McLaren se letos svým jezdcům bude snažit poskytnout konzistentní vůz bez nějakých špiček ve své výkonnosti. Jeho technický ředitel hovoří o tom, jaký přístup k vývoji aerodynamiky loni volili při nedostatečné výkonnosti pohonné jednotky Hondy.
S tím měl loni problémy Mercedes, jenž svůj vůz W08 kvůli tomu označoval za primadonu - v první části sezóny z něj těžko dostával konzistentní výkony, což pilotům hodně stěžuje jízdu.
"Hodně dnes při stavbě skvělého auta dělá to, že jej pilot může maximálně využívat. Nemá smysl jim dávat vůz s velmi špičkovou výkonností. My se snažíme jezdci poskytnout něco, co velmi dobře funguje v široké provozní škále," vysvětluje pro Autosport technický ředitel McLarenu Tim Goss.
Tomu také přizpůsobili svůj přístup po loňské změně aerodynamických pravidel: "Na počátku si neděláme starosti o to, jakou úroveň výkonnosti budeme s vozem dosahovat. Chtěli jsme porozumět fyzice proudění a snažili se získat dobrou, vyváženou aerodynamiku napříč škále provozní křivky zabočení / sklonu / náklonu a světlé výšky."
"Až tehdy - a když jsme byli spokojeni s tím, že jsme měli dobře se chovající aerodynamiku, jsme začali pracovat na výkonnosti. Náš přístup je tedy v těchto dnech hodně o tom, abychom jezdci poskytli něco, čemu může věřit a s čím může pracovat. Špičkový přítlak není z našeho pohledu způsob, jak pro jezdce vytvořit rychlý aerodynamický balík, jinak se mění jízdní dynamika," pokračuje Goss.
McLaren se kvůli slabé pohonné jednotce Hondy podle něj loni nechtěl moc dopouštět kompromisů snižováním přítlaku: "Ani s ořezáváním aerodynamiky k nižším úrovním křídel bychom nedostali auto do bodu, kdy bychom s ním mohli na rovinkách závodit. Vždy jsme tedy šli po těch nejrychlejších časech na kolo a naší taktikou před závodním víkendem bylo co nejlépe se kvalifikovat, a potom tuto pozici založenou na čase na kolo bránit. V některých závodech to bylo extrémně obtížné."
"Auto jsme hodně zlepšili kolem Velké ceny Maďarska. Tam jsme odjeli skvělý závod, pak se přesunuli do Belgie a udělali krok zpět - ne kvůli našemu času na kolo, ale proto, že jsme měli na rovinkách nulovou schopnost se bránit. To období Belgie / Itálie bylo strašně frustrující, jelikož jsme věděli, že auto má výkonnost, akorát jsme se nemohli bránit.
Jsme tady kvůli tomu, abychom vyhrávali závody a šampionáty a konstrukce vozu se točí kolem úspěchu. Místo toho, abychom nějak látali nedostatečně výkonný motor, jsme opravdu chtěli vyvinout to nejlepší auto a předpokládali jsme, že to v oblasti motoru přijde," dodává technický ředitel McLarenu. Žel Honda s výkonným motorem nepřišla, a tak se s ní britský tým rozloučil a odešel k Renaultu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.