Mexický pilot Sergio Pérez obhajuje rozhodnutí FIA týkající se zavedení ochranného systému Halo.
Od příští sezóny budou na všech monopostech F1 ochranné systémy Halo, tedy jakési svatozáře. Valná většina veřejnosti i expertů není s tímto rozhodnutím Mezinárodní automobilové federace spokojena. Většině lidí se prostě toto řešení nelíbí z estetického hlediska, inženýři pak nadávají na instalaci. Najdou se ale i tací, kterým Halo nevadí.
Například Checo Pérez jezdící za stáj Force India vyzdvyhuje bezpečnostní aspekt. "Halo jednoznačně ublíží aerodynamice, ale bude to stejné pro všechny. Je to bezpečnostní prvek, za čtyři závody si na to zvykneme. Ve Formuli 1 se všechno rychle mění. Čekám, že příští rok bude celkově zajímavý, výkonnost se zase o něco více srovná a po dvou závodech stejně nikdo o Halo nebude mluvit," tvrdí Mexičan.
"Myslím si, že je to velmi odvážné a správné rozhodnutí ze strany FIA. Snažíme se zlepšovat bezpečnost a obecně to ukazuje, že dnes se na bezpečnost nemyslí jen ve Formuli 1, ale i v dalších kategoriích," pokračuje Pérez, který naráží na fakt, že Halo se napřesrok objeví i v nižších sériích pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace.
"Pokud by ti Halo bylo v uplynulé dekádě, tak bychom zachránili pár životů. Je to něco, na co by jiné sportovní odvětví byly pyšné. Sice se mi to vzhledově nelíbí, ale má to rozhodně smysl," zakončil Sergio.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.