Aston Martin se od roku 2018 stává titulárním sponzorem Red Bullu. Dojde také k vytvoření Centra pokročilé výkonnosti na půdě Red Bullu s vyhlídkou na stavbu vlastního motoru pro rok 2021, kdy se změní pravidla.
Aston s Red Bullem spolupracuje už od počátku roku 2016 jako inovační partner. Konstruktér Adrian Newey pro ně pomáhal vyvíjet hyperauto Valkyrie. Jejich partnerství se nyní posouvá na další úroveň, od příští sezóny ponese tým jméno Aston Martin Red Bull Racing.
Britská automobilka na voze dostane prominentní prostor. Součástí smlouvy je i vytvoření nového Centra pokročilé výkonnosti (Advanced Performance Centre) v prostorách továrny Red Bullu v Milton Keynes. Zaměstná přes 100 lidí a na starosti bude mít vývoj dalšího superauta.
"Naše inovační partnerství s Aston Martinem bylo průkopnické od prvního dne. Poté, co jsme v roce 2016 navrhli a vytvořili velmi úspěšný Aston Martin Valkyrie, očekáváme, že dále posílíme naše partnerství. Tým bude příští rok závodit jako Aston Martin Red Bull Racing," potvrzuje šéf závodní stáje Christian Horner.
"Navíc přes 100 zaměstnanců bude obsluhovat nové Centrum pokročilé výkonnosti na naší půdě zde v Milton Keynes. Umožní nám dále spolupracovat s Aston Martinem na výjimečných, stejně inovativních nových projektech," sděluje Horner.
Výkonný ředitel malé britské automobilky Aston Martin Andy Palmer si myslí, že ze svého zapojení do Formule 1 budou těžit nejen nyní, ale zejména v budoucnosti, kdy má od roku 2021 dojít ke zjednodušení motorových pravidel.
"Titulární partnerství je dalším logickým krokem našeho inovačního partnerství. Užíváme si globálního povědomí, které poskytuje oživená Formule 1. Jednání o pohonných jednotkách nás zajímají, ale pouze tehdy, pokud budou správné okolnosti," upozorňuje Palmer.
"Nevstoupíme do motorové války bez omezení nákladů či hodin na dynamometru, ale věříme, že pokud FIA dokáže vytvořit to správné prostředí, tak budeme mít zájem," dodává šéf Aston Martinu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.