Charles Leclerc připustil, že to pro něj v prvních závodech ve Formuli 1 bylo po ovládnutí šampionátu Formule 2 těžší, než si původně myslel.
V prvních třech letošních závodech dojížděl na 12. - 19. pozici, po změně v nastavení a jezdeckého stylu, který si tříbil během vítězných sezón v GP3 a F2, se však dostavil úspěch. V Baku to se Sauberem dotáhl na šestou příčku, poté bodoval i ve Španělsku a naposledy také v Kanadě.
Pro Leclerca to bylo "šílené" mít "tolik nových věcí v F1, kde se na to tlačí do detailů." Věří ale, že se ubírá správným směrem a že se dále zlepšuje. "I když se v tomto sportu pohybuji od tří let, nečekal jsem, že ten skok bude tak velký," přiznává.
"Množství procedur, změn jízdního stylu a všeho, to je velký krok kupředu. Na počátku to pro mě bylo těžké. Možná bych si byl býval přál, abych vozu porozuměl rychleji, ale plně poznat auto ve dvou nebo třech závodech, to zas není nic strašného. Pokud bych mohl něco změnit, pak by to byla tato věc," pokračuje Leclerc.
"Víkend je celkově hodně odlišný, kvůli médiím a všemu je mnohem nabitější, ale cíle je stejný: odvést ve voze tu nejlepší možnou práci. Musíte se naučit, jak pracovat s tolika lidmi, což pro mě na počátku bylo celkem obtížné.
"Když jste v F2, tak hovoříte pouze s jednou osobou, jíž je váš inženýr. Ale tady máte tolik lidí, kteří se starají o menší oblasti, než máte v F2. Chvíli to trvá, než si na to zvyknete," popisuje 20letý monacký jezdec Sauberu, jenž absolvoval pilotní akademii Ferrari.
V nižších sériích sice získal zkušenosti se záměrně rychleji degradujícími pneumatikami Pirelli, hybridní pohonné jednotky ale okusil až v F1. "Management pneumatik je v F2 na stejné úrovni, v F1 ale pak máte energii. Musíte zvážit, kdy ji využívat, když bojujete s ostatními jezdci, kteří mají mnoho zkušeností," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.