Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, řekl, že vidí velký rozdíl mezi aktuálním statusem jeho týmu, který je partnerem Hondy ve Formuli 1 a vztahy jeho týmu s dřívějšími dodavateli motorů.
Tým vlastněný nápojovým gigantem, společností Red Bull, od svého vstupu do F1 v roce 2006 poháněly motory Cosworth, Ferrari a Renault. Od roku 2018 ale vstupuje v platnost nová tříletá spolupráce s Hondou. Před prvním startem s novým partnerem Franz Tost poodhalil, že aktuální spolupráce s japonským partnerem je odlišná od toho, co zažívali v minulosti s jinými dodavateli pohonných ústrojí.
"Je to velký rozdíl, věřte mi. Začíná to s návrhem auta. V minulosti jsme prostě dostali pohonnou jednotku a dodavatel řek: 'Podívejte, toto je pohonná jednotka s potrubím, všemi agregáty, prostě ji dejte do vašeho auta.' Teď naši designéři sedí společně s inženýry od Hondy a říkají: 'OK, jak můžeme udělat například olejovou vanu, v přední části motoru, jak jí zabudovat co možná nejlépe do šasi.' Nebo náš výfukový systém. Má to velký dopad na aerodynamiku na bočnicích auta," začal Franz Tost.
"Když také dostanete horký vzduch z radiátorů do zadní části auta, kudy jej dostanete ven? V dřívějších časech jsme prostě jen museli najít cestu a teď to s Hondou diskutujeme," pokračuje Tost. Jen připomeňme, že Toro Rosso se vloni nepohodlo s Renaultem ohledně spolehlivosti motorů Renault v pozdější fázi sezony. Tost teď připouští, že partnerství s Hondou je prvním, kdy má jeho tým tak velký vliv na motor. Dle něj inženýři Toro Rosso oceňují volnost, kterou mají při tvorbě pohonné jednotky.
"Měli byste vídat úsměvavé tváře inženýrů, když se vrací z testů na stolici s převodovkou a pohonnou jednotkou. Říkají: 'Hej, můžeme změnit mapování za běhu.' Předtím jsme měli mapování, vše bylo v černé krabičce a my jsme nemohli nic dělat. I když jsme řekli, 'možná by bylo lepší toto', tak oni řekli 'prostě to bude takto a hotovo'. Teď máme vliv. A můžeme říci: 'Zkuste toto a takto, možná tak můžeme získat výkonnostní zisky'. To hodně pomohlo oběma stranám a pro Toro Rosso tak bylo absolutně nejlepší rozhodnout se pro kooperaci s Hondou," říká Rakušan.
Zatímco pohonné jednotky Hondy zažívaly od svého posledního návratu do F1 v roce 2015 tři velmi náročné sezony, kdy byly nespolehlivé, tak v předsezónních testech s Toro Rosso šlo vše hladce. Šéf týmu má ale před sezonou 2019 vysoká očekávání od rivalů jeho týmu: "Od auta pro příští rok toho očekávám hodně. Už asi měsíc pracujeme na novém autě a dostáváme lepší a lepší nápady, jak co možná nejlépe umístit jednotlivé části pohonné jednotky do šasi. A to jak z pohledu umístění, tepelné stránky, aerodynamické stránky anebo rozdělení váhy. Jsou to důležité faktory pro výkonnost auta."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.