Fernando Alonso nechtěl pneumatiky v době, kdy začalo v průběhu Velké ceny Německa pršet. Tým mu je ale nasadil, a tak ho připravil o šanci bojovat o body. Opačně se zachoval například Mercedes, který svým pilotům za deště nasadil hladké ultra-měkké pneumatiky.
Španěl byl společně s Charlesem Leclercem v 43. kole prvním jezdcem, který se na dráze objevil na přechodných pneumatikách (značeny zelenou barvou). Risk ale nevyšel a jak se ukázalo, Alonso projevil svůj cit pro podmínky na dráze, když byl proti tomuto kroku.
Později tento druh pneumatik nasadili i Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Magnussen, Sainz či Stroll, nikdo si s ním ale nepomohl - všichni se brzy vrátili zpět na hladké pneumatiky.
Proč za deště Mercedes obul svým jezdcům ultra-měkké pneumatiky?Několik jezdců ani přes déšť ve 2. sektoru (zbylé dva zůstávaly celou dobu suché) k výměně pro přechodné pneumatiky nezajelo. To byl případ i vítěze Lewise Hamiltona, byť sekundu a půl váhal a dokonce najel do boxové uličky.
"My jsme se rozhodli ve 42. kole nasadit ultra-měkké. Viděli jsme přicházet déšť, ale chtěli jsme být na nových pneumatikách, když přijde, protože jsme cítili, že bychom první přeháňky mohli přestát na těch hladkých. To se vyplatilo, protože se za obtížných podmínek opravdu na lídry dotáhl. Safety car vytvořil pro Lewise možnost vyhrát, měl nejlepší podmínky ze všech, proto zůstat na dráze nebyl problém. Valtteri potřeboval čerstvé pneumatiky pro restart, jeho zastávka tedy byla nezbytná," vysvětluje ředitel traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin.
Alonso přechodné nechtělA jak tedy vypadala komunikace McLarenu s Alonsem v této fázi závodu?
McLaren: Takže Fernando, v současné době jsme patnáctí, čistě třináctí. Za 15 min by mělo hustě pršet.McLaren: Pěkné kolo, Fernando. Bezprostředně hrozí déšť, zřejmě teď začne pršet v zatáčce č. 6.Alonso: A kdy? Protože s těmi pneumatikami zacházíte odlišně.McLaren: První kapky spadly v zatáčce č. 6 v tomto kole.Alonso: Ano, několik kapek v zatáčce č. 6, takže mě teď v každém kole informujte. Nechte rádio neustále otevřené.McLaren: Dobře kámo, rozumím.
McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď, vpravo od kužele.Alonso: Teď do boxů?McLaren: Do boxů teď, do boxů teď.Alonso: OK, do boxů. Pro co?McLaren: Míříme do boxů pro přechodné.Alonso: Na ty je moc brzo. V suchých částech je zničíme.McLaren: Nájezd 10, nájezd 10 než zastavíš.Alonso: Ale ne pro přechodné, chlape. Řeknu ti, kdy zastavit.
Alonso: Pneumatiky jsou zničené. Takže ano, když teď prší a všichni stavějí, tak mi řekněte, a zastavíme znovu.McLaren: Fernando, kde na dráze prší?Alonso: Nikde.McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď.
McLaren: Fernando, v zatáčce 13 jsou žluté vlajky, vyjíždí safety car, vyjíždí safety car. Jaký je tvůj názor na pneumatiky? Co myslíš, přechodné nebo do deště?Alonso: OK suché, OK suché.McLaren: Rozumím, zůstaň na dráze.McLaren: A Fernando, jaké jsou podmínky na trati?Alonso: Jsou smíšené. V některých zatáčkách je sucho, v jiných hodně mokro.McLaren: Chápu. Byl bys spokojený s tím, kdybychom zůstali na dráze?Alonso: Jsme poslední, takže mi to je jedno.Alonso: S nikým nebojujeme, ne? Všichni jsou v jiném kole.McLaren: Takže Fernando, budeme bojovat s Leclercem před námi a s Gaslym, který je za námi.Alonso: Ale máme kolo ztrátu na Force Indie, nebo ne?McLaren: Ano, Fernando.Alonso: Není šance získat další kolo, že? S ohledem na safety car.McLaren: Fernando, myslíme si, že to restartují a zůstaneme se ztrátou jednoho kola.
Alonso: Celé kolo mám č. 14 - modré vlajky.McLaren: Auta, která musíme pustit před sebe, jsou Hartley, Grosjean a Sainz.Alonso: Nezajímá mě to. Budu lidi pouštět před sebe, protože mám modré vlajky po celém okruhu, i když mi to říkáte nebo ne.Alonso: Chcete to dokončit?McLaren: OK Fernando, musíme s autem odstoupit, musíme s autem odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.