Eric Boullier doplatil na neúspěchy McLarenu, podle Davida Coultharda ovšem neprávem. Schopný manažer dělal vše, co mohl, aby závodní tým z Wokingu pozvedl, konstrukci monopostů ale neměl na starosti.
Britský tým oznámil 4. července před svým domácím závodem, že mění a zjednodušuje svou vedoucí strukturu poté, co výkonný ředitel Zak Brown "přijal rezignaci Erica Boulliera na jeho pozici závodního ředitele." Novým sportovním ředitelem se stal Gil de Ferran a Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti.
McLaren letos doufal, že po přechodu na motory Renault dosáhne významného pokroku, jenže na tratích zaostává za očekáváními, byť nasbíral více bodů a mezi konstruktéry je na tom lépe než loni touto dobou (v roce 2017 byl po Silverstone se 2 body poslední, letos mu patří se 48 body sedmá příčka).
Zatímco loni jeho šasi nebylo nejlepší ze všech, ale patřilo ke špičce, letos je na tom MCL33 po přestavbě na novou pohonnou jednotku ve srovnání s ostatními mnohem hůře. Dokonce produkuje méně přítlaku než jeho předchůdce!
"Musíte s Ericem Boullierem trochu soucítit, protože jsem si nevšiml, že by navrhoval auto, že by ho konstruoval nebo že by ho řídil. Přesto odstoupil, protože někdo musí být obětním beránkem," popisuje pro Crash.net Coulthard, jenž za McLaren devět let závodil.
"Je to velké zklamání vidět, jak se dva skvělé britské týmy [McLaren a Williams], jež hrály velkou roli v mé kariéře, potácejí v takových potížích," pokračuje 47letý rodák ze skotského Twynholmu.
Dostane se McLaren z problémů? "Ano, to rozhodně. McLaren bude zpět. Cítím, že výkonnost v budoucnu bude z hlediska McLarenu lepší vzhledem k tomu, jak jsou jako větší skupina společností a investorů rozjeti. Nejde o nekonečné množství peněz, podle mě je ale důležité, aby zainvestovali do struktury nezbytné pro to, aby lidé přinášeli výsledky. Lidé očividně v poslední době nepodávali patřičné výkony," myslí si Coulthard.
A jak vidí šance na setrvání Fernanda Alonsa ve Wokingu příští rok? "Doufám, že zůstane, ale věřím, že to je v této fázi kariéry padesát na padesát vzhledem k tomu, čeho by rád dosáhl. Dá mu McLaren příští rok vítězné auto? To je možné, ale nepravděpodobné. Musí se soustředit na návrh, korelaci se závodní tratí, stavbu a provoz auta. Když to všechno děláte správně, pak nemusíte mít ty nejlepší jezdce, abyste byli ve vítězné situaci," odpovídá.
"Stává se však to, že když máte nejlepší produkt, tak ti nejlepší piloti v něm chtějí být a dochází na okamžiky velkých úspěchů, jak to v minulosti zažili. Budou potřebovat finance, budou potřebovat novou strukturu. A pokud to dají vše dohromady, pak budou mít úspěch," dodává Coulthard.
Současný ředitel McLarenu Brown si uvědomuje, že bude třeba vybudovat novou strukturu a že jeho týmu něco schází: "V této dekádě máme velký nedostatek stability. Šéf týmu přišel, šéf týmu odešel, výkonný ředitel přišel, výkonný ředitel přišel, akcionář přišel, nakoupil, odešel atd. Myslím, že to je v každé společnosti těžké přinést stabilitu a směr, kterým se ubírat, když se věci neustále mění. Proto si myslím, že tuto kapitolu uzavřeme a že teď se při budování odrazíme od toho, jak na tom jsme dnes."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.