Vítězství Daniela Ricciarda s Red Bullem ve Velké ceně Číny je podle Fernanda Alonsa pro McLaren dobrou motivací při dalším vylepšování jejich balíku.
Stáj z Wokingu po třech letech frustrace s Hondou letos přešla na motory Renaultu. Musela kvůli tomu sáhnout k velkým změnám a kompromisům v šasi, které loni patřilo k absolutní špičce. Změny se ale dotkly nejen vnitřního uspořádání komponent pohonné jednotky, ale také převodovky či zadního zavěšení.
Letošní MCL33 se nyní zatím ani zdaleka nemůže rovnat Red Bullu, který jezdí se stejným agregátem. Zatímco Ricciardo Velkou cenu Číny vyhrál, tak Alonso dojel se ztrátou půl minuty za ním na sedmé příčce poté, co v sobotní kvalifikaci skončil až třináctý.
"Ukázalo nám to potenciál pohonné jednotky a poskytlo nám to dobrou motivaci v tom, že s ní budeme moci bojovat, pokud odvedeme dobrou práci po stránce šasi," uvědomuje si španělský pilot McLarenu.
Mezi přední monoposty se MCL33 na rozdíl od minulého roku řadit rozhodně nemůže: "Ještě tam úplně nejsme. Musíme stáhnout ztrátu a pracovat tvrději, pokud jde o šasi. Víme, že se musíme zlepšit, o tom není pochyb. To nemůžeme zakrýt. Zároveň ale odvádíme svou práci o nedělích a získáváme pro tým tolik bodů, kolik to je jen možné."
Alonso v Austrálii dojel pátý, poté dvakrát sedmý, přestože se do Q3 ještě ani jednou letos nedostal. V šampionátu díky svému závodnímu umění drží s 22 body šestou příčku.
"O nedělích s různých důvodů dosahujeme výsledky. Někdy trochu se štěstím, někdy díky dobré strategii, jindy díky dobrým zastávkám. Neděle jsou zatím skvělé, ale musíme pokračovat ve zlepšování vozu. Ještě nepatříme do přední skupiny," pokračuje Alonso, který se těší také s výtečné spolehlivosti Renaultu. Ten u McLarenu ještě nemusel měnit ani jednu součást pohonné jednotky, což s Hondou ani zdaleka nezažívali.
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne, jenž se v závěru Velké ceny Číny potýkal se silnými vibracemi, k situaci svého týmu uvádí: "Letos nemáme žádné výmluvy. Red Bull ukazuje, že je možné vyhrávat závody. Zbývá odvést velké množství práce. A je to na nás, abychom odváděli lepší práci."
Eric Boullier k včerejšímu závodu dodal: "Rozhodli jsme se u obou jezdců pro jednozastávkovou strategii s vědomím, že náš management pneumatik prokázal dobrý potenciál. Se safety carem jsme měli trochu smůlu, protože spousta vozů kolem nás získala výhodu v podobě možné zastávky. Nyní po dlouhém zámořském stintu míříme do továrny, abychom dali hlavy dohromady a pracovali na vlastní přípravě před dalším závodem v Baku."
McLaren po Ázerbájdžánu chystá velký balík vylepšení, který by měl řešit jejich potíže a slabší aerodynamickou efektivitu. Pokud půjde vše podle plánu - a v aerodynamickém tunelu zatím vše dobře vypadá, představí ho ve Velké ceně Španělska, kde by chtěli opět o krok blíž ke špičce.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.