Aston Martin se od roku 2018 stává titulárním sponzorem Red Bullu. Dojde také k vytvoření Centra pokročilé výkonnosti na půdě Red Bullu s vyhlídkou na stavbu vlastního motoru pro rok 2021, kdy se změní pravidla.
Aston s Red Bullem spolupracuje už od počátku roku 2016 jako inovační partner. Konstruktér Adrian Newey pro ně pomáhal vyvíjet hyperauto Valkyrie. Jejich partnerství se nyní posouvá na další úroveň, od příští sezóny ponese tým jméno Aston Martin Red Bull Racing.
Britská automobilka na voze dostane prominentní prostor. Součástí smlouvy je i vytvoření nového Centra pokročilé výkonnosti (Advanced Performance Centre) v prostorách továrny Red Bullu v Milton Keynes. Zaměstná přes 100 lidí a na starosti bude mít vývoj dalšího superauta.
"Naše inovační partnerství s Aston Martinem bylo průkopnické od prvního dne. Poté, co jsme v roce 2016 navrhli a vytvořili velmi úspěšný Aston Martin Valkyrie, očekáváme, že dále posílíme naše partnerství. Tým bude příští rok závodit jako Aston Martin Red Bull Racing," potvrzuje šéf závodní stáje Christian Horner.
"Navíc přes 100 zaměstnanců bude obsluhovat nové Centrum pokročilé výkonnosti na naší půdě zde v Milton Keynes. Umožní nám dále spolupracovat s Aston Martinem na výjimečných, stejně inovativních nových projektech," sděluje Horner.
Výkonný ředitel malé britské automobilky Aston Martin Andy Palmer si myslí, že ze svého zapojení do Formule 1 budou těžit nejen nyní, ale zejména v budoucnosti, kdy má od roku 2021 dojít ke zjednodušení motorových pravidel.
"Titulární partnerství je dalším logickým krokem našeho inovačního partnerství. Užíváme si globálního povědomí, které poskytuje oživená Formule 1. Jednání o pohonných jednotkách nás zajímají, ale pouze tehdy, pokud budou správné okolnosti," upozorňuje Palmer.
"Nevstoupíme do motorové války bez omezení nákladů či hodin na dynamometru, ale věříme, že pokud FIA dokáže vytvořit to správné prostředí, tak budeme mít zájem," dodává šéf Aston Martinu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.