Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

Jeden z grafických návrhů vozu Red Bull - Aston Martin
Jeden z grafických návrhů vozu Red Bull - Aston Martin, foto: Sean Bull
Petr Hlawiczka 25. září 2017 06:30
Sdílej:

Aston Martin se od roku 2018 stává titulárním sponzorem Red Bullu. Dojde také k vytvoření Centra pokročilé výkonnosti na půdě Red Bullu s vyhlídkou na stavbu vlastního motoru pro rok 2021, kdy se změní pravidla.

Aston s Red Bullem spolupracuje už od počátku roku 2016 jako inovační partner. Konstruktér Adrian Newey pro ně pomáhal vyvíjet hyperauto Valkyrie. Jejich partnerství se nyní posouvá na další úroveň, od příští sezóny ponese tým jméno Aston Martin Red Bull Racing.

Britská automobilka na voze dostane prominentní prostor. Součástí smlouvy je i vytvoření nového Centra pokročilé výkonnosti (Advanced Performance Centre) v prostorách továrny Red Bullu v Milton Keynes. Zaměstná přes 100 lidí a na starosti bude mít vývoj dalšího superauta.

"Naše inovační partnerství s Aston Martinem bylo průkopnické od prvního dne. Poté, co jsme v roce 2016 navrhli a vytvořili velmi úspěšný Aston Martin Valkyrie, očekáváme, že dále posílíme naše partnerství. Tým bude příští rok závodit jako Aston Martin Red Bull Racing," potvrzuje šéf závodní stáje Christian Horner.

"Navíc přes 100 zaměstnanců bude obsluhovat nové Centrum pokročilé výkonnosti na naší půdě zde v Milton Keynes. Umožní nám dále spolupracovat s Aston Martinem na výjimečných, stejně inovativních nových projektech," sděluje Horner.

Výkonný ředitel malé britské automobilky Aston Martin Andy Palmer si myslí, že ze svého zapojení do Formule 1 budou těžit nejen nyní, ale zejména v budoucnosti, kdy má od roku 2021 dojít ke zjednodušení motorových pravidel.

"Titulární partnerství je dalším logickým krokem našeho inovačního partnerství. Užíváme si globálního povědomí, které poskytuje oživená Formule 1. Jednání o pohonných jednotkách nás zajímají, ale pouze tehdy, pokud budou správné okolnosti," upozorňuje Palmer.

"Nevstoupíme do motorové války bez omezení nákladů či hodin na dynamometru, ale věříme, že pokud FIA dokáže vytvořit to správné prostředí, tak budeme mít zájem," dodává šéf Aston Martinu.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.