Force India chce po nejúspěšnější sezóně v F1 dostat všechny své lidi pod jednu střehu. Kromě toho pomáhá také Toyotě zvýšit efektivitu jejího aerodynamického tunelu v Kolíně nad Rýnem.
Indická stáj letos vybojovala 187 bodů, čímž dosáhla svého rekordu v F1. Na odměnách vydělává slušný balík peněz, které urychlují její vývoj a poznávání monopostu. Ráda by však učinila další krok, a k tomu bude potřebovat, aby veškeré činnosti probíhaly pod jednou střechou.
"Společné umístění hodně pomáhá, když jsou všichni pod stejnou střechou, což u nás neplatí - my jsme rozdělení 75:25. Snad tomu tak bude do dvou nebo tří let," říká pro Autosport provozní ředitel Otmar Szafnauer.
Od roku 2015 tým sídlící v Silverstone svůj vůz vyvíjí v aerodynamickém tunelu Toyoty v německém Kolíně nad Rýnem. Japonská automobilka se z F1 stáhla před 9 lety a Force India ji nyní pomáhá ve zlepšování její továrny.
"Větší výrobní kapacity pomáhají, totéž platí pro efektivitu aerodynamického tunelu a CFD. Existují tedy velké věci, které stále musíme dát dohromady, abychom učinili další krok vpřed nebo zůstali tam, kde jsme," pokračuje provozní ředitel Force Indie.
"Některé z těchto věcí se nyní dějí. Některé dotáhneme do konce v krátkodobém horizontu, jiné spíše v tom střednědobém. Spolupracujeme s nimi [s Toyotou] na zefektivnění jejich tunelu. Některé změnu již nesou ovoce," pochvaluje si Szafnauer.
Aby se Force India mohla dát do těchto kroků, musela letos udržet čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů a zajistit si tak dostatečný přísun peněz. "Čtvrté místo pro nás bylo ohromně důležité, jelikož máme ten nejmenší rozpočet v F1. To znamená, že diskreční část rozpočtu je fakt malá.
Pokud se odměny výrazně sníží, pak tu diskreční část nebudeme moci utratit. Zajišťují nám vývojové schopnosti a možnost věnovat se našim experimentům, abychom byli schopni rozvíjet výkonnost vozu. Takže je pro nás velmi důležité to udržet," dodává Szafnauer.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.