Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!
Scuderia dala jasně najevo, že s návrhy, které v úterý zveřejnila FIA, není spokojená. Její prezident Sergio Marchionne dal včera v konferenčním hovoru jasně najevo svou nelibost. Nelíbí se mu ani vize nových majitelů F1, společnosti Liberty Media, pro kterou nyní pracuje jejich bývalý technický ředitel Ross Brawn.
"Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," oznamuje prezident Ferrari.
Ferrari bude nuceno učinit některá rozhodnutí"Skutečnost, že se nyní zřejmě nacházíme na odvrácené straně strategického vývoje těchto věcí a že vnímáme odlišné ovzduší tohoto sportu v roce 2021, si vynutí ze strany Ferrari některá rozhodnutí," varuje Marchionne.
"Chápu, že to Liberty mohlo vzít v potaz, když přišli se svými pohledy, ale podle mě musí být naprosto jasné, že pokud nenajdeme sadu podmínek, výsledky užitečné pro udržení značky, trhu a posílení jedinečné pozice Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat!" pokračuje šéf Ferrari, které je zavázáno k účasti v F1 Concordskou dohodou do roku 2020.
Týmy se na počátku týdne sešli se šéfy F1 a FIA, aby prodiskutovali kontroverzní návrhy na změny pohonných jednotek pro rok 2021. Ty mimo jiné počítají s vyšší mírou standardizace a odstraněním klíčového prvku pro efektivitu současných motorů - MGU-H. Další klíčové zasedání se uskuteční příští týden v úterý, kdy se sejdou členové Strategické skupiny F1.
Liberty má na ní zveřejnit další detaily o svých budoucích plánech s F1 včetně potenciálního rozpočtového stropu, nové struktury vládnutí a velké úpravě sportovního a komerčního systému, což by mělo pomoci srovnat pole. "Nechci nic předjímat. Na tu úterní schůzku půjdeme s těmi nejlepšími záměry. Uvidíme, kam se dopracujeme," avizuje Marchionne.
Ferrari nehrozí poprvé. Myslí to tentokrát Marchionne vážně?Na hrozby o odchodu Ferrari z F1 jsme si za ta léta již celkem zvykli, tato vážná hrozba se ale pod Marchionneho vedením objevilo vůbec poprvé. Podle něj by to mohlo být dobré pro akcionáře Ferrari, protože by to pomohl zlepšit finanční výsledky. "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," komentuje prezident stáje z Maranella.
"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!"
Na otázku, jak by se cítil jaké šéf, který Ferrari vytáhl z F1, Marchionne odpověděl: "Jako milionář, protože bych pracoval na alternativní strategii, kterou bych to nahradil. A na racionálnější strategii."
Ferrari se tak připojilo k dalším dvěma ze současných čtyř výrobců motorů, kterým se avizované změny v pravidlech nelíbí. Japonská Honda se k nim zatím oficiálně nevyjádřila.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.