Fernando Alonso včera dojel na pátém místě, a pro McLaren tak po náročných letech s Hondou i mohutné přestavbě vozu kolem nové pohonné jednotky Renault během zimy získal skvělý výsledek. Jak ale došlo k tomu, že se dostal i před Maxe Verstappena s Red Bullem?
Španělovi (podobně jako Vettelovi při souboji s Hamiltonem) hodně pomohla zastávka za virtuálního safety caru. Po ní se dostal před Verstappena, jenž v boxové uličce ztratil za normálního provozu více času. Když se však Alonso vrátil zpět na trať, tak se Holanďan s Red Bullem dostal hned před něj a zpočátku nebylo úplně jasné, kdo z nich má právo na pozici před svým soupeřem.
K tomu malé vysvětlení pravidel: během safety car fází (totéž platí pro virtuální safety car) mohou piloti předjíždět být předjeti ostatními vozy před tím, než se dostanou ke druhé safety car čáře (na okruhu se jedna nachází před boxovou uličkou a druhá za ní - viz mapka níže).
Alonso k ní dorazil o desetinu sekundy před Verstappenem, což však v televizních záběrech nebylo nejprve zcela zřejmé. Proto Max poté dostal pokyn, aby před sebe Fernanda pustil zpět. Red Bull se ředitele závodu Charlieho Whitinga dotázal, zda musí pozici McLarenu vrátit.
"Red Bull řekl: 'Myslíme si, že Fernando byl vpředu.' Chtěl jsem to zkontrolovat, protože to nebylo úplně jasné. Požádal jsem časoměřiče, aby potvrdili, které auto bylo na safety car čáře první. A oni řekli, že o desetinu sekundy Alonso. Proto to bylo těžké vědět pouhým okem, pokud nemáte zařízení pro zpomalené opakování záznamu a podobné věci," potvrzuje Whiting.
Pozornějším z vás neunikl následný zmatek, kdy Red Bull dostal zprávu, ale McLaren o tom ještě nevěděl. Verstappen v jednu chvíli zpomalil a gesty vybídl Alonsa k tomu, aby jej předjel - ten však na to nezareagoval.
"Řekl jsem Red Bullu, že Max musí Fernanda pustit před sebe. Než jsem to mohl stihnout sdělit McLarenu a uvést jim, že jsem Maxovi řekl, aby Fernanda pustil, tak Max jej k tomu už vybízel. K Fernandovi jsme se s tou zprávou ještě nedostali," pokračuje ředitel závodu FIA.
Stejnou instrukci by podle něj dostali i tehdy, pokud by se závod vrátil do normálního režimu za zelených vlajek. Alonso poté svou pozici v následujících 26 kolech až do cíle uhájil a McLaren se tak mohl i díky 9. místu Vandoornea těšit z 12 bodů. V jediné letošní velké ceně tak získal 40 % bodů z celého loňského zisku, kdy ještě jezdil s Hondou.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.