Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.
Každý jezdec bude moci v sezóně 2018 využít pouze 3 pohonné jednotky (včetně veškerých komponent) na rok, letos měli k dispozici čtyři. Tuto redukci šéfové F1 vysvětlují snahou o omezování nákladů.
"Nelíbí se mi ten nápad jít na tři. Stojí to za prd. To, co nám v F1 schází, je sprintování," zlobí se Hamilton, jenž tuší, že kvůli tomuto opatření bude muset techniku ve velkých cenách více šetřit místo jízdy naplno, aby déle vydržela.
Kvůli zavedení ochrany kokpitu typu 'Halo' také dále narostla váha monopostů, závodění proto podle něj nebude tak přitažlivé: "Auta budou příští rok jako autobusy - budou tak těžká, jako v NASCARu," kritizuje dále čtyřnásobný šampion F1 další navýšení hmotnosti ze 728 na 733 kg.
"Brzdné dráhy se prodlouží, brzdy budou pořád hořet, stále na limitu. Vím, že to zní negativně, ale jako závodníci chceme mít rychlé, mrštné vozy, s nimiž můžeme v každičkém kole stále útočit. Žel takové obecně nemáme," pokračuje pilot Mercedesu.
Poté se vrací k Velké ceně Brazílie, v níž se po startu z boxové uličky po skvělé jízdě probojoval málem na pódium: "Když se podíváte na kluky vpředu, tak to šetřili, což normálně děláme. Nemyslím si, že to je pro lidi moc vzrušující sledovat.
Když se podíváte na ty nejlepší závody, obzvlášť když prší, tak tato omezení nemáme. Nejsem si jistý tím, zda tomu snížení počtu motorů pomůže," kroutí hlavou Hamilton.
Šéf Red Bullu Christian Horner například požadoval zvýšení počtu motorů na pět, což považuje za ideální i vzhledem k tomu, že příští rok se kalendář rozroste na 21 závodů. Snahy zastavit snížení tohoto počtu ale zatím selhávají.
Mnoha lidem se nelíbí ani penalizace za výměnu komponent pohonných jednotek, které několikanásobně překračují počet startovních pozic na roštu. Například piloti McLarenu - Hondy letos obdrželi již téměř 400 trestných míst - a další budou dle zákulisních informací zřejmě muset strávit i poslední víkend v Abú Zabí.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.