Prezident Ferrari Sergio Marchionne byl po Velké ceně Malajsie hodně rozladěný kvůli problémům se spolehlivostí. Uvedl, že z nich vyvodí důsledky a v týmu provede změny.
Ferrari sice do Sepangu dorazilo s velmi rychlým autem, které předčilo Mercedesy, jenže problémy s motorem odsoudily Sebastiana Vettela na chvost startovního roštu. Po nasazení pátého kusu včetně nového MGU-H a turba sice dostal ještě penalizaci +20 míst, ta ale na jeho poslední pozici nemělo žádný vliv.
Katastrofa byla završena v neděli, když Kimi Räikkönen nemohl odstartovat z první řady kvůli domnělé závadě turba. Byl odtlačen do garáže a mechanici jeho vůz už neopravili. V obou případech byl problém zřejmě způsoben prasklým karbonovým vedením vzduchu z kompresoru do motoru.
Má ho na starosti externí dodavatel, dohromady ho s ostatními díly pohonné jednotky dávají v Maranellu. Před závodem v Malajsii přišli s novou specifikací, protože měnili i otvor pro sání vzduchu nad hlavou jezdce (tzv. airbox).
Podle Marchionneho šlo o následek nedostatečných zkušeností "mladého" týmu v oddělení motorů: "Obě Ferrari mohla závod vyhrát. To je fakt. K tomu mohlo dojít i v Singapuru. To je další fakt. A faktem je také to, že máme určité potíže s naší pohonnou jednotkou, protože máme mladý tým, ale i proto, že kvalita komponent není pro závodní auto na té správné úrovni."
"Zasahujeme a pracujeme na tom. Štěstím je, že jsme ten problém až do Velké ceny Malajsie neměli. Nyní pracujeme na kvalitě oddělení a činíme určité organizační změny. Zažívat takové problémy během závodu nás štve. Nejde o velký problém, pokud se objeví v naší továrně, ale je to fakt špatné, když k tomu dojde na 2. místě na roštu a vy nemůžete do závodu odstartovat," pokračuje prezident Ferrari.
Vettel sice dokázal v závodě po stíhací jízdě dojet na čtvrtém místě, ale na svého hlavního soupeře v boji o titul Lewise Hamiltona ztratil dalších 6 bodů - pět závodů před koncem mu jich chybí celkem 34.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.