Podle Sebastiana Vettela jsou slova velmi otevřeného prezidenta Ferrari občas překrucována a vytrhována z kontextu. V týmu podle něj žádná krize nepanuje a věří, že zbývající čtyři závody mohou ovládnout.
V minulých dnech jsme vás informovali o Marchionneho výrocích týkajících se potřebných změn a soustředění se na kvalitu dílu, což v Maranellu v posledních letech ignorovali. Známé je taky jeho hodnocení "zaostávajícího" Räikkönena či další příklady, z nichž šlo vyvodit, že prezident dostává svůj závodní tým pod velký tlak.
"Není tomu tak, ale po několika letech mám teď pocit, že mnohokrát byl způsob překladu trochu moc tvrdý. Myslím si tedy, že cokoliv řekne, tak to je velmi přímočaré a pravdivé. Vždy to má svůj důvod. Je férový. Ale lidé mají tendenci kolem toho dělat trochu moc povyku," vysvětluje Vettel.
"Pro lidi uvnitř to tedy podle mě není velkou novinkou. Ale pro ty z vnějšku to vždy vypadá jako velká událost, a pak bych řekl, že to může vést k trochu nežádoucím turbulencím. Tým se naučil, jak se s tím vyrovnávat. A jak jsem řekl, nejdůležitější věcí je to, že to na nás jako tým nemá vliv," pokračuje pro Autosport pilot Ferrari.
"To je dáno zejména tím, že k nám má velmi silnou vazbu. Je silně zainteresovaný a víte, že je hodně chytrý. Když vidí, co se děje, tak ví, co je špatně atd.
A chci vyhrávat stejně jako my. Všichni si přejeme, aby Ferrari vyhrávalo. Takže si v tomto ohledu nemyslím, že by vyvíjel nějaký tlak. Z toho, jak to někdy překládá tisk, to na tlak vypadá," soudí čtyřnásobný mistr světa, jenž v posledních třech závodech dvakrát nedojel, a na lídra šampionátu Lewise Hamiltona tak 4 závody před koncem ztrácí už 59 bodů.
Auto má letos ale kvalitní: "Rychlost tam je. Myslím, že na to auto máme. A věříme tomu, co přichází, že se můžeme zlepšit. Vždy záleží na tom, co dělají ostatní, ale podle mě jsme od počátku až do současnosti už dostatečně prokázali, že máme velmi silné auto. Dokážeme se zlepšit. Tým se tedy ve své práci ubírá správným směrem."
"Nyní můžete hovořit o štěstí či smůle. Obecně na štěstí nevěřím jako na princip, ale věci se někdy možná neubíraly naším směrem. Jsem si ale jistý tím, že co se má stát, to se stane. Co se může přihodit nám, to se také může přihodit ostatním. Nikomu to nepřeji, ale k závodění to patří.
Odjet sezónu bez jediného odstoupení je celkem vzácné. Mít dvě, tři či více, to také není dobré. Řekl bych, že jsme spokojeni s tím, co máme, ale samozřejmě chceme více. Když tedy máme rychlost a můžeme to dokázat, proč ne? Příští závody můžeme vyhrát," věří Vettel.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.