Situace na trhu s piloty je takřka uklidněna. O víkendu svou sestavu a nové zbarvení vozu představil Sauber s titulárním sponzorem Alfa Romeo a nyní zbývá již jediné místo u Williamsu po boku Lance Strolla.
O to má zájem celá řada pilotů, nejzvučnějším jménem ale je Robert Kubica, který musel vrcholový motorsport opustit po rallye nehodě v Itálii z roku 2011. Nyní se po šesti letech snaží dostat zpět do sedačky v nejprestižnější závodní sérii světa.
Celý motoristický svět tento dramatický příběh sleduje a je již jen na vedení Williamsu, zda polského pilota povolají, nebo zda raději sáhnou po Sergeji Sirtokinovi či Paulu di Restovi. Dle Sebastiana Vettela by to byl pěkný příběh, na druhou stranu zmiňuje, že by Robert zabral sedačku, kterou by jinak mohl získat nadějný junior.
"Myslím si, že to, co se tenkrát událo, bylo velmi tragické. Robert byl považován za muže, který může dosáhnout v budoucnu na mistrovský titul. Úplně ale nechápu, proč se chce vrátit až nyní. Proč se o to nepokusil dříve?" táže se Vettel.
"Samozřejmě, byl by to pro něj krásný příběh, na druhou stranu by to bylo smolné pro mladé piloty, kteří se také chtějí dostat do kokpitu," dodává čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Takový Nico Hülkenberg, po jehož boku mohl Kubica závodit, kdyby Renault nenajal Sainze, si není návratem polské hvězdy také jist. "Testy ukázaly, že tam rychlost je, ale jen těžko můžete nasimulovat dění prvního kola VC Monaka či Singapuru," tvrdí Hulk.
"Já doufám, že bude moci bojovat na té nejvyšší úrovni, to se ale dozvíme až v příštím roce, pokud tedy dostane místo. Jeho šance vidím tak padesát na padesát," dodává německý pilot Renaultu a vítěz 24h Le Mans.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.