McLaren příští rok přechází od Hondy na pohonné jednotky Renault. K potvrzení všech dohod ale došlo až před Velkou cenou Singapuru, proto je s vývojem svého vozu pro rok 2018 o dva týdny pozadu.
Původně byla jako konečný termín pro rozhodnutí o příštím motoru stanovena neděle 3. září, kdy se závodilo v Itálii. Kvůli potížím a průtahům jedné ze stran se všechno o dva týdny protáhlo, což teď McLarenu chybí. Ve Wokingu teď čeká vývojáře a konstruktéry náročné období.
"Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," popisuje na tiskové konferenci závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Pro příští ročník nedojde k žádnému kompromisu. Samozřejmě, že nemáme ty stejné zkušenosti, jako někteří jiní zákazníci, takže budeme muset balík objevovat," uznává Boullier. Větší zkušenosti má s motorem Renault například Red Bull, který kolem něj dokázal postavit a během letošního roku vyvinout špičkové šasi.
McLaren však velkou výzvu podle svého šéfa zvládne: "Myslím si, že našim inženýrům můžeme důvěřovat, že odvedou velmi dobrou práci a že 2 týdny doženou. Půjde však o obrovské množství práce a já s radostí pozoruji uvnitř McLarenu spoustu energie, když se to snaží stáhnout co nejdříve."
Podle Boulliera však není zapotřebí "revoluce," protože v konstrukční filozofii budou pokračovat v trendu nastoleném s letošním vozem MCL32, jenž je díky své efektivní aerodynamice řazen k nejlepším v současném poli.
McLaren nebude muset ani přesunovat své zdroje k příštímu projektu tak, že by na to doplatil ve zbývajících závodech: "Ne, to není vůbec zapotřebí. Znamená to, že zvyšujeme pracovní zátěž, abychom to dohnali. A jakmile zpoždění doženeme, tak najedeme zpět na standardní způsob práce.
"Dnes máme odlišný pracovní proces, protože příští auto bude přes změnu pohonné jednotky evolucí, nedojde tedy k žádné revoluci. Náš způsob práce to nemění," dodává šéf McLarenu, jehož zaměstnanci po třech letech trápení s Hondou nadšeně uvítali změnu motorů. Renault totiž není pouze výkonnější a spolehlivější, ale díky vyšší efektivitě má i nižší požadavky na chlazení, což konstruktéři považují za velké plus.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.