Technický ředitel Toro Rosso James Key přiznává, že přechod od Renaultu k Hondě není kvůli odlišnému rozvržení a rozměrům obou pohonných tak jednoduchý. Tým se během zimy snaží především o to, aby úprava šasi neměla negativní dopad na jejich aerodynamiku. Kromě toho také řeší změnu převodovky.
Odlišné umístění turbokompresoru znamená, že integrace pohonné jednotky Hondy do vozu není tak jednoduchá poté, co byl původně navržen kolem motoru Renault. Toro Rosso tomu během zimy musí věnovat hodně času.
Honda a Renault - úplně jiné motory"Motory jsou úplně jiné. Jde o velmi hezky uspořádaný motor, ale celá pohonná jednotka má odlišnou architekturu. Nezabírá stejné místo. Musíme odvést dost práce na rozvržení vozu, abychom se jí přizpůsobili," prozrazuje pro Autosport technický ředitel italské stáje.
Důležité přitom je, aby nepřišla nazmar odvedená práce na aerodynamice: "Snažíme se držet pravidla, že pokud je auto už nějakou dobu ve vývojovém procesu, tak nechceme narušit žádnou větší položku, jako jsou aerodynamické povrchy a podobné věci. Proto nemusíme v příliš mnoha oblastech začínat od nuly.
Vůz jsme tomu pod kapotou co nejlépe přizpůsobili. A to vedlo k celkem odlišnému přístupu ke konstrukci šasi, ke způsobu, jakým funguje převodovka atd. Přenesli jsme koncepty z letošního vozu a dále je rozvinuli," pokračuje Key.
Změna převodovkyToro Rosso si převodovku navrhuje samo, používá pro ni ale součástky od Red Bullu. Její příští verze bude muset být také nová - o něco kratší než její předchůdkyně ve voze STR12.
"Její rozvržení a velikost se u tohoto motoru liší ve srovnání s tím, co jsme měli letos. Koncept zůstává stejný, ale architektura je jiná. Některé vnitřní součástky přeneseme, jiné změníme. Některé z nich budou na míru přizpůsobeny skříni Toro Rosso. Jinak bude hodně podobná tomu, s čím jsme jezdili," přibližuje technický ředitel týmu z Faenzy.
Celkový vývoj zcela nezávislý na Red BulluTen si vyvíjí více věcí, než se většina lidí domnívá. "Podle mě se toho u Toro Rosso děje více, než si lidé myslí. Lidé Toro Rosso neznají, což je fakt frustrující. I když to dává velký smysl se spojit [s Red Bullem] kdekoliv to jde, tak mám vlastní aerodynamické oddělení v Bicesteru s vlastním aerodynamickým tunelem, který je zcela nezávislý, protože to musí být legální.
Veškerá konstrukce vozu se odehrává ve Faenze. Jediný kus vozu, který přichází od Red Bullu, jsou součástky převodovky, které jsou navrhovány společně, protože často se objevují věci, které potřebujeme pouze my," vysvětluje Key.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.