Příští týden by se měla sejít strategická skupina, aby probrala téma motorů po roce 2020. Na pořadu dne by měl být i rozpočtový strop, který by se dle německých médií mohl v F1 objevit již v roce 2019.
Příští čtvrtek by krom motorů měla Strategická skupina prodiskutovat otázku rozpočtového stropu, o který žadoní menší týmy. Velkým stájím s de facto neomezenými zdroji se tato myšlenka asi moc líbit nebude a je otázkou, zda vyhraje lobbování či zdravý rozum.
Spekuluje se o částce 150 miliónů dolarů na sezónu. Dle německého Auto Motor und Sport by to tato částka měla odpovídat, ale v eurech. Na druhou stranu není vyloučené, že by se mohla snížit až na hranici "pouhých" 100 miliónů eur. Jen pro porovnání: top týmy údajně nemají v dnešní době problém za sezónu utratit i 400 miliónů eur.
Dokonce by rozpočtový strop mohl být zaveden již v sezóně 2019, kdy by proběhlo otestování tohoto modelu. Týmy by se tak vyhnuly sankcím v případě, že by danou částku překročily.
Na vše by měl dohlížet účetní z řad FIA v každém týmu. Tato myšlenka se ale nebude s největší pravděpodobností líbit samotným stájím, jelikož tato osoba bude mít přístup k velmi citlivým informacím. A po kauze Budkowski by to bylo akorát přilévání oleje do ohně.
Rozpočtové stropy jsou jedním z mechanismů, jak alespoň částečně srovnat výkony v poli. Otázkou je, zda Liberty dokáže tento krok prosadit v tak politickém prostředí, jakým šampionát Formule 1 bezpochyby je.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.