Mezinárodní automobilová federace loni podpořila výzkum biometrických rukavic, které při nehodě poskytnou zasahujícím lékařům životně důležitá data o zdraví jezdců.
Tyto rukavice budou obsahovat 3mm senzory monitorující životní funkce jezdce. Lékaři tak budou mít ještě před příjezdem na místo vážné nehody důležité údaje o tom, jak na tom jsou, což může ovlivnit jejich rozhodnutí a kroky, které podniknou jako první.
K dispozici tak budou mít hned údaje o množství kyslíku v krvi či tep. Data se budou přenášet přes novou průmyslovou verzi Bluetooth, jež má dosah přes 500 m. Hardware bude moci odesílat 20 datových paketů za sekundu a obsahovat vlastní zdroj energie díky malé baterii, kterou je možné nabíjet induktivně (bez propojování kabelem). FIA tyto rukavice otestované ji loni chce nasadit v F1 už letos, povinné však budou až od roku 2019.
"Zeptali jsme se sami sebe, jak bychom mohli využít špičkovou technologii pro pomoc našemu lékařskému týmu, a tedy i pilotům. Ti tento krok pro zlepšení bezpečnosti velmi podporují," uvádí šéf bezpečnosti FIA Laurent Mekies, jenž kdysi pracoval jako hlavní inženýr u Toro Rosso.
Jak může být tato rukavice užitečná? "Když víte, jestli se jezdec hýbe a dýchá, můžete rychle učinit odlišná rozhodnutí. Musí být například auto rychle přemístěno, aby se k němu dalo dostat? Nebo musíme k této operaci přistupovat opatrněji?" popisuje Mekies.
Kromě rukavic letos do hry letos vstoupí další prvek, který přispěje k bezpečnosti jezdců, tentokrát již povinný: ochrana kokpitu typu Halo. Ta vzbuzuje kontroverze kvůli narušení estetického hlediska, podle inženýrů však nebude vypadat až tak zle a brzy si zvykneme. Jako první má nový vůz představit 15. února Williams - ostatní data můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.