Skutečné letošní auto McLarenu se poprvé letos představí až během tréninků 11. května v Barceloně. Závodní ředitel Eric Boullier doufá, že se jeho týmu podaří vyřešit současné slabiny MCL33 i jeho nízkou rychlost v kvalifikacích.
Britský tým, jenž letos přešel na pohonné jednotky Renault, se po nevydařených předsezónních testech vrhnul na řešení svých problémů se spolehlivostí, proto musela práce na výkonnosti a vývoj nových dílů stranou.
V úvodních třech závodech ale předváděl na rozdíl od kvalifikací poměrně slušné tempo, povedené strategie a těžil i ze smůly svých soupeřů. Díky tomu mu zatím v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka, která ale neodráží jeho skutečnou konkurenceschopnost, což si v týmu dobře uvědomují.
Carrera al límite cada vuelta como siempre, con recompensa a dos vueltas del final ganando otra posición. Próxima baku. 👍 • • Pushing the limits every lap yesterday, with a reward 2 laps to the end with another position gain. Baku next. 👍 #mclaren #neversurrender #f1 #14 #china
"Auto pro rok 2018 míří do Barcelony a my samozřejmě doufáme, že bude takové, jaké očekáváme. Současný vůz splňuje plán, není to tak, že bychom s ním neplnili [výkonnostní] cíle. Nesplnili jsme s ním ale časové cíle," vysvětluje Boullier.
"V Barceloně tedy budeme mít auto, které mělo být v Austrálii. Takže nyní vlastně jezdíme s evolucí loňského vozu, nikoliv s tím novým. A ten snad bude takový, jaký čekáme," poukazuje pro Autosport na rozsáhlá vylepšení i naděje, které McLaren chová.
Přiznává, že nutnost nastoupit do prvních čtyř závodů s takovým omezení je pro ně frustrující: "Je to takové, jaké to je. Věděli jsme to a zkrátka musíme brát to nejlepší, co jde. Zatím jsme byli oportunističtí - využili jsme příležitosti a s oběma jezdci jsme získali tolik bodů, kolik to jen šlo. Je to frustrující vidět, že v závodě máme takovou výkonnost nebo rychlost, ale nedokážeme ji zatím odemknout v kvalifikacích."
Na otázku, zda je nadšen čísly nového balíku z aerodynamického tunelu a ze simulací, jen stručně odpovídá: "Nemám žádná očekávání, taková vzrušení nepotřebuji. V F1 jsem už dost dlouho na to, abych věděl, že slavíte zkrátka až tehdy, když jste na pódiu nebo na jeho nejvyšším stupínku."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.