Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Pohonná jednotka Mercedesu
Pohonná jednotka Mercedesu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 5. března 2018 6:30
Sdílej:

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v lednu směrnici, která všem výrobcům pohonných jednotek přikazuje svým zákazníkům poskytovat identický hardware i software a zajistit stejné provozní podmínky. Musí jim dodávat také stejná paliva a maziva, pokud se zákazník sám nerozhodne jinak.

V padoku se mělo za to, že se nařízení týká spíše Mercedesu než Ferrari či Renaultu (Honda pohání pouze Toro Rosso). I šéf Red Bullu Christian Horner nás na dotaz, proč s tím FIA přišla, odkázal na Claire Williamsovou. Jenže sportovní šéf Mercedesu pevně věří, že Williams ani Force India kvůli tomu u FIA určitě nelobovali.

"Nemyslím si, že by na to některý z našich zákazníků tlačil. Pro nás to není podstatné, protože pravidla už nějakou dobu platí, že musíte svým zákazníkům dodávat stejný hardware i software z pohledu pohonné jednotky - a my jsme to vždycky dělali!" říká Wolff.

Podle něj jim vždy umožňovali provozovat pohonné jednotky za stejných podmínek, jako tovární tým, což mělo platit i pro speciální kvalifikační módy: "Módy pro nás a pro zákazníky byly vždy identické, nikdy v tom nebyl žádný rozdíl. Mají stejné povolení co do vzdálenosti, jako tovární tým, vůbec žádné rozdíly!"

"Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud existuje nějaké podezření, pak určitě nešlo o nic, co by pro nás mělo nějaké následky. Věříme, že sdílení módů a motorové kalibrace mezi šesti vozy u nás vede k prudší učební křivce, než kdybychom mezí zákazníky a továrním týmem nasazovali odlišné specifikace motoru," pokračuje Wolff.

Podle něj zákazníci Mercedesu nejsou nikdy ani o krok pozadu, pokud jde závodní paliv: "Ne, nikdy. Jde znovu o stejnou filozofii. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory kalibrujeme podle jedné specifikace benzínu."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.