Mezinárodní automobilová federace (FIA) uspořádá v sobotu v Bahrajnu se šéfy týmů naléhavou schůzku, na níž chce řešit nedostatek předjíždění.
To je se současnou generací monopostů velmi obtížné, jak se ukázalo i přes nově stanovenou třetí DRS zónu v Austrálii, kdy jsme na dráze viděli pouze pět manévrů. Schůzka je svolána narychlo, aby se stihly učinit potřebné změny v pravidlech už pro sezónu 2019. Ta musí být schválena do 30. dubna. Po tomto datu by ke každé úpravě již bylo zapotřebí jednomyslného souhlasu všech týmů.
Nový sportovní ředitel Ross Brawn chce tento problém se svým týmem aerodynamiků vedeného Jasonem Somervillem vyřešit s novými vozy od roku 2021, ovšem již nyní mají několik nápadů, které by mohly pomoci.
Mezi návrhy patří větší klapky zadního křídla, jež by vytvářely větší rozdíl při aktivování systému pro snížení přítlaku (DRS). Do ale neřeší základní příčiny toho, proč auta nedokáží jezdit v zatáčkách těsně za sebou.
Proto chce Somerville zlepšit kvalitu proudění vzduchu za vozem pomocí zjednodušení předního křídla. Uvažuje se o odstranění určitých prvků, například horních kaskád, které odklánějí proudění kolem předních kol. Díky tomu pak dochází k interakci s turbulencemi, což ztěžuje jízdu pro následující vozy. Piloti pociťují velký pokles přítlaku, pokud se příblíží svému soupeři na dostřel dvou vteřin.
"Myslím, že to, co představí, chtějí nasadit od roku 2019. Nemám proti tomu žádné námitky, pokud se vše určí včas a my tato pravidla budeme mít do konce příštího měsíce. Jsem pro, abychom to všechno vyzkoušeli, protože jde o celkem velký problém. Pojďme experimentovat a uvidíme, jak to bude fungovat," uvedl nejmenovaný zástupce F1 týmu.
Mezi další návrhy patří povolení využívání DRS na všech rovinkách. FIA sice v Austrálii přidala 3. zónu, kde jej piloti mohou využívat, ani to však moc nepomohlo. V Bahrajnu tento víkend ze stejných důvodů prodloužila o 100 metrů začátek DRS zóny na cílové rovince.
Techničtí ředitelé týmů včera již schválili některé změny pro rok 2019, například minimální hmotnost pro jezdce 80 kg (s vyvažováním sedačky u těch lehčích), zjednodušenou karosérii v oblasti deflektorů před bočnicemi (viditelnější loga sponzorů), níže umístěné výfuky, které by nemohly ovlivňovat zadní křídlo, jak to nyní dělá Renault, zákaz žebrování v bočnicích zadního křídla a silnější uchycení nosu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.