Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že si i v příštím roce udrží výkonnostní výhodu na McLarenem, kterému podle něj nepomůže ani přechod na konkurenceschopnější pohonné jednotky Renaultu.
Francouzský tým je v šampionátu konstruktérů dva závody před koncem sezóny sedmý, McLaren devátý. Red Bullu patří po letošních třech výhrách třetí místo za Mercedesem a Ferrari.
"McLaren je skvělý tým se silnými jezdci a my se těšíme na to, až s nimi budeme na dráze bojovat. Ve druhé polovině tohoto roku jsme udělali velký pokrok a naším jasným cílem a záměrem je přenést si toto tempo do roku 2018. Renault bude mít měřítko v Red Bullu," uvádí Horner.
Zajímavá je situace na poli paliv a maziv: zatímco Renault s McLarenem sdílejí stejného partnera - BP, tak Red Bull spolupracuje s ExxonMobile, jenž 21 let sponzoroval McLaren (do konce roku 2016). Synergický efekt by tentokrát mohl fungovat díky výrobci motorů ve prospěch McLarenu.
Šéf Red Bullu však věří, že tím nikterak znevýhodněni nebudou: "Letos jsme dostali několik vylepšení paliva (Esso Synergy), které nám umožnilo bojovat s Mercedesem a porazit je. Nejde o bezvýznamnou věc. Rozhodně to je patrné a navyšuje to výkonnost vozu." Čísla nechtěl sdělit, ale podle jejich inženýra Paula Monaghana vylepšení benzínu mělo v Malajsii, kde Max Verstappen zaslouženě vyhrál, cenu pozice na roštu.
"Pravidla jsou hodně stabilní, takže si ponaučení z RB13 přeneseme i na příští vůz RB14. Samozřejmě doufáme, že po stránce motoru se výkonnost a spolehlivost během zimy lepší. Pro nás jde o základní věci. Podle mě jsme předvedli, že máme opravdu konkurenceschopné šasi. Pokud se nám podaří tyto poznatky přenést do příštího auta, tak snad začneme v silnější pozici, než na počátku roku v Melbourne, kdy jsme ztráceli kolem sekundy," věří Horner.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.