Toro Rosso potvrdilo druhého pilota pro závod v americkém Austinu. Dle předpokladů se jím stává Novozélanďan Brendon Hartley
Toro Rosso oficiálně potvrdilo, že druhým pilotem v Austinu bude novozélandský rodák Brendon Hartley, šampión WEC 2015 a letošní 24h Le Mans, který se stal juniorem Red Bullu již v roce 2008. Popár letech se ale vztahy mezi ním a týmy nápojového gigantu rozvázaly a roce 2012 testoval za Mercedes.
Kvůli absenci Pierra Gaslyho si ale Hartley poprvé vyzkouší monopost F1. Gasly nakonec pojede finále Super Formule v Japonsku, kde má jako jediný pilot Hondy šanci na zisk titulu. V současné době je druhý se ztrátou 0,5 bodu (některé méně významné závody šampionátu mají poloviční bodovou dotaci).
"Je to skvělý pocit. Bylo to pro mě překvapení, ale nikdy jsem se nevzdal svého dětského snu jezdit v F1. Hodně jsem se posunul od doby, kdy jsem byl rezervním pilotem Toro Rosso a Red Bullu. Za ty léta jsem se stal silnějším a více odhodlaným. Okruh Amerik je jednou z tratí, které si opravdu užívám. Navíc jsem zde před časem jezdil. Nemám žádná velká očekávání, ale cítím, že jsem připraven na svůj debut," řekl Hartley.
K situaci se vyjádřil i šéf italské juniorky Red Bullu Franz Tost: "Brendon k nám přichází jakožto úřadující šampión Le Mans a navíc vede celý šampionát WEC, který v roce 2015 vyhrál. Jsme rádi, že je zpátky u nás v týmu. Díky jeho rozsáhlým zkušenostem jsme přesvědčeni, že odvede skvělou práci."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.