Vítězství Daniela Ricciarda s Red Bullem ve Velké ceně Číny je podle Fernanda Alonsa pro McLaren dobrou motivací při dalším vylepšování jejich balíku.
Stáj z Wokingu po třech letech frustrace s Hondou letos přešla na motory Renaultu. Musela kvůli tomu sáhnout k velkým změnám a kompromisům v šasi, které loni patřilo k absolutní špičce. Změny se ale dotkly nejen vnitřního uspořádání komponent pohonné jednotky, ale také převodovky či zadního zavěšení.
Letošní MCL33 se nyní zatím ani zdaleka nemůže rovnat Red Bullu, který jezdí se stejným agregátem. Zatímco Ricciardo Velkou cenu Číny vyhrál, tak Alonso dojel se ztrátou půl minuty za ním na sedmé příčce poté, co v sobotní kvalifikaci skončil až třináctý.
"Ukázalo nám to potenciál pohonné jednotky a poskytlo nám to dobrou motivaci v tom, že s ní budeme moci bojovat, pokud odvedeme dobrou práci po stránce šasi," uvědomuje si španělský pilot McLarenu.
Mezi přední monoposty se MCL33 na rozdíl od minulého roku řadit rozhodně nemůže: "Ještě tam úplně nejsme. Musíme stáhnout ztrátu a pracovat tvrději, pokud jde o šasi. Víme, že se musíme zlepšit, o tom není pochyb. To nemůžeme zakrýt. Zároveň ale odvádíme svou práci o nedělích a získáváme pro tým tolik bodů, kolik to je jen možné."
Alonso v Austrálii dojel pátý, poté dvakrát sedmý, přestože se do Q3 ještě ani jednou letos nedostal. V šampionátu díky svému závodnímu umění drží s 22 body šestou příčku.
"O nedělích s různých důvodů dosahujeme výsledky. Někdy trochu se štěstím, někdy díky dobré strategii, jindy díky dobrým zastávkám. Neděle jsou zatím skvělé, ale musíme pokračovat ve zlepšování vozu. Ještě nepatříme do přední skupiny," pokračuje Alonso, který se těší také s výtečné spolehlivosti Renaultu. Ten u McLarenu ještě nemusel měnit ani jednu součást pohonné jednotky, což s Hondou ani zdaleka nezažívali.
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne, jenž se v závěru Velké ceny Číny potýkal se silnými vibracemi, k situaci svého týmu uvádí: "Letos nemáme žádné výmluvy. Red Bull ukazuje, že je možné vyhrávat závody. Zbývá odvést velké množství práce. A je to na nás, abychom odváděli lepší práci."
Eric Boullier k včerejšímu závodu dodal: "Rozhodli jsme se u obou jezdců pro jednozastávkovou strategii s vědomím, že náš management pneumatik prokázal dobrý potenciál. Se safety carem jsme měli trochu smůlu, protože spousta vozů kolem nás získala výhodu v podobě možné zastávky. Nyní po dlouhém zámořském stintu míříme do továrny, abychom dali hlavy dohromady a pracovali na vlastní přípravě před dalším závodem v Baku."
McLaren po Ázerbájdžánu chystá velký balík vylepšení, který by měl řešit jejich potíže a slabší aerodynamickou efektivitu. Pokud půjde vše podle plánu - a v aerodynamickém tunelu zatím vše dobře vypadá, představí ho ve Velké ceně Španělska, kde by chtěli opět o krok blíž ke špičce.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.