Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer upozorňuje na porušování předpisů některými týmy, které v Sepangu kolem svých vozů vysoušely startovní rošt, aby mohly na vlhké trati lépe odstartovat.
Před začátkem Velké ceny Malajsie silně pršelo, týmy ale pro začátek zvolily hladké pneumatiky, byť na trati byly ještě vlhká místa. Některé týmy proto vzaly mobilní vysoušeče, aby trať na startovním roštu osušily a pomohly tak svým pilotům k lepším startům.
To však porušuje článek 22.3 sportovních pravidel, který říká: "Soupeři se nesmí pokoušet měnit přilnavost jakékoliv části povrchu dráhy jiným způsobem než jízdou po trati." Klasifikace závodu však komisaři již byla potvrzena, aniž by je někdo napadl, proto se výsledky dodatečně měnit nebudou.
Force India si ale ústy svého provozního ředitele postěžovala a FIA si na to příště větší pozor: "Polovina aut na roštu vysoušela okruh, což není povoleno. My jsme to nedělali. Drželi jsme se pravidel. Jenže když všichni ostatní vysoušejí trať, tak tím získávají mnohem lepší start než my na mokré části roštu."
"Myslím, že McLaren byl jedním z těch týmů, který vysoušel rošt," pokračuje Szafnauer pro Autosport. Podle něj to už s členy FIA probrali. "Už jsme na Charlieho Whitinga to upozornili. Nehovořil jsem s Charliem, ale s jinými členy FIA. Zarazilo je to. Nevím, co budou dělat."
"Poukázali jsme na to na startovním roštu, že to dělají. Tohle nesmíte. Dělo se to u mnoha aut, která díky tomu lépe odstartovala. Pak se dějí takové věci," kroutí hlavou provozní ředitel Force Indie.
FIA tyto praktiky probere na schůzce se zástupci týmů v Suzuce na počátku tohoto závodního víkendu a zřejmě k tomu vydá i technickou směrnici.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.