I když Lewis Hamilton dojel ve Velké ceně Malajsie na druhém místě - o dvě pozice výše než jeho pronásledovatel v boji o titul Sebastian Vettel - a navýšil tak své vedení v šampionátu, přesto byl po jejím skončení viditelně zklamaný. Proč?
V pátek byl sice Mercedes po trénincích skleslý ze své formy a také v sobotu dopoledne ještě na Ferrari a Red Bull ztrácel, kvalifikaci ale pilot Mercedesu opět vyhrál. Podle Nikiho Laudy to bylo typické kolo Hamiltona, jenž svým skvělým výkonem předčil potenciál vozu a jejich očekávání.
V závodě jej ale po startu z prvního místa brzy předjel Max Verstappen a lídr šampionátu dojel za ním, bez jediné šance na útok. "Mohl jsem mu zavřít dveře, ale nechtěl jsem nic riskovat. Musel jsem se rozhodnout, když se blížil. Musel jsem se rozhodnout s ním nebojovat a neriskovat, že do mě narazí, protože víte, že do toho dá vše, zatímco já jsem mohl o vše přijít. Moc jsem mu to neztížil. Na konci druhého stintu to pro nás vypadalo trochu lépe, ale auto mělo stále v určitých zatáčkách velké problémy a myslím, že Max jen udržoval tempo. Nemyslím si, že jsme na to měli rychlost," uvedl Hamilton.
"Odvedli jsme výjimečnou práci s tím, co máme. Jsou tam určité velké problémy, které vám opravdu nemůžu vysvětlovat. Musíme se ale fakt ujistit, že je u vozu pro příští rok napravíme, pokud chceme skutečně bojovat s Ferrari i s Red Bullem, když se zlepší," varuje Hamilton, jenž musel jít do závodu s vozem záměrně nastaveným k nedotáčivosti, protože se jim přehřívaly zadní pneumatiky. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas se s novou aerodynamikou trápil ještě více.
Starosti po závodě měl i sportovní šéf Toto Wolff. Připustil, že kdyby Ferrari nemělo své problémy se spolehlivostí (Vettel začínal po výměně motoru z konce startovního roštu a Räikkönen neodstartoval kvůli závadě turba vůbec), tak by se svou rychlostí stačili na páté místo. Vettel, jenž nakonec nasadil pátý motor, páté turbo a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, dojel 19 sekund před Bottasem a jen 10 sekund za Hamiltonem na 4. místě.
"Čeká nás hodně práce. Ale nic s tím nenaděláme, je to dáno tím, jaké je auto. Lidé po celý rok říkají, že máme nejlepší vůz. Je pravda, že v některých závodech se prokázal být nejlepším, ale celkově se myslím ukazuje, že není," hodnotí Hamilton.
Mercedes očekává, že na tom bude v Japonsku lépe, jenže do Suzuky se těší i Red Bullu, podle kterého tam budou mít největší šanci na vítězství z posledních pěti závodů.
5 races to go, 34-point lead for Hamilton"I'm still optimistic, because we know we have a quick car - Vettel#MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/1mkn44ygNS
— Formula 1 (@F1) October 2, 2017Hamilton každopádně lituje promarněné příležitosti - v Malajsii chtěl vytěžit více bodů ze smůly svého hlavního soka: "Když vezmu v úvahu, že Vettel startoval poslední, tak to vážně není moc skvělé, abych byl upřímný. Nevím, který z těch příštích závodů pro nás bude dobrý, ale uděláme všechno pro to, abychom se pokusili udržet vpředu."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.