Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!
Scuderia dala jasně najevo, že s návrhy, které v úterý zveřejnila FIA, není spokojená. Její prezident Sergio Marchionne dal včera v konferenčním hovoru jasně najevo svou nelibost. Nelíbí se mu ani vize nových majitelů F1, společnosti Liberty Media, pro kterou nyní pracuje jejich bývalý technický ředitel Ross Brawn.
"Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," oznamuje prezident Ferrari.
Ferrari bude nuceno učinit některá rozhodnutí"Skutečnost, že se nyní zřejmě nacházíme na odvrácené straně strategického vývoje těchto věcí a že vnímáme odlišné ovzduší tohoto sportu v roce 2021, si vynutí ze strany Ferrari některá rozhodnutí," varuje Marchionne.
"Chápu, že to Liberty mohlo vzít v potaz, když přišli se svými pohledy, ale podle mě musí být naprosto jasné, že pokud nenajdeme sadu podmínek, výsledky užitečné pro udržení značky, trhu a posílení jedinečné pozice Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat!" pokračuje šéf Ferrari, které je zavázáno k účasti v F1 Concordskou dohodou do roku 2020.
Týmy se na počátku týdne sešli se šéfy F1 a FIA, aby prodiskutovali kontroverzní návrhy na změny pohonných jednotek pro rok 2021. Ty mimo jiné počítají s vyšší mírou standardizace a odstraněním klíčového prvku pro efektivitu současných motorů - MGU-H. Další klíčové zasedání se uskuteční příští týden v úterý, kdy se sejdou členové Strategické skupiny F1.
Liberty má na ní zveřejnit další detaily o svých budoucích plánech s F1 včetně potenciálního rozpočtového stropu, nové struktury vládnutí a velké úpravě sportovního a komerčního systému, což by mělo pomoci srovnat pole. "Nechci nic předjímat. Na tu úterní schůzku půjdeme s těmi nejlepšími záměry. Uvidíme, kam se dopracujeme," avizuje Marchionne.
Ferrari nehrozí poprvé. Myslí to tentokrát Marchionne vážně?Na hrozby o odchodu Ferrari z F1 jsme si za ta léta již celkem zvykli, tato vážná hrozba se ale pod Marchionneho vedením objevilo vůbec poprvé. Podle něj by to mohlo být dobré pro akcionáře Ferrari, protože by to pomohl zlepšit finanční výsledky. "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," komentuje prezident stáje z Maranella.
"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!"
Na otázku, jak by se cítil jaké šéf, který Ferrari vytáhl z F1, Marchionne odpověděl: "Jako milionář, protože bych pracoval na alternativní strategii, kterou bych to nahradil. A na racionálnější strategii."
Ferrari se tak připojilo k dalším dvěma ze současných čtyř výrobců motorů, kterým se avizované změny v pravidlech nelíbí. Japonská Honda se k nim zatím oficiálně nevyjádřila.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.