I když Lewis Hamilton dojel ve Velké ceně Malajsie na druhém místě - o dvě pozice výše než jeho pronásledovatel v boji o titul Sebastian Vettel - a navýšil tak své vedení v šampionátu, přesto byl po jejím skončení viditelně zklamaný. Proč?
V pátek byl sice Mercedes po trénincích skleslý ze své formy a také v sobotu dopoledne ještě na Ferrari a Red Bull ztrácel, kvalifikaci ale pilot Mercedesu opět vyhrál. Podle Nikiho Laudy to bylo typické kolo Hamiltona, jenž svým skvělým výkonem předčil potenciál vozu a jejich očekávání.
V závodě jej ale po startu z prvního místa brzy předjel Max Verstappen a lídr šampionátu dojel za ním, bez jediné šance na útok. "Mohl jsem mu zavřít dveře, ale nechtěl jsem nic riskovat. Musel jsem se rozhodnout, když se blížil. Musel jsem se rozhodnout s ním nebojovat a neriskovat, že do mě narazí, protože víte, že do toho dá vše, zatímco já jsem mohl o vše přijít. Moc jsem mu to neztížil. Na konci druhého stintu to pro nás vypadalo trochu lépe, ale auto mělo stále v určitých zatáčkách velké problémy a myslím, že Max jen udržoval tempo. Nemyslím si, že jsme na to měli rychlost," uvedl Hamilton.
"Odvedli jsme výjimečnou práci s tím, co máme. Jsou tam určité velké problémy, které vám opravdu nemůžu vysvětlovat. Musíme se ale fakt ujistit, že je u vozu pro příští rok napravíme, pokud chceme skutečně bojovat s Ferrari i s Red Bullem, když se zlepší," varuje Hamilton, jenž musel jít do závodu s vozem záměrně nastaveným k nedotáčivosti, protože se jim přehřívaly zadní pneumatiky. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas se s novou aerodynamikou trápil ještě více.
Starosti po závodě měl i sportovní šéf Toto Wolff. Připustil, že kdyby Ferrari nemělo své problémy se spolehlivostí (Vettel začínal po výměně motoru z konce startovního roštu a Räikkönen neodstartoval kvůli závadě turba vůbec), tak by se svou rychlostí stačili na páté místo. Vettel, jenž nakonec nasadil pátý motor, páté turbo a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, dojel 19 sekund před Bottasem a jen 10 sekund za Hamiltonem na 4. místě.
"Čeká nás hodně práce. Ale nic s tím nenaděláme, je to dáno tím, jaké je auto. Lidé po celý rok říkají, že máme nejlepší vůz. Je pravda, že v některých závodech se prokázal být nejlepším, ale celkově se myslím ukazuje, že není," hodnotí Hamilton.
Mercedes očekává, že na tom bude v Japonsku lépe, jenže do Suzuky se těší i Red Bullu, podle kterého tam budou mít největší šanci na vítězství z posledních pěti závodů.
5 races to go, 34-point lead for Hamilton"I'm still optimistic, because we know we have a quick car - Vettel#MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/1mkn44ygNS
— Formula 1 (@F1) October 2, 2017Hamilton každopádně lituje promarněné příležitosti - v Malajsii chtěl vytěžit více bodů ze smůly svého hlavního soka: "Když vezmu v úvahu, že Vettel startoval poslední, tak to vážně není moc skvělé, abych byl upřímný. Nevím, který z těch příštích závodů pro nás bude dobrý, ale uděláme všechno pro to, abychom se pokusili udržet vpředu."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.