Šéfové Formule 1 vyhodnocují způsoby, jak zajistit vyšší účast mladíků z Formule 2 v trénincích Formule 1.
Několik pilotů z nižší série si tak v minulém desetiletí, v éře třetích vozů, udělalo v pátek v F1 velmi dobré jméno - například Sebastian Vettel či Robert Kubica. Ale po sezóně 2006 se od toho upustilo, ačkoliv týmy mohou do tréninků stále nasadit i jiné než jen závodní jezdce.
Podle sportovního ředitele Rosse Brawna není ideální, když je mladík z F2 narychlo povolán, aby zaskočil za indisponovaného pilota F1: "Nasadit do F1 někoho, kdo nemá zkušenosti, je riziko. Musíte je co nejlépe připravit, možná je nechat odjet páteční dopolední trénink."
"takové iniciativy jsou důležité před tím, než jsou vystaveni [tlaku F1]. Pokud by měli problém a do F1 by vstoupili špatně, pak můžou být jejich kariéry poškozeny. Nemyslím si, že nahrazení Felipeho klukem z F2 by bylo úplně férové, protože by měli velmi málo času na to, aby ho dostali do auta," poukazuje na příhodu z Maďarska, kde bylo Massovi špatně a do kvalifikace ani do závodu za Williams nemohl nastoupit. Místo něj do kokpitu usedl rezervní pilot Paul di Resta.
"Na to existuje lépe strukturovaný způsob. Jde o věc, kterou chceme prosadit. Pokud jde o páteční tréninky, začali jsme se poohlížet po pozitivnějších iniciativách, aby mladí kluci měli šanci jezdit. Momentálně o této věci diskutujeme," odhaluje Brawn.
Podle něj schází postupový žebříček, systém, který by pomohl mladým talentům posouvat se výše: "Myslím, že teď je příležitost pro vytvoření takového postupu, vytvořit takovou dohodu. Nebylo by skvělé, kdyby přišel mladík, jenž by byl hvězdou v F3, zazářil by v F2 a pak by se objevil v F1 jako Verstappen?"
"To je to, co bychom chtěli vidět. Tím, že máme tyto závody během velkých cen F1, si je mohou fanoušci oblíbit. Má to tolik výhod - z pohledu obchodního a sportovního, že to musíme zavést," poukazuje Brawn. Nebrání se ani přijetí dalších nových nápadů včetně změny formátu závodního víkendu F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.