Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že si i v příštím roce udrží výkonnostní výhodu na McLarenem, kterému podle něj nepomůže ani přechod na konkurenceschopnější pohonné jednotky Renaultu.
Francouzský tým je v šampionátu konstruktérů dva závody před koncem sezóny sedmý, McLaren devátý. Red Bullu patří po letošních třech výhrách třetí místo za Mercedesem a Ferrari.
"McLaren je skvělý tým se silnými jezdci a my se těšíme na to, až s nimi budeme na dráze bojovat. Ve druhé polovině tohoto roku jsme udělali velký pokrok a naším jasným cílem a záměrem je přenést si toto tempo do roku 2018. Renault bude mít měřítko v Red Bullu," uvádí Horner.
Zajímavá je situace na poli paliv a maziv: zatímco Renault s McLarenem sdílejí stejného partnera - BP, tak Red Bull spolupracuje s ExxonMobile, jenž 21 let sponzoroval McLaren (do konce roku 2016). Synergický efekt by tentokrát mohl fungovat díky výrobci motorů ve prospěch McLarenu.
Šéf Red Bullu však věří, že tím nikterak znevýhodněni nebudou: "Letos jsme dostali několik vylepšení paliva (Esso Synergy), které nám umožnilo bojovat s Mercedesem a porazit je. Nejde o bezvýznamnou věc. Rozhodně to je patrné a navyšuje to výkonnost vozu." Čísla nechtěl sdělit, ale podle jejich inženýra Paula Monaghana vylepšení benzínu mělo v Malajsii, kde Max Verstappen zaslouženě vyhrál, cenu pozice na roštu.
"Pravidla jsou hodně stabilní, takže si ponaučení z RB13 přeneseme i na příští vůz RB14. Samozřejmě doufáme, že po stránce motoru se výkonnost a spolehlivost během zimy lepší. Pro nás jde o základní věci. Podle mě jsme předvedli, že máme opravdu konkurenceschopné šasi. Pokud se nám podaří tyto poznatky přenést do příštího auta, tak snad začneme v silnější pozici, než na počátku roku v Melbourne, kdy jsme ztráceli kolem sekundy," věří Horner.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.