Mezinárodní automobilová federace loni podpořila výzkum biometrických rukavic, které při nehodě poskytnou zasahujícím lékařům životně důležitá data o zdraví jezdců.
Tyto rukavice budou obsahovat 3mm senzory monitorující životní funkce jezdce. Lékaři tak budou mít ještě před příjezdem na místo vážné nehody důležité údaje o tom, jak na tom jsou, což může ovlivnit jejich rozhodnutí a kroky, které podniknou jako první.
K dispozici tak budou mít hned údaje o množství kyslíku v krvi či tep. Data se budou přenášet přes novou průmyslovou verzi Bluetooth, jež má dosah přes 500 m. Hardware bude moci odesílat 20 datových paketů za sekundu a obsahovat vlastní zdroj energie díky malé baterii, kterou je možné nabíjet induktivně (bez propojování kabelem). FIA tyto rukavice otestované ji loni chce nasadit v F1 už letos, povinné však budou až od roku 2019.
"Zeptali jsme se sami sebe, jak bychom mohli využít špičkovou technologii pro pomoc našemu lékařskému týmu, a tedy i pilotům. Ti tento krok pro zlepšení bezpečnosti velmi podporují," uvádí šéf bezpečnosti FIA Laurent Mekies, jenž kdysi pracoval jako hlavní inženýr u Toro Rosso.
Jak může být tato rukavice užitečná? "Když víte, jestli se jezdec hýbe a dýchá, můžete rychle učinit odlišná rozhodnutí. Musí být například auto rychle přemístěno, aby se k němu dalo dostat? Nebo musíme k této operaci přistupovat opatrněji?" popisuje Mekies.
Kromě rukavic letos do hry letos vstoupí další prvek, který přispěje k bezpečnosti jezdců, tentokrát již povinný: ochrana kokpitu typu Halo. Ta vzbuzuje kontroverze kvůli narušení estetického hlediska, podle inženýrů však nebude vypadat až tak zle a brzy si zvykneme. Jako první má nový vůz představit 15. února Williams - ostatní data můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.