Mexický pilot Sergio Pérez obhajuje rozhodnutí FIA týkající se zavedení ochranného systému Halo.
Od příští sezóny budou na všech monopostech F1 ochranné systémy Halo, tedy jakési svatozáře. Valná většina veřejnosti i expertů není s tímto rozhodnutím Mezinárodní automobilové federace spokojena. Většině lidí se prostě toto řešení nelíbí z estetického hlediska, inženýři pak nadávají na instalaci. Najdou se ale i tací, kterým Halo nevadí.
Například Checo Pérez jezdící za stáj Force India vyzdvyhuje bezpečnostní aspekt. "Halo jednoznačně ublíží aerodynamice, ale bude to stejné pro všechny. Je to bezpečnostní prvek, za čtyři závody si na to zvykneme. Ve Formuli 1 se všechno rychle mění. Čekám, že příští rok bude celkově zajímavý, výkonnost se zase o něco více srovná a po dvou závodech stejně nikdo o Halo nebude mluvit," tvrdí Mexičan.
"Myslím si, že je to velmi odvážné a správné rozhodnutí ze strany FIA. Snažíme se zlepšovat bezpečnost a obecně to ukazuje, že dnes se na bezpečnost nemyslí jen ve Formuli 1, ale i v dalších kategoriích," pokračuje Pérez, který naráží na fakt, že Halo se napřesrok objeví i v nižších sériích pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace.
"Pokud by ti Halo bylo v uplynulé dekádě, tak bychom zachránili pár životů. Je to něco, na co by jiné sportovní odvětví byly pyšné. Sice se mi to vzhledově nelíbí, ale má to rozhodně smysl," zakončil Sergio.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.