PAUL RICARD - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své jezdce a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Francie 2018?
Sauber svými výkony příjemně překvapuje nejen na dráze, ale i v boxech - již ve třetím závodě po sobě předvedl nejrychlejší zastávku, když Ericssona v 35. kole přezul za 2,32 sekundy. Mezi nejrychlejších deset se dostala také zastávka jeho týmového kolegy Leclerca, byť byla podstatně pomalejší: 3,19 s.
Druhou příčku obsadilo Toro Rosso, jež Hartleyho v 38. kole zdrželo jen 2,41 s. Po vyřazení Gaslyho v prvním kole šlo o jedinou zastávku italské stáje poháněné Hondou.
Špičkové týmy se za sebou řadily až od 3. příčky. Mercedes Hamiltona v 33. kole odbavil za 2,44 s, Bottas se u mechaniků dnes zdržel podstatně déle poté, co do něj v první zatáčce narazil Vettel.
Ferrari zvládlo Räikkönena přezout v 34. kole za 2,46 s. Fin měl sice nejlepší průjezd boxovou uličkou, nepočínal si v ní ale tak dobře, jako výše uvedení soupeři. Vettel byl v boxech dvakrát, z toho jednou mu po prvním kole tým měnil celé přední křídlo, podruhé si v rámci zastávky odpykával velmi mírný pětivteřinový trest za zmíněný náraz do soupeře.
Red Bullu patří páté a šesté místo, když Verstappena v 25. kole zdržel 2,51 s a Ricciarda o tři kola později 2,59 s. Za Red Bull se zařadil oběma zastávkami McLaren, který Vandoornea poslal zpět na trať za 2,6 s a Alonsa za 3,07 s.
Do závodu dnes polovina pilotů startovala na ultra-měkkých pneumatikách, 8 na super-měkkých (Alonso, Bottas, Ericsson, Gasly, Hamilton, Ricciardo, Vandoorne a Verstappen) a 2 na měkkých (Hülkenberg a Pérez).
Se strategií jediné zastávky si dle očekávání vystačila 14. klasifikovaných pilotů, tři museli do boxů neplánovaně podruhé: Alonso, který tam skončil po problémech se zavěšením v posledním kole, dále Bottas a Vettel.
Nejvíce kol (38) na ultra-měkké směsi zvládl Hartley, na super-měkké Vandoorne (40 kol) a Sirotkin na měkkých vydržel 51 z celkových 53 kol, na něž byla vypsána letošní Velká cena Francie, tj. 96 % závodu.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.