Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?
Penalizace za využití nadlimitních dílů byly často kritizovány, protože vedly ke zmatku fanoušků. Příští rok by situace mohla být pro některé ještě nepřehlednější, protože se počet pohonných jednotek, které jezdec může během sezóny využít, snižuje ze čtyř na tři.
Proto do hry vstoupí nové pravidlo, které stanovuje, že když kdokoliv obdrží penalizaci ve výši 15 a více míst na roštu, bude automaticky odsunut na jeho konec.
"Byla schválena změna systému penalizací za pohonné jednotky. Pokud jezdec obdrží penalizaci převyšující 15 míst, bude muset startovat z konce startovního roštu. Pokud takový trest obdrží více než jeden pilot, budou na konci startovního roštu seřazeni podle toho, kdy došlo k prohřeškům," uvádí FIA ve své zprávě.
V pravidlech pro rok 2018 dojde dále k těmto úpravám:- startovní procedury pro start či obnovení závodu za safety-carem- harmonogram víkendu pro zajištění větší flexibility- testování se staršími vozy pouze na okruzích s licencí FIA 1. stupně (Grade 1) nebo 1T- uspořádání demonstračních jízd se staršími vozy bez zahrnutí testování (jízda nesmí přesáhnout 50 km, musí být využity pouze pneumatiky vyrobené určeným dodavatelem výlučně pro tento účel)- zajištění toho, že olej nebude moci být využíván jako palivo- zavedení detailních specifikací oleje- minimální hmotnost a objem úložiště energie (baterií)- změna pozic kamer a zpětných zrcátek kvůli Halo
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.