Prezident Ferrari Sergio Marchionne byl po Velké ceně Malajsie hodně rozladěný kvůli problémům se spolehlivostí. Uvedl, že z nich vyvodí důsledky a v týmu provede změny.
Ferrari sice do Sepangu dorazilo s velmi rychlým autem, které předčilo Mercedesy, jenže problémy s motorem odsoudily Sebastiana Vettela na chvost startovního roštu. Po nasazení pátého kusu včetně nového MGU-H a turba sice dostal ještě penalizaci +20 míst, ta ale na jeho poslední pozici nemělo žádný vliv.
Katastrofa byla završena v neděli, když Kimi Räikkönen nemohl odstartovat z první řady kvůli domnělé závadě turba. Byl odtlačen do garáže a mechanici jeho vůz už neopravili. V obou případech byl problém zřejmě způsoben prasklým karbonovým vedením vzduchu z kompresoru do motoru.
Má ho na starosti externí dodavatel, dohromady ho s ostatními díly pohonné jednotky dávají v Maranellu. Před závodem v Malajsii přišli s novou specifikací, protože měnili i otvor pro sání vzduchu nad hlavou jezdce (tzv. airbox).
Podle Marchionneho šlo o následek nedostatečných zkušeností "mladého" týmu v oddělení motorů: "Obě Ferrari mohla závod vyhrát. To je fakt. K tomu mohlo dojít i v Singapuru. To je další fakt. A faktem je také to, že máme určité potíže s naší pohonnou jednotkou, protože máme mladý tým, ale i proto, že kvalita komponent není pro závodní auto na té správné úrovni."
"Zasahujeme a pracujeme na tom. Štěstím je, že jsme ten problém až do Velké ceny Malajsie neměli. Nyní pracujeme na kvalitě oddělení a činíme určité organizační změny. Zažívat takové problémy během závodu nás štve. Nejde o velký problém, pokud se objeví v naší továrně, ale je to fakt špatné, když k tomu dojde na 2. místě na roštu a vy nemůžete do závodu odstartovat," pokračuje prezident Ferrari.
Vettel sice dokázal v závodě po stíhací jízdě dojet na čtvrtém místě, ale na svého hlavního soupeře v boji o titul Lewise Hamiltona ztratil dalších 6 bodů - pět závodů před koncem mu jich chybí celkem 34.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.