McLaren příští rok přechází od Hondy na pohonné jednotky Renault. K potvrzení všech dohod ale došlo až před Velkou cenou Singapuru, proto je s vývojem svého vozu pro rok 2018 o dva týdny pozadu.
Původně byla jako konečný termín pro rozhodnutí o příštím motoru stanovena neděle 3. září, kdy se závodilo v Itálii. Kvůli potížím a průtahům jedné ze stran se všechno o dva týdny protáhlo, což teď McLarenu chybí. Ve Wokingu teď čeká vývojáře a konstruktéry náročné období.
"Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," popisuje na tiskové konferenci závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Pro příští ročník nedojde k žádnému kompromisu. Samozřejmě, že nemáme ty stejné zkušenosti, jako někteří jiní zákazníci, takže budeme muset balík objevovat," uznává Boullier. Větší zkušenosti má s motorem Renault například Red Bull, který kolem něj dokázal postavit a během letošního roku vyvinout špičkové šasi.
McLaren však velkou výzvu podle svého šéfa zvládne: "Myslím si, že našim inženýrům můžeme důvěřovat, že odvedou velmi dobrou práci a že 2 týdny doženou. Půjde však o obrovské množství práce a já s radostí pozoruji uvnitř McLarenu spoustu energie, když se to snaží stáhnout co nejdříve."
Podle Boulliera však není zapotřebí "revoluce," protože v konstrukční filozofii budou pokračovat v trendu nastoleném s letošním vozem MCL32, jenž je díky své efektivní aerodynamice řazen k nejlepším v současném poli.
McLaren nebude muset ani přesunovat své zdroje k příštímu projektu tak, že by na to doplatil ve zbývajících závodech: "Ne, to není vůbec zapotřebí. Znamená to, že zvyšujeme pracovní zátěž, abychom to dohnali. A jakmile zpoždění doženeme, tak najedeme zpět na standardní způsob práce.
"Dnes máme odlišný pracovní proces, protože příští auto bude přes změnu pohonné jednotky evolucí, nedojde tedy k žádné revoluci. Náš způsob práce to nemění," dodává šéf McLarenu, jehož zaměstnanci po třech letech trápení s Hondou nadšeně uvítali změnu motorů. Renault totiž není pouze výkonnější a spolehlivější, ale díky vyšší efektivitě má i nižší požadavky na chlazení, což konstruktéři považují za velké plus.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.