33 se tolik nepovedl jako ten loňský, který patřil ke špičce v poli - tehdy ale doplácel na slabý motor. Dokonce má méně přítlaku než jeho předchůdce. McLaren už podle Alonsa ale ví, proč letošní auto nedosahuje očekávaných výkonů. Jenže náprava potrvá ještě pár měsíců.
Světlo na konci tunelu - víme, v čem je problém"Pracujeme velmi tvrdě a jdeme do velké hloubky, pokud jde o slabiny vozu. Poté, co jsme tři naše první páteční tréninky investovali jen do aerodynamického vývoje a pochopení aerodynamiky, tak si uvědomujeme, že jsme trochu narušili náš závodní víkend a výkonnost v kvalifikaci, získali jsme ale během nich spoustu informací," vypovídá Alonso.
"Myslím si, že teď jsme v bodě, kdy víme přesně, co udělat. Pro letošní rok máme určitá řešení, ale řekněme, že 70 % poznání a pochopení tohoto auta uplatníme v příštím projektu, protože to vyžaduje čas - 3 nebo 4 měsíce vývoje, prací v aerodynamickému tunelu atd. Proto je to zřejmě lepší, když budeme investovat do příštího ročníku," pokračuje pilot McLarenu.
"Někdy to je fajn, když jdete v problémech a výkonnosti do velké hloubky, abyste vozu porozuměli, proto teď vidím podstatně jasnější budoucnost se všemi těmi problémy a poznáním, které jsme získali. Myslím, že nyní máme jasný směr, a to je to nejdůležitější," pochvaluje si Alonso, který chce svou budoucnost řešit po letní přestávce.
Vylepšení pro Maďarsko - opět Q3?McLaren i nadále hodlá první tréninky věnovat spíše vývoji vozu než přípravě na závodní víkend, v Maďarsku to ale bude "o trochu normálnější."
"Máme pro tento závod určitá vylepšen a zaměříme se také na jejich validaci, nejen na normální poznání vozu. Také potřebujeme otestovat výkonnost a zisky posledních dílů, tak snad se dočkáme lepších výsledků," pokračuje Alonso, který by na Hungaroringu chtěl zítra po delší době postoupit do poslední části kvalifikace.
Pokud jde o vylepšení, moc věcí výkonnost vozu vpřed neposunulo - s výjimkou květnového balíku vylepšení nasazeného ve Španělsku: "V podstatě jsme letos měli jen jedno vylepšení - v Barceloně. Ve všech dalších závodech šlo o drobné věci, které nebyly významné z pohledu výkonnosti."
"Některé z těch dílů byly experimentální, některé negativní, ne pozitivní, takže celkově jsme nasadili pouze jedno vylepšení. Pohybovali jsme se na počátku roku v Austrálii mezi 7. - 10. místem, v Barceloně a v Monaku jsme se na ně vrátili, a pak jsme pořád klesali. Tento víkend nás snad dostane dopředu této skupiny středu pole," doufá španělský jezdec.
Vandoorne se staronovým šasiJeho týmový kolega Stoffel Vandoorne se hodně trápil v předchozích dvou závodech, proto mu McLaren na Hungaroringu vymění šasi: "Není úplně nové, už jsme ho používali dříve, ale v tom není vůbec problém. Tlačil jsem kvůli tomu na tým. Samozřejmě jsme během posledních dvou závodů začali měnit spoustu dílů a dostali jsme se do bodu, kdy jsme udělali téměř vše, co šlo, a tohle je poslední zbývající krok. Není to pro tým lehké učinit, obzvlášť když závod následuje hned po tom předchozím, ale zvládl to."
Zatím netuší, co bylo příčinou náhlého poklesu výkonnosti u jeho monopostu. Tým na datech zaznamenal pokles přilnavosti, ale nezjistil přesně, co ho způsobuje. Dokud nevyjede v tréninku, tak si nebude jistý, že šlo o problém spojený s šasi.
"V Silverstone pozorovali, že se něco děje, ale bylo to těžké říct, zda se jedná o problém šasi. Momentálně jsme s vozem ještě nejezdili, takže zatím nevíme. Ale už jsme udělali skoro všechno, abychom pochybnosti rozptýlili," říká Vandoorne.
Potíže se poprvé objevily "v prvním kole v Silverstone. Začínáte přemýšlet o všem. Ale v určitém okamžiku byly části, kdy jsem se nemohl už v žádné zatáčce vyrovnat Fernandovi. Pak víte, že je problém s autem... Snad tady víkend začneme od nuly bez nějakých problémů a prožiju normální dny. Byl by to hezký pocit."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.