Pokud by měl Robert Kubica závodit ve Formuli 1, pak by měl podle Felipeho Massy velké problémy. Za dobrého kandidáta na svou sedačku nepovažuje ani Paula di Restu, o kterém Williams přemýšlí.
Stáj z Grove stále neoznámila, kdo bude příští rok týmovým kolegou Lance Strolla. Za možné kandidáty někteří považují Roberta Kubicu s Paulem di Restou, které si vyzkoušela během testů v Silverstone a v Maďarsku, ale i Pascal Wehrlein z Mercedesu či Daniil Kvjat. Věk pod 25 let by u posledních dvou jmenovaných podle Paddyho Lowea nemusel být problém, s jejich alkoholovým sponzorem Martini by se podle něj v tomto případě dále jednat.
Podle Massy by ale měl Kubica kvůli svému hendikepu v F1 s řízením problémy: "Tak zaprvé, nemám ponětí o tom, jak jezdí. Abych byl upřímný, tak já bych nedokázal to, co on - jezdit jen s jednou rukou. Pro mě je ale neuvěřitelné, že by netrpěl v některých závodech v tomto voze, protože je na ovládání fyzicky mnohem náročnější."
"Opravdu respektuji to, co dělá. A to, co dělá, je zkrátka úžasné. Není však možné věřit tomu, že by neměl nějaké problémy," kroutí hlavou pro GP Gazette Brazilec, jenž by v F1 ještě jednu sezónu rád zůstal.
Podle něj by jako náhrada místo něj nebyl dobrý ani Paul di Resta, jenž jej zastoupil v Maďarsku, kde mu bylo nevolno: "Nevěřím, že je pro tým tím správným jezdcem pro vývoj auta, dosahování výsledků a všeho kolem. Navíc si nemyslím, že by tam, kde závodí, odváděl skvělou práci. Nejsem tady kvůli stížnostem nebo komentování věcí, je to jen můj názor."
Massa věří, že si na patřičných místech u Williamsu jeho jezdecké umění cení, a proto si jej rozhodnou ponechat i pro sezónu 2018: "Docela věřím, že lidé vědí, co je pro tým nejlepší. Tohle vědí docela dobře. Ale jak už jsem řekl, někdy to v F1 není jen o vašem talentu, který se počítá - někdy musíte mít kolem sebe další věci. A to je žel u některých týmů součástí F1."
Na případný konec své kariéry, kterou měl v F1 završit už loni, je však připravený: "Určitě, jsem kvůli tomu v pohodě. Nemám žádné frustrace. Jak jsem uvedl dříve, tak jsem toho udělal mnohem více, než jsem čekal. Pokud to má tedy skončit, pak je čas. Nemusí to končit, možná ještě stále něco zbývá. Jsem uvolněný, myslím na svou práci, na své auto. Období frustrace v mé kariéře už přešlo."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.