Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v lednu směrnici, která všem výrobcům pohonných jednotek přikazuje svým zákazníkům poskytovat identický hardware i software a zajistit stejné provozní podmínky. Musí jim dodávat také stejná paliva a maziva, pokud se zákazník sám nerozhodne jinak.
V padoku se mělo za to, že se nařízení týká spíše Mercedesu než Ferrari či Renaultu (Honda pohání pouze Toro Rosso). I šéf Red Bullu Christian Horner nás na dotaz, proč s tím FIA přišla, odkázal na Claire Williamsovou. Jenže sportovní šéf Mercedesu pevně věří, že Williams ani Force India kvůli tomu u FIA určitě nelobovali.
"Nemyslím si, že by na to některý z našich zákazníků tlačil. Pro nás to není podstatné, protože pravidla už nějakou dobu platí, že musíte svým zákazníkům dodávat stejný hardware i software z pohledu pohonné jednotky - a my jsme to vždycky dělali!" říká Wolff.
Podle něj jim vždy umožňovali provozovat pohonné jednotky za stejných podmínek, jako tovární tým, což mělo platit i pro speciální kvalifikační módy: "Módy pro nás a pro zákazníky byly vždy identické, nikdy v tom nebyl žádný rozdíl. Mají stejné povolení co do vzdálenosti, jako tovární tým, vůbec žádné rozdíly!"
"Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud existuje nějaké podezření, pak určitě nešlo o nic, co by pro nás mělo nějaké následky. Věříme, že sdílení módů a motorové kalibrace mezi šesti vozy u nás vede k prudší učební křivce, než kdybychom mezí zákazníky a továrním týmem nasazovali odlišné specifikace motoru," pokračuje Wolff.
Podle něj zákazníci Mercedesu nejsou nikdy ani o krok pozadu, pokud jde závodní paliv: "Ne, nikdy. Jde znovu o stejnou filozofii. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory kalibrujeme podle jedné specifikace benzínu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.