Mezinárodní automobilová federace (FIA) uspořádá v sobotu v Bahrajnu se šéfy týmů naléhavou schůzku, na níž chce řešit nedostatek předjíždění.
To je se současnou generací monopostů velmi obtížné, jak se ukázalo i přes nově stanovenou třetí DRS zónu v Austrálii, kdy jsme na dráze viděli pouze pět manévrů. Schůzka je svolána narychlo, aby se stihly učinit potřebné změny v pravidlech už pro sezónu 2019. Ta musí být schválena do 30. dubna. Po tomto datu by ke každé úpravě již bylo zapotřebí jednomyslného souhlasu všech týmů.
Nový sportovní ředitel Ross Brawn chce tento problém se svým týmem aerodynamiků vedeného Jasonem Somervillem vyřešit s novými vozy od roku 2021, ovšem již nyní mají několik nápadů, které by mohly pomoci.
Mezi návrhy patří větší klapky zadního křídla, jež by vytvářely větší rozdíl při aktivování systému pro snížení přítlaku (DRS). Do ale neřeší základní příčiny toho, proč auta nedokáží jezdit v zatáčkách těsně za sebou.
Proto chce Somerville zlepšit kvalitu proudění vzduchu za vozem pomocí zjednodušení předního křídla. Uvažuje se o odstranění určitých prvků, například horních kaskád, které odklánějí proudění kolem předních kol. Díky tomu pak dochází k interakci s turbulencemi, což ztěžuje jízdu pro následující vozy. Piloti pociťují velký pokles přítlaku, pokud se příblíží svému soupeři na dostřel dvou vteřin.
"Myslím, že to, co představí, chtějí nasadit od roku 2019. Nemám proti tomu žádné námitky, pokud se vše určí včas a my tato pravidla budeme mít do konce příštího měsíce. Jsem pro, abychom to všechno vyzkoušeli, protože jde o celkem velký problém. Pojďme experimentovat a uvidíme, jak to bude fungovat," uvedl nejmenovaný zástupce F1 týmu.
Mezi další návrhy patří povolení využívání DRS na všech rovinkách. FIA sice v Austrálii přidala 3. zónu, kde jej piloti mohou využívat, ani to však moc nepomohlo. V Bahrajnu tento víkend ze stejných důvodů prodloužila o 100 metrů začátek DRS zóny na cílové rovince.
Techničtí ředitelé týmů včera již schválili některé změny pro rok 2019, například minimální hmotnost pro jezdce 80 kg (s vyvažováním sedačky u těch lehčích), zjednodušenou karosérii v oblasti deflektorů před bočnicemi (viditelnější loga sponzorů), níže umístěné výfuky, které by nemohly ovlivňovat zadní křídlo, jak to nyní dělá Renault, zákaz žebrování v bočnicích zadního křídla a silnější uchycení nosu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.