Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!
Scuderia dala jasně najevo, že s návrhy, které v úterý zveřejnila FIA, není spokojená. Její prezident Sergio Marchionne dal včera v konferenčním hovoru jasně najevo svou nelibost. Nelíbí se mu ani vize nových majitelů F1, společnosti Liberty Media, pro kterou nyní pracuje jejich bývalý technický ředitel Ross Brawn.
"Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," oznamuje prezident Ferrari.
Ferrari bude nuceno učinit některá rozhodnutí"Skutečnost, že se nyní zřejmě nacházíme na odvrácené straně strategického vývoje těchto věcí a že vnímáme odlišné ovzduší tohoto sportu v roce 2021, si vynutí ze strany Ferrari některá rozhodnutí," varuje Marchionne.
"Chápu, že to Liberty mohlo vzít v potaz, když přišli se svými pohledy, ale podle mě musí být naprosto jasné, že pokud nenajdeme sadu podmínek, výsledky užitečné pro udržení značky, trhu a posílení jedinečné pozice Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat!" pokračuje šéf Ferrari, které je zavázáno k účasti v F1 Concordskou dohodou do roku 2020.
Týmy se na počátku týdne sešli se šéfy F1 a FIA, aby prodiskutovali kontroverzní návrhy na změny pohonných jednotek pro rok 2021. Ty mimo jiné počítají s vyšší mírou standardizace a odstraněním klíčového prvku pro efektivitu současných motorů - MGU-H. Další klíčové zasedání se uskuteční příští týden v úterý, kdy se sejdou členové Strategické skupiny F1.
Liberty má na ní zveřejnit další detaily o svých budoucích plánech s F1 včetně potenciálního rozpočtového stropu, nové struktury vládnutí a velké úpravě sportovního a komerčního systému, což by mělo pomoci srovnat pole. "Nechci nic předjímat. Na tu úterní schůzku půjdeme s těmi nejlepšími záměry. Uvidíme, kam se dopracujeme," avizuje Marchionne.
Ferrari nehrozí poprvé. Myslí to tentokrát Marchionne vážně?Na hrozby o odchodu Ferrari z F1 jsme si za ta léta již celkem zvykli, tato vážná hrozba se ale pod Marchionneho vedením objevilo vůbec poprvé. Podle něj by to mohlo být dobré pro akcionáře Ferrari, protože by to pomohl zlepšit finanční výsledky. "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," komentuje prezident stáje z Maranella.
"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!"
Na otázku, jak by se cítil jaké šéf, který Ferrari vytáhl z F1, Marchionne odpověděl: "Jako milionář, protože bych pracoval na alternativní strategii, kterou bych to nahradil. A na racionálnější strategii."
Ferrari se tak připojilo k dalším dvěma ze současných čtyř výrobců motorů, kterým se avizované změny v pravidlech nelíbí. Japonská Honda se k nim zatím oficiálně nevyjádřila.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.