Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

Lewis Hamilton na tiskové konferenci
Lewis Hamilton na tiskové konferenci, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 14. listopadu 2017 06:30
Sdílej:

Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.

Každý jezdec bude moci v sezóně 2018 využít pouze 3 pohonné jednotky (včetně veškerých komponent) na rok, letos měli k dispozici čtyři. Tuto redukci šéfové F1 vysvětlují snahou o omezování nákladů.

"Nelíbí se mi ten nápad jít na tři. Stojí to za prd. To, co nám v F1 schází, je sprintování," zlobí se Hamilton, jenž tuší, že kvůli tomuto opatření bude muset techniku ve velkých cenách více šetřit místo jízdy naplno, aby déle vydržela.

Kvůli zavedení ochrany kokpitu typu 'Halo' také dále narostla váha monopostů, závodění proto podle něj nebude tak přitažlivé: "Auta budou příští rok jako autobusy - budou tak těžká, jako v NASCARu," kritizuje dále čtyřnásobný šampion F1 další navýšení hmotnosti ze 728 na 733 kg.

"Brzdné dráhy se prodlouží, brzdy budou pořád hořet, stále na limitu. Vím, že to zní negativně, ale jako závodníci chceme mít rychlé, mrštné vozy, s nimiž můžeme v každičkém kole stále útočit. Žel takové obecně nemáme," pokračuje pilot Mercedesu.

Poté se vrací k Velké ceně Brazílie, v níž se po startu z boxové uličky po skvělé jízdě probojoval málem na pódium: "Když se podíváte na kluky vpředu, tak to šetřili, což normálně děláme. Nemyslím si, že to je pro lidi moc vzrušující sledovat.

Když se podíváte na ty nejlepší závody, obzvlášť když prší, tak tato omezení nemáme. Nejsem si jistý tím, zda tomu snížení počtu motorů pomůže," kroutí hlavou Hamilton.

Šéf Red Bullu Christian Horner například požadoval zvýšení počtu motorů na pět, což považuje za ideální i vzhledem k tomu, že příští rok se kalendář rozroste na 21 závodů. Snahy zastavit snížení tohoto počtu ale zatím selhávají.

Mnoha lidem se nelíbí ani penalizace za výměnu komponent pohonných jednotek, které několikanásobně překračují počet startovních pozic na roštu. Například piloti McLarenu - Hondy letos obdrželi již téměř 400 trestných míst - a další budou dle zákulisních informací zřejmě muset strávit i poslední víkend v Abú Zabí.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.