Během druhého tréninku se toho příliš nedělo - důvodem byl hustý déšť nad Suzukou. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, většina pilotů si však ani nepřipsala měřený čas.
Během prvního tréninku si jezdci užili suché tratě. Déšť však podle předpokladů přišel, v Japonsku prší celkem silně. Trénink sice začal, avšak na trať se nikdo nehrne.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je na trati příliš vody i na pneumatiky do mokra a chvíli to potrvá. Máme za sebou 15 minut, safety car jel znovu zkusit trať, avšak obloha či trať nevypadá na to, že by trénink měl začít, neboť prší čím dál silněji.
Další půl hodina uplynula a déšť ustává. Trénink by měl během pár minut začít. To už je však půl hodina tréninku za námi.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, na trať se však zatím nikdo nehrne. Prvním vozem na trati je Kimi Räikkönen. Ten tu používá nové části motoru, vše v limitu, takže penalizace jej za to nečeká. Fin obul pneumatiky do morka. Po kole zajíždí do boxů, střídá jej Nico Hülkenberg a přidává se i Jolyon Palmer či Marcus Ericsson. Všichni hned zajeli do boxů. Na průzkum vyráží i Alonso či oba piloti Force Indie. A ti zůstávají na trati a zajíždějí první měřené časy.
Esteban Ocon zajel na pneumatikách do mokra 1:49,518 min a Sergio Pérez byl o 1,8 s pomalejší. Vyráží i Hamilton či Massa. A Mercedes se ujímá vedení, Hamilton zajel čas 1:48,719 min. Na trati také Stroll, který jen těsně minul zeď po výjezdu ze štěrku za první zatáčkou. "Aquaplaning," uvádí Kanaďan. Vyjíždějí také Saubery.
Časy na mokrých pneumatikách 10 minut před koncem druhého tréninku: Hamilton 1:48,719, Ocon +0,799 s, Pérez +2,626 s, Massa +3,427 s, Stroll +3,624 s.
Začíná znovu pršet, na trati pouze Vandoorne. Zajíždí však do garáží bez měřeného času. A trať opět osiřela, než se po chvíli vydává najet pár kilometrů Lewis Hamilton a také Fernando Alonso. Avšak brzy zajíždějí a trénink je u konce.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.