Automobilka Aston Martin si stanovila termín, do kdy chce určit, že dokáže pro Red Bull postavit dostatečně konkurenceschopný motor. Podle jejího výkonného ředitele Andyho Palmera na něm společně s odborníky usilovně pracuje.
Její ředitel Andy Palmer svůj vstup do F1 podmiňuje zjednodušením pohonných jednotek, které by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Minulý rok přijalo bývalého motorového šéfa Ferrari Lucu Marmoriniho, jenž již pracuje na studii proveditelnosti.
"Tempo se rozhodně stupňuje. Zatím do cesty nevešlo nic, co by snižovalo pravděpodobnost, do cesty nevešla žádná překážka, proč bychom to nemohli zvládnout, proto se i nadále co nejvíce věnujeme přípravným studiím ve světle toho, jak rozumíme pravidlům, která nejsou detailní. Můžeme se zatím alespoň chopit příležitosti," popisuje Palmer pro Autosport.
"O pravidlech neznáme tu část, která se týká nákladového stropu, a to je integrální součástí našeho rozhodnutí vstoupit či nevstoupit do sportu. Nemáme peníze na to, abychom je spálili. Musí jít o návrat, řekněme přímého sponzoringu, a to je klíčovou součástí rozhodnutí. Očekávám něco jako omezení doby pro testování na dynamometru, nějaký způsob monetárního vlivu na strávený čas," pokračuje šéf Aston Martinu.
Již nyní sponzorují Red Bull, se kterým vyvinuli hyper-vůz Valkyrie. Nyní se ale automobilka musí sama přesvědčit, že dokáže postavit konkurenceschopný motor, než začne s rakouským týmem jednat o smlouvě.
"Vzhlížíme k roku 2021, takže to je na cestě. Pokud ale nepřekonáme hranici 'Je to OK pro test s Red Bullem,' pak to zřejmě znamená, že nepůjde o konkurenceschopný test. A on konkurenceschopný být musí," uvědomuje si Palmer.
"Před námi je zřejmě 9 měsíců práce, abychom se přesvědčili o jednom či o druhém. Máte simulační nástroje a práci na jednom válci - a to vám poskytuje dost přesnou korelaci mezi světem testování a simulací," domnívá se 54letý Brit.
Kromě Marmoriniho do svého týmu najal specialisty z Ilmoru a Cosworthu, kteří mu pomáhají s vývojem. "Máme lidi jako je Luka, kteří s námi pracují jako konzultanti a kteří nám pomáhají z medvědí nory. On to dokázal už dříve, je důvěryhodný, hodně tomu rozumí a dokáže nás vést."
"Ale většina motorů na světě se staví s pomocí konzultantů. Máte zástupce Cosworthu, Ricarda, Ilmoru, AVL - takové typy společností. Není to jednoduché a my se na to nedíváme s naivním pohledem 'je to jen motor.' Jsme totiž výrobcem a konstruktérem motoru.
Náš V12 je toho příkladem. Motor Valkyrie je toho příkladem, nezačínáme tedy od nuly. Beru to, že se Honda přesvědčila, jak to je náročné. Ale zároveň můžete začít pozorovat, že se Honda zlepšuje," poukazuje na japonskou automobilku, která se svou pohonnou jednotkou vstoupila do F1 v roce 2015. Svými výkony ale stále zaostává daleko za očekáváními.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.