Kevin Magnussen po testech v Barceloně kritizuje ochranu kokpitu Halo, která je od letošní sezóny pro všechny povinná. Podle něj je hnusná, odvádí pozornost a může způsobit problém v zatáčkách s převýšením, jako je Eau Rouge v Belgii.
"Hodně rozčiluje. Je hnusná. Těžko se dostává do vozu, těžko se dostává z něj ven, těžko se nasazuje a sundává volant, zkrátka je divná a obtěžující," shrnuje pilot Haasu po prvních předsezónních testech své pocity z nové ochrany kokpitu.
Problém s výhledem na startovní světla s ní sice nenastanou, ale v některých zatáčkách by potíže působit mohla: "Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pořádku, protože se díváte na stranu, vlevo či vpravo od prostředního pilíře, takže to vizuální problém s výhledem do zatáčky nezpůsobuje."
"Ale odvádí zrak, když měníte směr - jako v šikanách a tehdy, když musíte přejet svým pohledem přes pilíř. Jde trochu o zástupný problém, ale nevzbuzuje to samo o sobě obavy," pokračuje Magnussen, jenž minulý týden zajel šestý nejrychlejší čas.
Nemohlo by ale Halo působit potíže například ve slavné zatáčce Eau Rouge? "Když se za někým ženete v Eau Rouge, nebudete schopni vidět, jestli udělal nahoře chybu a dostal smyk, když se nacházíte v prostřední části. Nebudete vědět, jestli je ve zdi nebo ne. Odhaduji, že totéž bude platit v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme," odpovídá dánský pilot.
IndyCar zkouší ochranný průhledný kryt (tzv. windscreen) před kokpitem jako alternativu k Halo, ale ani ten by Magnussenovi moc velkou radost neudělal: "Vypadá mnohem lépe, ale já opravdu nejsem ani jeho fandou. Je lepší než naše Halo, ale zkrátka si nemyslím, že by tam něco mělo být. Podle mě je Formule 1 otevřeným vozem a neměla by být zakrývána. Podle mě je to pro F1 špatné."
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.