Situace na trhu s piloty je takřka uklidněna. O víkendu svou sestavu a nové zbarvení vozu představil Sauber s titulárním sponzorem Alfa Romeo a nyní zbývá již jediné místo u Williamsu po boku Lance Strolla.
O to má zájem celá řada pilotů, nejzvučnějším jménem ale je Robert Kubica, který musel vrcholový motorsport opustit po rallye nehodě v Itálii z roku 2011. Nyní se po šesti letech snaží dostat zpět do sedačky v nejprestižnější závodní sérii světa.
Celý motoristický svět tento dramatický příběh sleduje a je již jen na vedení Williamsu, zda polského pilota povolají, nebo zda raději sáhnou po Sergeji Sirtokinovi či Paulu di Restovi. Dle Sebastiana Vettela by to byl pěkný příběh, na druhou stranu zmiňuje, že by Robert zabral sedačku, kterou by jinak mohl získat nadějný junior.
"Myslím si, že to, co se tenkrát událo, bylo velmi tragické. Robert byl považován za muže, který může dosáhnout v budoucnu na mistrovský titul. Úplně ale nechápu, proč se chce vrátit až nyní. Proč se o to nepokusil dříve?" táže se Vettel.
"Samozřejmě, byl by to pro něj krásný příběh, na druhou stranu by to bylo smolné pro mladé piloty, kteří se také chtějí dostat do kokpitu," dodává čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Takový Nico Hülkenberg, po jehož boku mohl Kubica závodit, kdyby Renault nenajal Sainze, si není návratem polské hvězdy také jist. "Testy ukázaly, že tam rychlost je, ale jen těžko můžete nasimulovat dění prvního kola VC Monaka či Singapuru," tvrdí Hulk.
"Já doufám, že bude moci bojovat na té nejvyšší úrovni, to se ale dozvíme až v příštím roce, pokud tedy dostane místo. Jeho šance vidím tak padesát na padesát," dodává německý pilot Renaultu a vítěz 24h Le Mans.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.