Mercedes přiblížil, jak fungují jeho módy pro zvyšování výkonu pohonné jednotky, které Lewis Hamilton označil za party módy.
Před Bahrajnem prozradil, že používá tři základní módy motoru: "jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu." Všechny tři může pochopitelně upravit s dalšími nastaveními pro různé situace.
Může se například rozhodnout pro maximální využití elektrické energie během jednoho kola pro zvýšení výkonu, pro maximální rekuperaci energie nebo pro vyvážený způsob využití energie a její rekuperace.
"Výkonnost interního spalovacího motoru se mění například se změnou množství paliva, které je vstřikováno do spalovací komory nebo se změnou časování zapalování. U hybridní části pohonné jednotky mění módy interakci a plánování elektrické energie pro využití 120 kW (maximum energie) MGU-K a rekuperaci přes MGU-K a MGU-H."
Lewis Hamilton například v Melbourne popřel, že by v poslední části kvalifikace využil nějaký zvláštní mód - podle něj měl nastavený stejný mód jako v Q2. Využití toho nejsilnějšího módu "se mění dle konkurenčních souvislostí," proto "někdy kvalifikační mód bude využíván po celou kvalifikaci, jindy jen v Q3."
"Lewis Hamilton i Valtteri Bottas během závodu přepnuli během Velké ceny Austrálie své závodní módy do nižší výkonnosti, když uvízli v provozu a v turbulentním vzduchu za vozy před nimi, aby chladili své motory a zabránili jejich přehřátí," popisuje Mercedes.
"Safety car představuje podobnou výzvu - piloti chtějí šetřit energii a pohonnou jednotku, proto je mód motoru nastaven tak, aby snížil zátěž a chladil hardware."
Výkonnostní módy motoru: tovární versus zákaznické týmyOd roku 2018 musí výrobci umožnit svým zákazníkům (Force Indii a Williamsu) provozování pohonných stejným způsobem. Jak to dělají Stříbrné šípy? "Dostupná vzdálenost je určena tím, co je označováno jako 'fázový dokument.' Definuje limity, dle kterých může být pohonná jednotka každý víkend využívána. Je stejný pro tovární auta a pro zákaznické týmy Mercedesu," odpovídá Toto Wolff.
"Módy pohonné jednotky jsou definovány při prvním testu sady hardwaru v Brixworthu. Limit vzdálenosti je určen úspěšností během programu dlouhých jízd. Některé z nich jsou specifické pro daný okruh, jiné jsou obecnější."
První z tratí, jež jsou "citlivé na výkon," tedy vyšší výkon motoru má větší podíl na dosažení rychlejšího času na kolo, je letos městský okruh v Baku, jemuž "dominují dlouhé rovinky a akcelerační zóny."
Kdo o využívání módu motorů rozhoduje? "Rozhodnutí, který mód využít, může být i na jezdci nebo na radě týmů inženýrů, jež přes rádio hovoří o tom, jaká nastavení upravit a na který mód přepnout."
Podle Mercedesu "bude zajímavé sledovat, jak se příběhy kolem módů motorů budou v průběhu sezóny vyvíjet, obzvlášť když dojde na ta místa citlivější na výkon."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.