Vítězství Daniela Ricciarda s Red Bullem ve Velké ceně Číny je podle Fernanda Alonsa pro McLaren dobrou motivací při dalším vylepšování jejich balíku.
Stáj z Wokingu po třech letech frustrace s Hondou letos přešla na motory Renaultu. Musela kvůli tomu sáhnout k velkým změnám a kompromisům v šasi, které loni patřilo k absolutní špičce. Změny se ale dotkly nejen vnitřního uspořádání komponent pohonné jednotky, ale také převodovky či zadního zavěšení.
Letošní MCL33 se nyní zatím ani zdaleka nemůže rovnat Red Bullu, který jezdí se stejným agregátem. Zatímco Ricciardo Velkou cenu Číny vyhrál, tak Alonso dojel se ztrátou půl minuty za ním na sedmé příčce poté, co v sobotní kvalifikaci skončil až třináctý.
"Ukázalo nám to potenciál pohonné jednotky a poskytlo nám to dobrou motivaci v tom, že s ní budeme moci bojovat, pokud odvedeme dobrou práci po stránce šasi," uvědomuje si španělský pilot McLarenu.
Mezi přední monoposty se MCL33 na rozdíl od minulého roku řadit rozhodně nemůže: "Ještě tam úplně nejsme. Musíme stáhnout ztrátu a pracovat tvrději, pokud jde o šasi. Víme, že se musíme zlepšit, o tom není pochyb. To nemůžeme zakrýt. Zároveň ale odvádíme svou práci o nedělích a získáváme pro tým tolik bodů, kolik to je jen možné."
Alonso v Austrálii dojel pátý, poté dvakrát sedmý, přestože se do Q3 ještě ani jednou letos nedostal. V šampionátu díky svému závodnímu umění drží s 22 body šestou příčku.
"O nedělích s různých důvodů dosahujeme výsledky. Někdy trochu se štěstím, někdy díky dobré strategii, jindy díky dobrým zastávkám. Neděle jsou zatím skvělé, ale musíme pokračovat ve zlepšování vozu. Ještě nepatříme do přední skupiny," pokračuje Alonso, který se těší také s výtečné spolehlivosti Renaultu. Ten u McLarenu ještě nemusel měnit ani jednu součást pohonné jednotky, což s Hondou ani zdaleka nezažívali.
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne, jenž se v závěru Velké ceny Číny potýkal se silnými vibracemi, k situaci svého týmu uvádí: "Letos nemáme žádné výmluvy. Red Bull ukazuje, že je možné vyhrávat závody. Zbývá odvést velké množství práce. A je to na nás, abychom odváděli lepší práci."
Eric Boullier k včerejšímu závodu dodal: "Rozhodli jsme se u obou jezdců pro jednozastávkovou strategii s vědomím, že náš management pneumatik prokázal dobrý potenciál. Se safety carem jsme měli trochu smůlu, protože spousta vozů kolem nás získala výhodu v podobě možné zastávky. Nyní po dlouhém zámořském stintu míříme do továrny, abychom dali hlavy dohromady a pracovali na vlastní přípravě před dalším závodem v Baku."
McLaren po Ázerbájdžánu chystá velký balík vylepšení, který by měl řešit jejich potíže a slabší aerodynamickou efektivitu. Pokud půjde vše podle plánu - a v aerodynamickém tunelu zatím vše dobře vypadá, představí ho ve Velké ceně Španělska, kde by chtěli opět o krok blíž ke špičce.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.