McLaren příští rok přechází od Hondy na pohonné jednotky Renault. K potvrzení všech dohod ale došlo až před Velkou cenou Singapuru, proto je s vývojem svého vozu pro rok 2018 o dva týdny pozadu.
Původně byla jako konečný termín pro rozhodnutí o příštím motoru stanovena neděle 3. září, kdy se závodilo v Itálii. Kvůli potížím a průtahům jedné ze stran se všechno o dva týdny protáhlo, což teď McLarenu chybí. Ve Wokingu teď čeká vývojáře a konstruktéry náročné období.
"Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," popisuje na tiskové konferenci závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Pro příští ročník nedojde k žádnému kompromisu. Samozřejmě, že nemáme ty stejné zkušenosti, jako někteří jiní zákazníci, takže budeme muset balík objevovat," uznává Boullier. Větší zkušenosti má s motorem Renault například Red Bull, který kolem něj dokázal postavit a během letošního roku vyvinout špičkové šasi.
McLaren však velkou výzvu podle svého šéfa zvládne: "Myslím si, že našim inženýrům můžeme důvěřovat, že odvedou velmi dobrou práci a že 2 týdny doženou. Půjde však o obrovské množství práce a já s radostí pozoruji uvnitř McLarenu spoustu energie, když se to snaží stáhnout co nejdříve."
Podle Boulliera však není zapotřebí "revoluce," protože v konstrukční filozofii budou pokračovat v trendu nastoleném s letošním vozem MCL32, jenž je díky své efektivní aerodynamice řazen k nejlepším v současném poli.
McLaren nebude muset ani přesunovat své zdroje k příštímu projektu tak, že by na to doplatil ve zbývajících závodech: "Ne, to není vůbec zapotřebí. Znamená to, že zvyšujeme pracovní zátěž, abychom to dohnali. A jakmile zpoždění doženeme, tak najedeme zpět na standardní způsob práce.
"Dnes máme odlišný pracovní proces, protože příští auto bude přes změnu pohonné jednotky evolucí, nedojde tedy k žádné revoluci. Náš způsob práce to nemění," dodává šéf McLarenu, jehož zaměstnanci po třech letech trápení s Hondou nadšeně uvítali změnu motorů. Renault totiž není pouze výkonnější a spolehlivější, ale díky vyšší efektivitě má i nižší požadavky na chlazení, což konstruktéři považují za velké plus.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.