Automobilka Aston Martin si stanovila termín, do kdy chce určit, že dokáže pro Red Bull postavit dostatečně konkurenceschopný motor. Podle jejího výkonného ředitele Andyho Palmera na něm společně s odborníky usilovně pracuje.
Její ředitel Andy Palmer svůj vstup do F1 podmiňuje zjednodušením pohonných jednotek, které by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Minulý rok přijalo bývalého motorového šéfa Ferrari Lucu Marmoriniho, jenž již pracuje na studii proveditelnosti.
"Tempo se rozhodně stupňuje. Zatím do cesty nevešlo nic, co by snižovalo pravděpodobnost, do cesty nevešla žádná překážka, proč bychom to nemohli zvládnout, proto se i nadále co nejvíce věnujeme přípravným studiím ve světle toho, jak rozumíme pravidlům, která nejsou detailní. Můžeme se zatím alespoň chopit příležitosti," popisuje Palmer pro Autosport.
"O pravidlech neznáme tu část, která se týká nákladového stropu, a to je integrální součástí našeho rozhodnutí vstoupit či nevstoupit do sportu. Nemáme peníze na to, abychom je spálili. Musí jít o návrat, řekněme přímého sponzoringu, a to je klíčovou součástí rozhodnutí. Očekávám něco jako omezení doby pro testování na dynamometru, nějaký způsob monetárního vlivu na strávený čas," pokračuje šéf Aston Martinu.
Již nyní sponzorují Red Bull, se kterým vyvinuli hyper-vůz Valkyrie. Nyní se ale automobilka musí sama přesvědčit, že dokáže postavit konkurenceschopný motor, než začne s rakouským týmem jednat o smlouvě.
"Vzhlížíme k roku 2021, takže to je na cestě. Pokud ale nepřekonáme hranici 'Je to OK pro test s Red Bullem,' pak to zřejmě znamená, že nepůjde o konkurenceschopný test. A on konkurenceschopný být musí," uvědomuje si Palmer.
"Před námi je zřejmě 9 měsíců práce, abychom se přesvědčili o jednom či o druhém. Máte simulační nástroje a práci na jednom válci - a to vám poskytuje dost přesnou korelaci mezi světem testování a simulací," domnívá se 54letý Brit.
Kromě Marmoriniho do svého týmu najal specialisty z Ilmoru a Cosworthu, kteří mu pomáhají s vývojem. "Máme lidi jako je Luka, kteří s námi pracují jako konzultanti a kteří nám pomáhají z medvědí nory. On to dokázal už dříve, je důvěryhodný, hodně tomu rozumí a dokáže nás vést."
"Ale většina motorů na světě se staví s pomocí konzultantů. Máte zástupce Cosworthu, Ricarda, Ilmoru, AVL - takové typy společností. Není to jednoduché a my se na to nedíváme s naivním pohledem 'je to jen motor.' Jsme totiž výrobcem a konstruktérem motoru.
Náš V12 je toho příkladem. Motor Valkyrie je toho příkladem, nezačínáme tedy od nuly. Beru to, že se Honda přesvědčila, jak to je náročné. Ale zároveň můžete začít pozorovat, že se Honda zlepšuje," poukazuje na japonskou automobilku, která se svou pohonnou jednotkou vstoupila do F1 v roce 2015. Svými výkony ale stále zaostává daleko za očekáváními.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.