Příští týden by se měla sejít strategická skupina, aby probrala téma motorů po roce 2020. Na pořadu dne by měl být i rozpočtový strop, který by se dle německých médií mohl v F1 objevit již v roce 2019.
Příští čtvrtek by krom motorů měla Strategická skupina prodiskutovat otázku rozpočtového stropu, o který žadoní menší týmy. Velkým stájím s de facto neomezenými zdroji se tato myšlenka asi moc líbit nebude a je otázkou, zda vyhraje lobbování či zdravý rozum.
Spekuluje se o částce 150 miliónů dolarů na sezónu. Dle německého Auto Motor und Sport by to tato částka měla odpovídat, ale v eurech. Na druhou stranu není vyloučené, že by se mohla snížit až na hranici "pouhých" 100 miliónů eur. Jen pro porovnání: top týmy údajně nemají v dnešní době problém za sezónu utratit i 400 miliónů eur.
Dokonce by rozpočtový strop mohl být zaveden již v sezóně 2019, kdy by proběhlo otestování tohoto modelu. Týmy by se tak vyhnuly sankcím v případě, že by danou částku překročily.
Na vše by měl dohlížet účetní z řad FIA v každém týmu. Tato myšlenka se ale nebude s největší pravděpodobností líbit samotným stájím, jelikož tato osoba bude mít přístup k velmi citlivým informacím. A po kauze Budkowski by to bylo akorát přilévání oleje do ohně.
Rozpočtové stropy jsou jedním z mechanismů, jak alespoň částečně srovnat výkony v poli. Otázkou je, zda Liberty dokáže tento krok prosadit v tak politickém prostředí, jakým šampionát Formule 1 bezpochyby je.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.