Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii
Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 16. února 2018 6:30
Sdílej:

Formule 1 se podle svého sportovního ředitele Ross Brawna nezbaví systému pro snižování přítlaku (DRS), dokud nenajde jiný způsob, který by pomohl předjíždění.

Podle něj se s DRS budeme ještě nějakou dobu pravidelně setkávat: "Doufám, že když přijdeme na to, jak by se auta v budoucnu měla vyvíjet, pak se ho budeme moci zbavit. Ale v brzké době k tomu podle mě nedojde. Kvůli vlastnostem současných vozů jde o nezbytnou pomocnou záplatu."

Se svým týmem již studuje, jak by šlo zlepšit kvalitu závodění díky těsnější jízdě monopostů za sebou. Chce přitom nalézt způsob, jak zvýšit počet předjíždění, aniž by bylo zapotřebí umělých pomůcek jako DRS.

"Je to naším cílem. A na rozdíl od DRS nepůjde o přepínač, který během noci zapneme. Půjde o evoluci vozů. Každý krok, který uděláme, k tomu musí směřovat," vysvětluje Brawn pro Business Life svůj záměr.

"Jinými slovy vytváříme model, který vám umožní zjistit, jestli se schopnost vozů závodit s nasazením nových věcí zlepší či zhorší. Ten model nebude pouhým aerodynamickým modelem - bude zahrnovat vlastnosti pneumatik, motoru a dalších faktorů vozu, když do něj vložíme různé prvky.

Má nám pomoci pochopit, zda to, co děláme, závodění zlepší či zhorší. A to je něco, co nám scházelo. Využívali jsme naši intuici, což současné složitosti aut není dostatečně dobré," pokračuje šéf F1.

Podle Pirelli loni došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, což souvisí se aerodynamickými změnami a navýšením přítlaku u monopostů. Odrazilo se to v rychlejších časech na kolo, které si přáli fanoušci, Brawn by ale byl spokojený s nižšími rychlostmi, pokud by to vedle k lepšímu závodění.

"Rychlost aut je důležité - tohle jsou ta nejrychlejší závodní auta na světě a fanoušci chtějí vnímat, že je Formule 1 na špici. Ale pokud bych zítra mohl ztratit pět mil za hodinu v maximální rychlosti kvůli lepšímu závodění, pak bych to udělal," dodává.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.