Magnussen upozorňuje na další problém ochrany kokpitu Halo: zatáčku Eau Rouge

Kevin Magnussen při prvních předsezonních testech v Barceloně
Kevin Magnussen při prvních předsezonních testech v Barceloně, foto: Haas F1 Team
Petr Hlawiczka 5. března 2018 06:20
Sdílej:

Kevin Magnussen po testech v Barceloně kritizuje ochranu kokpitu Halo, která je od letošní sezóny pro všechny povinná. Podle něj je hnusná, odvádí pozornost a může způsobit problém v zatáčkách s převýšením, jako je Eau Rouge v Belgii.

"Hodně rozčiluje. Je hnusná. Těžko se dostává do vozu, těžko se dostává z něj ven, těžko se nasazuje a sundává volant, zkrátka je divná a obtěžující," shrnuje pilot Haasu po prvních předsezónních testech své pocity z nové ochrany kokpitu.

Problém s výhledem na startovní světla s ní sice nenastanou, ale v některých zatáčkách by potíže působit mohla: "Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pořádku, protože se díváte na stranu, vlevo či vpravo od prostředního pilíře, takže to vizuální problém s výhledem do zatáčky nezpůsobuje."

"Ale odvádí zrak, když měníte směr - jako v šikanách a tehdy, když musíte přejet svým pohledem přes pilíř. Jde trochu o zástupný problém, ale nevzbuzuje to samo o sobě obavy," pokračuje Magnussen, jenž minulý týden zajel šestý nejrychlejší čas.

Nemohlo by ale Halo působit potíže například ve slavné zatáčce Eau Rouge? "Když se za někým ženete v Eau Rouge, nebudete schopni vidět, jestli udělal nahoře chybu a dostal smyk, když se nacházíte v prostřední části. Nebudete vědět, jestli je ve zdi nebo ne. Odhaduji, že totéž bude platit v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme," odpovídá dánský pilot.

IndyCar zkouší ochranný průhledný kryt (tzv. windscreen) před kokpitem jako alternativu k Halo, ale ani ten by Magnussenovi moc velkou radost neudělal: "Vypadá mnohem lépe, ale já opravdu nejsem ani jeho fandou. Je lepší než naše Halo, ale zkrátka si nemyslím, že by tam něco mělo být. Podle mě je Formule 1 otevřeným vozem a neměla by být zakrývána. Podle mě je to pro F1 špatné."

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.