Formule 1 se podle svého sportovního ředitele Ross Brawna nezbaví systému pro snižování přítlaku (DRS), dokud nenajde jiný způsob, který by pomohl předjíždění.
Podle něj se s DRS budeme ještě nějakou dobu pravidelně setkávat: "Doufám, že když přijdeme na to, jak by se auta v budoucnu měla vyvíjet, pak se ho budeme moci zbavit. Ale v brzké době k tomu podle mě nedojde. Kvůli vlastnostem současných vozů jde o nezbytnou pomocnou záplatu."
Se svým týmem již studuje, jak by šlo zlepšit kvalitu závodění díky těsnější jízdě monopostů za sebou. Chce přitom nalézt způsob, jak zvýšit počet předjíždění, aniž by bylo zapotřebí umělých pomůcek jako DRS.
"Je to naším cílem. A na rozdíl od DRS nepůjde o přepínač, který během noci zapneme. Půjde o evoluci vozů. Každý krok, který uděláme, k tomu musí směřovat," vysvětluje Brawn pro Business Life svůj záměr.
"Jinými slovy vytváříme model, který vám umožní zjistit, jestli se schopnost vozů závodit s nasazením nových věcí zlepší či zhorší. Ten model nebude pouhým aerodynamickým modelem - bude zahrnovat vlastnosti pneumatik, motoru a dalších faktorů vozu, když do něj vložíme různé prvky.
Má nám pomoci pochopit, zda to, co děláme, závodění zlepší či zhorší. A to je něco, co nám scházelo. Využívali jsme naši intuici, což současné složitosti aut není dostatečně dobré," pokračuje šéf F1.
Podle Pirelli loni došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, což souvisí se aerodynamickými změnami a navýšením přítlaku u monopostů. Odrazilo se to v rychlejších časech na kolo, které si přáli fanoušci, Brawn by ale byl spokojený s nižšími rychlostmi, pokud by to vedle k lepšímu závodění.
"Rychlost aut je důležité - tohle jsou ta nejrychlejší závodní auta na světě a fanoušci chtějí vnímat, že je Formule 1 na špici. Ale pokud bych zítra mohl ztratit pět mil za hodinu v maximální rychlosti kvůli lepšímu závodění, pak bych to udělal," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.