Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!
Scuderia dala jasně najevo, že s návrhy, které v úterý zveřejnila FIA, není spokojená. Její prezident Sergio Marchionne dal včera v konferenčním hovoru jasně najevo svou nelibost. Nelíbí se mu ani vize nových majitelů F1, společnosti Liberty Media, pro kterou nyní pracuje jejich bývalý technický ředitel Ross Brawn.
"Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," oznamuje prezident Ferrari.
Ferrari bude nuceno učinit některá rozhodnutí"Skutečnost, že se nyní zřejmě nacházíme na odvrácené straně strategického vývoje těchto věcí a že vnímáme odlišné ovzduší tohoto sportu v roce 2021, si vynutí ze strany Ferrari některá rozhodnutí," varuje Marchionne.
"Chápu, že to Liberty mohlo vzít v potaz, když přišli se svými pohledy, ale podle mě musí být naprosto jasné, že pokud nenajdeme sadu podmínek, výsledky užitečné pro udržení značky, trhu a posílení jedinečné pozice Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat!" pokračuje šéf Ferrari, které je zavázáno k účasti v F1 Concordskou dohodou do roku 2020.
Týmy se na počátku týdne sešli se šéfy F1 a FIA, aby prodiskutovali kontroverzní návrhy na změny pohonných jednotek pro rok 2021. Ty mimo jiné počítají s vyšší mírou standardizace a odstraněním klíčového prvku pro efektivitu současných motorů - MGU-H. Další klíčové zasedání se uskuteční příští týden v úterý, kdy se sejdou členové Strategické skupiny F1.
Liberty má na ní zveřejnit další detaily o svých budoucích plánech s F1 včetně potenciálního rozpočtového stropu, nové struktury vládnutí a velké úpravě sportovního a komerčního systému, což by mělo pomoci srovnat pole. "Nechci nic předjímat. Na tu úterní schůzku půjdeme s těmi nejlepšími záměry. Uvidíme, kam se dopracujeme," avizuje Marchionne.
Ferrari nehrozí poprvé. Myslí to tentokrát Marchionne vážně?Na hrozby o odchodu Ferrari z F1 jsme si za ta léta již celkem zvykli, tato vážná hrozba se ale pod Marchionneho vedením objevilo vůbec poprvé. Podle něj by to mohlo být dobré pro akcionáře Ferrari, protože by to pomohl zlepšit finanční výsledky. "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," komentuje prezident stáje z Maranella.
"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!"
Na otázku, jak by se cítil jaké šéf, který Ferrari vytáhl z F1, Marchionne odpověděl: "Jako milionář, protože bych pracoval na alternativní strategii, kterou bych to nahradil. A na racionálnější strategii."
Ferrari se tak připojilo k dalším dvěma ze současných čtyř výrobců motorů, kterým se avizované změny v pravidlech nelíbí. Japonská Honda se k nim zatím oficiálně nevyjádřila.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.