McLaren příští rok přechází od Hondy na pohonné jednotky Renault. K potvrzení všech dohod ale došlo až před Velkou cenou Singapuru, proto je s vývojem svého vozu pro rok 2018 o dva týdny pozadu.
Původně byla jako konečný termín pro rozhodnutí o příštím motoru stanovena neděle 3. září, kdy se závodilo v Itálii. Kvůli potížím a průtahům jedné ze stran se všechno o dva týdny protáhlo, což teď McLarenu chybí. Ve Wokingu teď čeká vývojáře a konstruktéry náročné období.
"Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," popisuje na tiskové konferenci závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Pro příští ročník nedojde k žádnému kompromisu. Samozřejmě, že nemáme ty stejné zkušenosti, jako někteří jiní zákazníci, takže budeme muset balík objevovat," uznává Boullier. Větší zkušenosti má s motorem Renault například Red Bull, který kolem něj dokázal postavit a během letošního roku vyvinout špičkové šasi.
McLaren však velkou výzvu podle svého šéfa zvládne: "Myslím si, že našim inženýrům můžeme důvěřovat, že odvedou velmi dobrou práci a že 2 týdny doženou. Půjde však o obrovské množství práce a já s radostí pozoruji uvnitř McLarenu spoustu energie, když se to snaží stáhnout co nejdříve."
Podle Boulliera však není zapotřebí "revoluce," protože v konstrukční filozofii budou pokračovat v trendu nastoleném s letošním vozem MCL32, jenž je díky své efektivní aerodynamice řazen k nejlepším v současném poli.
McLaren nebude muset ani přesunovat své zdroje k příštímu projektu tak, že by na to doplatil ve zbývajících závodech: "Ne, to není vůbec zapotřebí. Znamená to, že zvyšujeme pracovní zátěž, abychom to dohnali. A jakmile zpoždění doženeme, tak najedeme zpět na standardní způsob práce.
"Dnes máme odlišný pracovní proces, protože příští auto bude přes změnu pohonné jednotky evolucí, nedojde tedy k žádné revoluci. Náš způsob práce to nemění," dodává šéf McLarenu, jehož zaměstnanci po třech letech trápení s Hondou nadšeně uvítali změnu motorů. Renault totiž není pouze výkonnější a spolehlivější, ale díky vyšší efektivitě má i nižší požadavky na chlazení, což konstruktéři považují za velké plus.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.