Skutečné letošní auto McLarenu se poprvé letos představí až během tréninků 11. května v Barceloně. Závodní ředitel Eric Boullier doufá, že se jeho týmu podaří vyřešit současné slabiny MCL33 i jeho nízkou rychlost v kvalifikacích.
Britský tým, jenž letos přešel na pohonné jednotky Renault, se po nevydařených předsezónních testech vrhnul na řešení svých problémů se spolehlivostí, proto musela práce na výkonnosti a vývoj nových dílů stranou.
V úvodních třech závodech ale předváděl na rozdíl od kvalifikací poměrně slušné tempo, povedené strategie a těžil i ze smůly svých soupeřů. Díky tomu mu zatím v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka, která ale neodráží jeho skutečnou konkurenceschopnost, což si v týmu dobře uvědomují.
Carrera al límite cada vuelta como siempre, con recompensa a dos vueltas del final ganando otra posición. Próxima baku. 👍 • • Pushing the limits every lap yesterday, with a reward 2 laps to the end with another position gain. Baku next. 👍 #mclaren #neversurrender #f1 #14 #china
"Auto pro rok 2018 míří do Barcelony a my samozřejmě doufáme, že bude takové, jaké očekáváme. Současný vůz splňuje plán, není to tak, že bychom s ním neplnili [výkonnostní] cíle. Nesplnili jsme s ním ale časové cíle," vysvětluje Boullier.
"V Barceloně tedy budeme mít auto, které mělo být v Austrálii. Takže nyní vlastně jezdíme s evolucí loňského vozu, nikoliv s tím novým. A ten snad bude takový, jaký čekáme," poukazuje pro Autosport na rozsáhlá vylepšení i naděje, které McLaren chová.
Přiznává, že nutnost nastoupit do prvních čtyř závodů s takovým omezení je pro ně frustrující: "Je to takové, jaké to je. Věděli jsme to a zkrátka musíme brát to nejlepší, co jde. Zatím jsme byli oportunističtí - využili jsme příležitosti a s oběma jezdci jsme získali tolik bodů, kolik to jen šlo. Je to frustrující vidět, že v závodě máme takovou výkonnost nebo rychlost, ale nedokážeme ji zatím odemknout v kvalifikacích."
Na otázku, zda je nadšen čísly nového balíku z aerodynamického tunelu a ze simulací, jen stručně odpovídá: "Nemám žádná očekávání, taková vzrušení nepotřebuji. V F1 jsem už dost dlouho na to, abych věděl, že slavíte zkrátka až tehdy, když jste na pódiu nebo na jeho nejvyšším stupínku."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.