Podle Sebastiana Vettela jsou slova velmi otevřeného prezidenta Ferrari občas překrucována a vytrhována z kontextu. V týmu podle něj žádná krize nepanuje a věří, že zbývající čtyři závody mohou ovládnout.
V minulých dnech jsme vás informovali o Marchionneho výrocích týkajících se potřebných změn a soustředění se na kvalitu dílu, což v Maranellu v posledních letech ignorovali. Známé je taky jeho hodnocení "zaostávajícího" Räikkönena či další příklady, z nichž šlo vyvodit, že prezident dostává svůj závodní tým pod velký tlak.
"Není tomu tak, ale po několika letech mám teď pocit, že mnohokrát byl způsob překladu trochu moc tvrdý. Myslím si tedy, že cokoliv řekne, tak to je velmi přímočaré a pravdivé. Vždy to má svůj důvod. Je férový. Ale lidé mají tendenci kolem toho dělat trochu moc povyku," vysvětluje Vettel.
"Pro lidi uvnitř to tedy podle mě není velkou novinkou. Ale pro ty z vnějšku to vždy vypadá jako velká událost, a pak bych řekl, že to může vést k trochu nežádoucím turbulencím. Tým se naučil, jak se s tím vyrovnávat. A jak jsem řekl, nejdůležitější věcí je to, že to na nás jako tým nemá vliv," pokračuje pro Autosport pilot Ferrari.
"To je dáno zejména tím, že k nám má velmi silnou vazbu. Je silně zainteresovaný a víte, že je hodně chytrý. Když vidí, co se děje, tak ví, co je špatně atd.
A chci vyhrávat stejně jako my. Všichni si přejeme, aby Ferrari vyhrávalo. Takže si v tomto ohledu nemyslím, že by vyvíjel nějaký tlak. Z toho, jak to někdy překládá tisk, to na tlak vypadá," soudí čtyřnásobný mistr světa, jenž v posledních třech závodech dvakrát nedojel, a na lídra šampionátu Lewise Hamiltona tak 4 závody před koncem ztrácí už 59 bodů.
Auto má letos ale kvalitní: "Rychlost tam je. Myslím, že na to auto máme. A věříme tomu, co přichází, že se můžeme zlepšit. Vždy záleží na tom, co dělají ostatní, ale podle mě jsme od počátku až do současnosti už dostatečně prokázali, že máme velmi silné auto. Dokážeme se zlepšit. Tým se tedy ve své práci ubírá správným směrem."
"Nyní můžete hovořit o štěstí či smůle. Obecně na štěstí nevěřím jako na princip, ale věci se někdy možná neubíraly naším směrem. Jsem si ale jistý tím, že co se má stát, to se stane. Co se může přihodit nám, to se také může přihodit ostatním. Nikomu to nepřeji, ale k závodění to patří.
Odjet sezónu bez jediného odstoupení je celkem vzácné. Mít dvě, tři či více, to také není dobré. Řekl bych, že jsme spokojeni s tím, co máme, ale samozřejmě chceme více. Když tedy máme rychlost a můžeme to dokázat, proč ne? Příští závody můžeme vyhrát," věří Vettel.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.