Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, řekl, že vidí velký rozdíl mezi aktuálním statusem jeho týmu, který je partnerem Hondy ve Formuli 1 a vztahy jeho týmu s dřívějšími dodavateli motorů.
Tým vlastněný nápojovým gigantem, společností Red Bull, od svého vstupu do F1 v roce 2006 poháněly motory Cosworth, Ferrari a Renault. Od roku 2018 ale vstupuje v platnost nová tříletá spolupráce s Hondou. Před prvním startem s novým partnerem Franz Tost poodhalil, že aktuální spolupráce s japonským partnerem je odlišná od toho, co zažívali v minulosti s jinými dodavateli pohonných ústrojí.
"Je to velký rozdíl, věřte mi. Začíná to s návrhem auta. V minulosti jsme prostě dostali pohonnou jednotku a dodavatel řek: 'Podívejte, toto je pohonná jednotka s potrubím, všemi agregáty, prostě ji dejte do vašeho auta.' Teď naši designéři sedí společně s inženýry od Hondy a říkají: 'OK, jak můžeme udělat například olejovou vanu, v přední části motoru, jak jí zabudovat co možná nejlépe do šasi.' Nebo náš výfukový systém. Má to velký dopad na aerodynamiku na bočnicích auta," začal Franz Tost.
"Když také dostanete horký vzduch z radiátorů do zadní části auta, kudy jej dostanete ven? V dřívějších časech jsme prostě jen museli najít cestu a teď to s Hondou diskutujeme," pokračuje Tost. Jen připomeňme, že Toro Rosso se vloni nepohodlo s Renaultem ohledně spolehlivosti motorů Renault v pozdější fázi sezony. Tost teď připouští, že partnerství s Hondou je prvním, kdy má jeho tým tak velký vliv na motor. Dle něj inženýři Toro Rosso oceňují volnost, kterou mají při tvorbě pohonné jednotky.
"Měli byste vídat úsměvavé tváře inženýrů, když se vrací z testů na stolici s převodovkou a pohonnou jednotkou. Říkají: 'Hej, můžeme změnit mapování za běhu.' Předtím jsme měli mapování, vše bylo v černé krabičce a my jsme nemohli nic dělat. I když jsme řekli, 'možná by bylo lepší toto', tak oni řekli 'prostě to bude takto a hotovo'. Teď máme vliv. A můžeme říci: 'Zkuste toto a takto, možná tak můžeme získat výkonnostní zisky'. To hodně pomohlo oběma stranám a pro Toro Rosso tak bylo absolutně nejlepší rozhodnout se pro kooperaci s Hondou," říká Rakušan.
Zatímco pohonné jednotky Hondy zažívaly od svého posledního návratu do F1 v roce 2015 tři velmi náročné sezony, kdy byly nespolehlivé, tak v předsezónních testech s Toro Rosso šlo vše hladce. Šéf týmu má ale před sezonou 2019 vysoká očekávání od rivalů jeho týmu: "Od auta pro příští rok toho očekávám hodně. Už asi měsíc pracujeme na novém autě a dostáváme lepší a lepší nápady, jak co možná nejlépe umístit jednotlivé části pohonné jednotky do šasi. A to jak z pohledu umístění, tepelné stránky, aerodynamické stránky anebo rozdělení váhy. Jsou to důležité faktory pro výkonnost auta."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.