Kevin Magnussen po testech v Barceloně kritizuje ochranu kokpitu Halo, která je od letošní sezóny pro všechny povinná. Podle něj je hnusná, odvádí pozornost a může způsobit problém v zatáčkách s převýšením, jako je Eau Rouge v Belgii.
"Hodně rozčiluje. Je hnusná. Těžko se dostává do vozu, těžko se dostává z něj ven, těžko se nasazuje a sundává volant, zkrátka je divná a obtěžující," shrnuje pilot Haasu po prvních předsezónních testech své pocity z nové ochrany kokpitu.
Problém s výhledem na startovní světla s ní sice nenastanou, ale v některých zatáčkách by potíže působit mohla: "Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pořádku, protože se díváte na stranu, vlevo či vpravo od prostředního pilíře, takže to vizuální problém s výhledem do zatáčky nezpůsobuje."
"Ale odvádí zrak, když měníte směr - jako v šikanách a tehdy, když musíte přejet svým pohledem přes pilíř. Jde trochu o zástupný problém, ale nevzbuzuje to samo o sobě obavy," pokračuje Magnussen, jenž minulý týden zajel šestý nejrychlejší čas.
Nemohlo by ale Halo působit potíže například ve slavné zatáčce Eau Rouge? "Když se za někým ženete v Eau Rouge, nebudete schopni vidět, jestli udělal nahoře chybu a dostal smyk, když se nacházíte v prostřední části. Nebudete vědět, jestli je ve zdi nebo ne. Odhaduji, že totéž bude platit v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme," odpovídá dánský pilot.
IndyCar zkouší ochranný průhledný kryt (tzv. windscreen) před kokpitem jako alternativu k Halo, ale ani ten by Magnussenovi moc velkou radost neudělal: "Vypadá mnohem lépe, ale já opravdu nejsem ani jeho fandou. Je lepší než naše Halo, ale zkrátka si nemyslím, že by tam něco mělo být. Podle mě je Formule 1 otevřeným vozem a neměla by být zakrývána. Podle mě je to pro F1 špatné."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.