Během druhého tréninku se toho příliš nedělo - důvodem byl hustý déšť nad Suzukou. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, většina pilotů si však ani nepřipsala měřený čas.
Během prvního tréninku si jezdci užili suché tratě. Déšť však podle předpokladů přišel, v Japonsku prší celkem silně. Trénink sice začal, avšak na trať se nikdo nehrne.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je na trati příliš vody i na pneumatiky do mokra a chvíli to potrvá. Máme za sebou 15 minut, safety car jel znovu zkusit trať, avšak obloha či trať nevypadá na to, že by trénink měl začít, neboť prší čím dál silněji.
Další půl hodina uplynula a déšť ustává. Trénink by měl během pár minut začít. To už je však půl hodina tréninku za námi.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, na trať se však zatím nikdo nehrne. Prvním vozem na trati je Kimi Räikkönen. Ten tu používá nové části motoru, vše v limitu, takže penalizace jej za to nečeká. Fin obul pneumatiky do morka. Po kole zajíždí do boxů, střídá jej Nico Hülkenberg a přidává se i Jolyon Palmer či Marcus Ericsson. Všichni hned zajeli do boxů. Na průzkum vyráží i Alonso či oba piloti Force Indie. A ti zůstávají na trati a zajíždějí první měřené časy.
Esteban Ocon zajel na pneumatikách do mokra 1:49,518 min a Sergio Pérez byl o 1,8 s pomalejší. Vyráží i Hamilton či Massa. A Mercedes se ujímá vedení, Hamilton zajel čas 1:48,719 min. Na trati také Stroll, který jen těsně minul zeď po výjezdu ze štěrku za první zatáčkou. "Aquaplaning," uvádí Kanaďan. Vyjíždějí také Saubery.
Časy na mokrých pneumatikách 10 minut před koncem druhého tréninku: Hamilton 1:48,719, Ocon +0,799 s, Pérez +2,626 s, Massa +3,427 s, Stroll +3,624 s.
Začíná znovu pršet, na trati pouze Vandoorne. Zajíždí však do garáží bez měřeného času. A trať opět osiřela, než se po chvíli vydává najet pár kilometrů Lewis Hamilton a také Fernando Alonso. Avšak brzy zajíždějí a trénink je u konce.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.