Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer upozorňuje na porušování předpisů některými týmy, které v Sepangu kolem svých vozů vysoušely startovní rošt, aby mohly na vlhké trati lépe odstartovat.
Před začátkem Velké ceny Malajsie silně pršelo, týmy ale pro začátek zvolily hladké pneumatiky, byť na trati byly ještě vlhká místa. Některé týmy proto vzaly mobilní vysoušeče, aby trať na startovním roštu osušily a pomohly tak svým pilotům k lepším startům.
To však porušuje článek 22.3 sportovních pravidel, který říká: "Soupeři se nesmí pokoušet měnit přilnavost jakékoliv části povrchu dráhy jiným způsobem než jízdou po trati." Klasifikace závodu však komisaři již byla potvrzena, aniž by je někdo napadl, proto se výsledky dodatečně měnit nebudou.
Force India si ale ústy svého provozního ředitele postěžovala a FIA si na to příště větší pozor: "Polovina aut na roštu vysoušela okruh, což není povoleno. My jsme to nedělali. Drželi jsme se pravidel. Jenže když všichni ostatní vysoušejí trať, tak tím získávají mnohem lepší start než my na mokré části roštu."
"Myslím, že McLaren byl jedním z těch týmů, který vysoušel rošt," pokračuje Szafnauer pro Autosport. Podle něj to už s členy FIA probrali. "Už jsme na Charlieho Whitinga to upozornili. Nehovořil jsem s Charliem, ale s jinými členy FIA. Zarazilo je to. Nevím, co budou dělat."
"Poukázali jsme na to na startovním roštu, že to dělají. Tohle nesmíte. Dělo se to u mnoha aut, která díky tomu lépe odstartovala. Pak se dějí takové věci," kroutí hlavou provozní ředitel Force Indie.
FIA tyto praktiky probere na schůzce se zástupci týmů v Suzuce na počátku tohoto závodního víkendu a zřejmě k tomu vydá i technickou směrnici.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.