Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer upozorňuje na porušování předpisů některými týmy, které v Sepangu kolem svých vozů vysoušely startovní rošt, aby mohly na vlhké trati lépe odstartovat.
Před začátkem Velké ceny Malajsie silně pršelo, týmy ale pro začátek zvolily hladké pneumatiky, byť na trati byly ještě vlhká místa. Některé týmy proto vzaly mobilní vysoušeče, aby trať na startovním roštu osušily a pomohly tak svým pilotům k lepším startům.
To však porušuje článek 22.3 sportovních pravidel, který říká: "Soupeři se nesmí pokoušet měnit přilnavost jakékoliv části povrchu dráhy jiným způsobem než jízdou po trati." Klasifikace závodu však komisaři již byla potvrzena, aniž by je někdo napadl, proto se výsledky dodatečně měnit nebudou.
Force India si ale ústy svého provozního ředitele postěžovala a FIA si na to příště větší pozor: "Polovina aut na roštu vysoušela okruh, což není povoleno. My jsme to nedělali. Drželi jsme se pravidel. Jenže když všichni ostatní vysoušejí trať, tak tím získávají mnohem lepší start než my na mokré části roštu."
"Myslím, že McLaren byl jedním z těch týmů, který vysoušel rošt," pokračuje Szafnauer pro Autosport. Podle něj to už s členy FIA probrali. "Už jsme na Charlieho Whitinga to upozornili. Nehovořil jsem s Charliem, ale s jinými členy FIA. Zarazilo je to. Nevím, co budou dělat."
"Poukázali jsme na to na startovním roštu, že to dělají. Tohle nesmíte. Dělo se to u mnoha aut, která díky tomu lépe odstartovala. Pak se dějí takové věci," kroutí hlavou provozní ředitel Force Indie.
FIA tyto praktiky probere na schůzce se zástupci týmů v Suzuce na počátku tohoto závodního víkendu a zřejmě k tomu vydá i technickou směrnici.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.