Šéfové Formule 1 vyhodnocují způsoby, jak zajistit vyšší účast mladíků z Formule 2 v trénincích Formule 1.
Několik pilotů z nižší série si tak v minulém desetiletí, v éře třetích vozů, udělalo v pátek v F1 velmi dobré jméno - například Sebastian Vettel či Robert Kubica. Ale po sezóně 2006 se od toho upustilo, ačkoliv týmy mohou do tréninků stále nasadit i jiné než jen závodní jezdce.
Podle sportovního ředitele Rosse Brawna není ideální, když je mladík z F2 narychlo povolán, aby zaskočil za indisponovaného pilota F1: "Nasadit do F1 někoho, kdo nemá zkušenosti, je riziko. Musíte je co nejlépe připravit, možná je nechat odjet páteční dopolední trénink."
"takové iniciativy jsou důležité před tím, než jsou vystaveni [tlaku F1]. Pokud by měli problém a do F1 by vstoupili špatně, pak můžou být jejich kariéry poškozeny. Nemyslím si, že nahrazení Felipeho klukem z F2 by bylo úplně férové, protože by měli velmi málo času na to, aby ho dostali do auta," poukazuje na příhodu z Maďarska, kde bylo Massovi špatně a do kvalifikace ani do závodu za Williams nemohl nastoupit. Místo něj do kokpitu usedl rezervní pilot Paul di Resta.
"Na to existuje lépe strukturovaný způsob. Jde o věc, kterou chceme prosadit. Pokud jde o páteční tréninky, začali jsme se poohlížet po pozitivnějších iniciativách, aby mladí kluci měli šanci jezdit. Momentálně o této věci diskutujeme," odhaluje Brawn.
Podle něj schází postupový žebříček, systém, který by pomohl mladým talentům posouvat se výše: "Myslím, že teď je příležitost pro vytvoření takového postupu, vytvořit takovou dohodu. Nebylo by skvělé, kdyby přišel mladík, jenž by byl hvězdou v F3, zazářil by v F2 a pak by se objevil v F1 jako Verstappen?"
"To je to, co bychom chtěli vidět. Tím, že máme tyto závody během velkých cen F1, si je mohou fanoušci oblíbit. Má to tolik výhod - z pohledu obchodního a sportovního, že to musíme zavést," poukazuje Brawn. Nebrání se ani přijetí dalších nových nápadů včetně změny formátu závodního víkendu F1.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.