Force India chce po nejúspěšnější sezóně v F1 dostat všechny své lidi pod jednu střehu. Kromě toho pomáhá také Toyotě zvýšit efektivitu jejího aerodynamického tunelu v Kolíně nad Rýnem.
Indická stáj letos vybojovala 187 bodů, čímž dosáhla svého rekordu v F1. Na odměnách vydělává slušný balík peněz, které urychlují její vývoj a poznávání monopostu. Ráda by však učinila další krok, a k tomu bude potřebovat, aby veškeré činnosti probíhaly pod jednou střechou.
"Společné umístění hodně pomáhá, když jsou všichni pod stejnou střechou, což u nás neplatí - my jsme rozdělení 75:25. Snad tomu tak bude do dvou nebo tří let," říká pro Autosport provozní ředitel Otmar Szafnauer.
Od roku 2015 tým sídlící v Silverstone svůj vůz vyvíjí v aerodynamickém tunelu Toyoty v německém Kolíně nad Rýnem. Japonská automobilka se z F1 stáhla před 9 lety a Force India ji nyní pomáhá ve zlepšování její továrny.
"Větší výrobní kapacity pomáhají, totéž platí pro efektivitu aerodynamického tunelu a CFD. Existují tedy velké věci, které stále musíme dát dohromady, abychom učinili další krok vpřed nebo zůstali tam, kde jsme," pokračuje provozní ředitel Force Indie.
"Některé z těchto věcí se nyní dějí. Některé dotáhneme do konce v krátkodobém horizontu, jiné spíše v tom střednědobém. Spolupracujeme s nimi [s Toyotou] na zefektivnění jejich tunelu. Některé změnu již nesou ovoce," pochvaluje si Szafnauer.
Aby se Force India mohla dát do těchto kroků, musela letos udržet čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů a zajistit si tak dostatečný přísun peněz. "Čtvrté místo pro nás bylo ohromně důležité, jelikož máme ten nejmenší rozpočet v F1. To znamená, že diskreční část rozpočtu je fakt malá.
Pokud se odměny výrazně sníží, pak tu diskreční část nebudeme moci utratit. Zajišťují nám vývojové schopnosti a možnost věnovat se našim experimentům, abychom byli schopni rozvíjet výkonnost vozu. Takže je pro nás velmi důležité to udržet," dodává Szafnauer.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.