Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že si i v příštím roce udrží výkonnostní výhodu na McLarenem, kterému podle něj nepomůže ani přechod na konkurenceschopnější pohonné jednotky Renaultu.
Francouzský tým je v šampionátu konstruktérů dva závody před koncem sezóny sedmý, McLaren devátý. Red Bullu patří po letošních třech výhrách třetí místo za Mercedesem a Ferrari.
"McLaren je skvělý tým se silnými jezdci a my se těšíme na to, až s nimi budeme na dráze bojovat. Ve druhé polovině tohoto roku jsme udělali velký pokrok a naším jasným cílem a záměrem je přenést si toto tempo do roku 2018. Renault bude mít měřítko v Red Bullu," uvádí Horner.
Zajímavá je situace na poli paliv a maziv: zatímco Renault s McLarenem sdílejí stejného partnera - BP, tak Red Bull spolupracuje s ExxonMobile, jenž 21 let sponzoroval McLaren (do konce roku 2016). Synergický efekt by tentokrát mohl fungovat díky výrobci motorů ve prospěch McLarenu.
Šéf Red Bullu však věří, že tím nikterak znevýhodněni nebudou: "Letos jsme dostali několik vylepšení paliva (Esso Synergy), které nám umožnilo bojovat s Mercedesem a porazit je. Nejde o bezvýznamnou věc. Rozhodně to je patrné a navyšuje to výkonnost vozu." Čísla nechtěl sdělit, ale podle jejich inženýra Paula Monaghana vylepšení benzínu mělo v Malajsii, kde Max Verstappen zaslouženě vyhrál, cenu pozice na roštu.
"Pravidla jsou hodně stabilní, takže si ponaučení z RB13 přeneseme i na příští vůz RB14. Samozřejmě doufáme, že po stránce motoru se výkonnost a spolehlivost během zimy lepší. Pro nás jde o základní věci. Podle mě jsme předvedli, že máme opravdu konkurenceschopné šasi. Pokud se nám podaří tyto poznatky přenést do příštího auta, tak snad začneme v silnější pozici, než na počátku roku v Melbourne, kdy jsme ztráceli kolem sekundy," věří Horner.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.