V F1 hrají již nějakou dobu prim velké týmy typu Ferrari, Mercedes anebo Red Bull. Pokud by ale takových týmů bylo více, tak by závody byly mnohem více napínavé.
Toto řešení by samozřejmě přilákalo také více diváků, vše je ale díky všemožným technologiím, pravidlům atd. otázkou peněz. Forma Williamsu, který je soukromou stájí, se více méně už druhým rokem propadá. I Britové si ale uvědomují, že v F1 je vše otázkou peněz.
"Je zásadní zkorigovat ekonomické základy v F1. Zkorigování jejich základů by zvýšilo konkurenci a podívanou pro fanoušky. Navíc by to pomohlo všem týmům, aby byly znovu konkurenceschopné," říká CEO Williamsu, Mike O’Driscoll. V 80 tých a 90 tých letech mohl Williams dominovat i přesto, že byl stále soukromým týmem. Něco podobného je dnes stěží představitelné. Čím se dá tento pokles vysvětlit?
"Abyste vyhráli šampionát, potřebujete peníze, ale to, že máte peníze, vám neustálá vítězství nezaručí. Ale sport má potřebu rovnocennějšího rozdělení příjmů. Rozpočet Williamsu je 125 milionů liber na sezonu, což je asi 35 - 40 % rozpočtu velkého týmu. U Williamsu tento rozpočet z velké části pokrývá také běžné výdaje, což značí, že máme dostatek peněz na R&D (výzkum a vývoj)," pokračuje O’Driscoll.
Výsledky Williamsu se ale poslední dobou spíše zhoršují, i tak si stáj udržuje slušnou fanouškovskou základnu, což potvrzuje také nedávná Williamsem pořádaná akce na Silverstone. Britský tým ale aktivně hledá podporu některého z výrobců automobilů. V minulosti tým dlouhá léta spolupracoval například s BMW.
"Partnerství s nějakým výrobcem je velkou pomocí, protože vám najednou dodávají jak motor tak i R&D. Vy tak můžete profitovat ze zdrojů a finančních přínosů," pokračuje O’Driscoll, který u Williamsu vidí spoustu mladých talentovaných pracovníků, ale z finančních důvodů nemůže využít plně jejich potenciál. "Posílili jsme mnoho technických oddělení týmu. Jsme opravdu rádi, že máme Paddyho [Lowea] a také se nám podařilo získat nějaký extrémně talentovaný personál pro naši stáj."
Paddy Lowe si ale moc dobře uvědomuje, že je jednou věcí mít dobrý personál a velký rozpočet, ale bez talentovaných pilotů nic nevyhrajete. "Jestli o vítězství rozhoduje pilot nebo auto? Řekl bych, že je to tak 50 na 50. Pokud chcete vyhrávat, tak nemůžete mít jedno bez druhého. Ti nejlepší piloti mají vždy tendenci vyhrávat závody, pilot je tedy velmi důležitým faktorem pro vítězství."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.