HOCKENHEIMRING - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace na Velkou cenu Německa 2018 a jaké strategie v ní můžeme očekávat?
Na úvod připomínám rozvržení sektorů na Hockenheimringu s novou DRS zónou nacházející se na hlavní rovince, detekční bod sdílí s tou následující. Nejvyšší rychlosti se měří za táhlou pátou zatáčkou před brzdným bodem do vlásenky č. 6.
Zajímavá byla první zatáčka, pouze Verstappen jí dnes dokázal projet naplno. Pokoušel se takto zvládnou i zatáčku č. 11, nakonec na výjezdu z ní plyn přeci jen trochu povolil.
Vettel získal jubilejní 55. pole-position své kariéry poté, co s přehledem překonal rekord okruhu Michaela Schumachera s časem 1:11,212 s. Nepodařilo se mu sice poskládat v Q3 dohromady ideální kolo jako Bottasovi, Verstappenovi, Magnussenovi či Sainzovi, přesto zajel nejrychlejší čas v 1. i v 2. sektoru - pouze v tom třetím jej předčil Fin s Mercedesem.
Mercedes dnes rychlostně na Ferrari neměli, podle sportovního ředitele Tota Wolffa jen na rovinkách ztrácel půl sekundy. "Mají skvělou pohonnou jednotku, obrovskou výkonnost. Vypadalo to s námi dobře ve všech druzích zatáček, ale na rovinkách jsme se jejich výkonnosti nemohli vyrovnat... musíme se na to věci podívat a pokusit se zlepšit. Jak zvýšit náš výkon spalovacího motoru, nebo elektricky z baterií či motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie - cokoliv, co by pomohlo k vyššímu výkonu, protože tento šampionát chceme vyhrát."
K tomu se přidala smůla na straně Hamiltona, který skončil až 14. U něj došlo k poruše posilovače řízení a hydrauliky již v první zatáčce při normálním průjezdu přes obrubník (byť to Wolff zpočátku vysvětloval jinak - pravdu měl Lewis, rozhodně nešlo o jeho chybu). Zítra jej čeká strastiplná cesta vpřed, předjíždění zde není tak snadné jako v Silverstone, kde před 2 týdny předvedl spanilou jízdu.
Legalita hybridního systému Ferrari je předmětem velkých debat v padoku. Italská stáj z baterií najednou ždímá o 20 % energie více než Mercedes. Závodní ředitel Charlie Whiting a další zástupci FIA dnes dokonce navštívili motorhome Stříbrných šípů, aby probrali téma pohonných jednotek. "Šlo o výměnu názorů s FIA a s některými dalšími týmy či výrobci motorů," bagatelizuje význam schůzky Wolff.
Ferrari se změnilo dnes na schůzi správní rady vedení, Sergio Marchionne odstupuje kvůli nemoci ze svých funkcí. Uvidíme, jaký to bude mít vliv na závodní tým na okruzích i mimo ně. Räikkönen by se tím měl vrátit do hry o místo pro příští rok, kdy jej měl již nahradit Leclerc.
Hodně si proti Silverstone polepšil Renault, který nasadil u Hülkenberga nové přední křídlo, a Williams se stejným novým dílem: "Jak víte, tak jsme včera přivezli nové přední křídlo a dělá přesně to, co jsme zamýšleli z pohledu měření a komentáře pilotů vzhledem k tomu, v co doufali. Dnes jsme rozhodně byli silnější ve srovnání se Silverstone. Máme pár věcí pro Maďarsko a pak pro Spa. Tohle přední křídlo bylo velkým krokem, velkou položkou. Pro další závody už tak velké věci nemáme," prozradil nám technický ředitel Paddy Lowe. Sirotkin dnes pokrok potvrdil 12. místem.
Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez s Force Indií poháněnou Mercedesem: 326,6 km/h. Ferrari však má výkonnější motor, což potvrzují čtyři jeho vozy v první pětce.
Hülkenberg s Renaultem ztrácel 7,4 km/h, McLareny a Red Bully kvůli vyššímu odporu dokonce nejpomalejší ze všech (Ricciardo -15,9 km/h). Gasly s Hondou zaostával o 8,7 km/h, Toro Rosso však ztrácí na konkurenceschopnosti.
McLaren je s Alonsem před závodem na slibné 11. pozici s možností volně si volit pneumatiky, ovšem Vandoorne měl velké problémy se svým vozem - scházela mu přilnavost na zádi a skončil poslední. "Velké zklamání, které se těžko přijímá," hlesl Stoffel po kvalifikaci.
Alonso tým vyzývá k prošetření jeho potíží, jež se táhnou od Silverstone: "Myslím, že dělá všechno, co může. Rozhodně se zdá, že auto má v posledních dvou závodech výkonnostní potíže. A v datech jsou jasné známky toho, že má méně přítlaku. Měnili jsme nějaké díly a musíme jít ve vyšetřování hlouběji, protože to je vždy snazší, když máte obě auta blíže bodům."
Se svým vozem byl Španěl jinak spokojený: "Zlepšuje se, nové díly rozhodně vylepšují naši výkonnost, všichni ale dělají v každém závodě drobné kroky, takže si víceméně udržujeme od soupeřů stejný dostup. Ubíráme se však správným směrem a snad budeme moci v příštích několika závodech nasadit větší vylepšení. Zítra začneme na pneumatikách, jaké si budeme přát, navíc na nových, proto půjde o skvělou příležitost skórovat, jelikož startujeme tak blízko bodované zóny."
Pneumatiky a strategieAuta špičkových týmů byla na osychajícím asfaltu v kvalifikaci hned rychlejší než včera v 2. tréninku díky teplotě asfaltu - ta byla o 20 °C vyšší než v pátek. Za těchto podmínek skvěle fungovala ultra-měkká směs, která je o 0,9 s rychlejší než středně-tvrdá. Ultra-měkké pneumatiky degradují o 0,11 s na kolo, měkké o 0,10 s na kolo a středně-tvrdé o 0,06 s na kolo.
Strategie zítra budou záležet na její degradaci, pro všechny by ale mělo jít jen o jednu zastávku. Nejrychleji vychází přezutí z ultra-měkké na středně-tvrdou směs mezi 20. - 25. kolem, druhou nejrychlejší je přechod na měkkou směs místo středně-tvrdé ve druhém stintu.
Možností je i začátek na měkké směsi v případě vozů na 11. - 20. místě s přechodem v 35. kole na středně-tvrdou. Dvouzastávková strategie počítá s dvěma stinty na ultra-měkkých pneumatikách po 16 kolech se závěrem na měkkých, je však rozhodně pomalejší.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.