Skutečné letošní auto McLarenu se poprvé letos představí až během tréninků 11. května v Barceloně. Závodní ředitel Eric Boullier doufá, že se jeho týmu podaří vyřešit současné slabiny MCL33 i jeho nízkou rychlost v kvalifikacích.
Britský tým, jenž letos přešel na pohonné jednotky Renault, se po nevydařených předsezónních testech vrhnul na řešení svých problémů se spolehlivostí, proto musela práce na výkonnosti a vývoj nových dílů stranou.
V úvodních třech závodech ale předváděl na rozdíl od kvalifikací poměrně slušné tempo, povedené strategie a těžil i ze smůly svých soupeřů. Díky tomu mu zatím v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka, která ale neodráží jeho skutečnou konkurenceschopnost, což si v týmu dobře uvědomují.
Carrera al límite cada vuelta como siempre, con recompensa a dos vueltas del final ganando otra posición. Próxima baku. 👍 • • Pushing the limits every lap yesterday, with a reward 2 laps to the end with another position gain. Baku next. 👍 #mclaren #neversurrender #f1 #14 #china
"Auto pro rok 2018 míří do Barcelony a my samozřejmě doufáme, že bude takové, jaké očekáváme. Současný vůz splňuje plán, není to tak, že bychom s ním neplnili [výkonnostní] cíle. Nesplnili jsme s ním ale časové cíle," vysvětluje Boullier.
"V Barceloně tedy budeme mít auto, které mělo být v Austrálii. Takže nyní vlastně jezdíme s evolucí loňského vozu, nikoliv s tím novým. A ten snad bude takový, jaký čekáme," poukazuje pro Autosport na rozsáhlá vylepšení i naděje, které McLaren chová.
Přiznává, že nutnost nastoupit do prvních čtyř závodů s takovým omezení je pro ně frustrující: "Je to takové, jaké to je. Věděli jsme to a zkrátka musíme brát to nejlepší, co jde. Zatím jsme byli oportunističtí - využili jsme příležitosti a s oběma jezdci jsme získali tolik bodů, kolik to jen šlo. Je to frustrující vidět, že v závodě máme takovou výkonnost nebo rychlost, ale nedokážeme ji zatím odemknout v kvalifikacích."
Na otázku, zda je nadšen čísly nového balíku z aerodynamického tunelu a ze simulací, jen stručně odpovídá: "Nemám žádná očekávání, taková vzrušení nepotřebuji. V F1 jsem už dost dlouho na to, abych věděl, že slavíte zkrátka až tehdy, když jste na pódiu nebo na jeho nejvyšším stupínku."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.