Pilot Fernando Alonso po středečním testu uvedl, že by poslední den ani nepotřeboval, byť toho s McLarenem v Barceloně zatím moc neujeli. Na Austrálii jsou podle něj už připraveni.
Zatímco Stoffel Vandoorne ujel v úterý pouhých 38 kol (176,9 km), tak včera jich Alonso přidal jen 57 (265,3 km). Co do ujeté vzdálenosti je McLaren zatím nejhorším ze všech týmů - na kontě má po 6 dnech testů celkem 1652,5 km, zatímco např. Mercedes 3063 km. I jejich nový dodavatel motorů Renault už ujel se svým novým balíkem 2802,3 km.
#F1 Teams' total kilometreage after 6 days of testing in Barcelona 📊:1. Mercedes 3063km, 2. Renault 2802, 3. Ferrari 2719.. 10. McLaren 1653km. pic.twitter.com/gyAxww0fNx
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 7, 2018Podle Španěla i přesto už teď mají odpovědi na všechny své otázky týkající se jejich nového vozu: "Rozhodně bychom byli bývali raději, kdybychom dnes ujeli o něco více než 50 kol, ale nakonec jsme přišli různé věci. Tohle je součást testování a já doufám, že se něco podobného nepřihodí v 10. kole v Melbourne. Proto jsem určitým způsobem rád, že můžu přispívat k tomu, aby bylo auto silnější a silnější."
"Všechny důležité části programu jsme zvládli dopoledne. Zbytek dne byl o dlouhých jízdách a ujetých kol bez potřebných informací, takže mě počet kol dnes moc nestresuje," pokračuje Alonso, jenž musel v 11 hodin jízdy přerušit kvůli úniku oleje. Tým se poté rozhodl vyměnit pohonnou jednotku, aby mohl problém vyřešit mimo auto, což nakonec zabralo více než 6 hodin.
"Zřejmě potřebujeme poslední den, abychom ujeli určitý počet kol, absolvovali nějaké dlouhé jízdy, zkontrolovali věci navíc, ale pokud jde o fundamentální odpovědi, které potřebujeme v zimních testech dostat, tak už jsou okay, máme všechny. Kdybychom měli zítra vyrazit do Austrálie, tak bych se cítil v pohodě. Proto nepotřebuji poslední den. Budu [v pátek] ve voze, pojedu, snad se budeme o voze dále dozvídat nové věci," tvrdí pilot McLarenu, jenž včera zajel 6. nejrychlejší čas.
Jeho důvěra v nový monopost MCL33 poháněný Renaultem v testech nebyla narušena: "S autem není nic podstatného špatně a veškeré problémy, které jsme zaznamenali, máme pod kontrolou. Žel se každý den dozvídáme nové věci, ale myslím si, že to nás staví do silné pozice před Austrálií."
Závodní ředitel Eric Boullier hodnotí po včerejšku situaci takto: "Je to škoda, že jsme dnes přišli o čas na dráze kvůli dalšímu časově náročnému problému. V mnoha ohledech jsem ale rád, že se tyto potíže objevují nyní, při testech, jelikož přesně kvůli tomu jsme tady."
"V těchto dnech musíme zvládnout všechny základy a zanalyzovat všechny procesy. Pracujeme se zcela novým balíkem pro rok 2018 a je nevyhnutelné, že se takové problémy objeví. Samozřejmě je frustrující, že tyto problémy jsou tak viditelné a časově náročné na opravu."
"Už jsme nasbírali velké množství důležitých dat a každý den stále děláme pokroky v naší předsezónní přípravě, takže na to budeme i nadále tlačit až do konce testů," dodává Boullier. Vše se v Barceloně završí zítra, kdy týmy budou mít poslední možnost se připravit na Velkou cenu Austrálie, která se pojede za 3 týdny.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.