Týmy míří k víkendové velké ceně do Singapuru, kde McLaren očekává svou největší šanci na body z druhé části sezóny po letní přestávce. Honda mu stále neposkytla informaci, zda bude motor Stoffela Vandoornea po odstoupení v Itálii v pořádku, a jestli se tedy vyhne penalizaci.
"Věděli jsme, že dvojice závodů po sobě ve Spa a v Monze pro nás budou náročné, ale tři odstoupení ze čtyř, to bylo fakt zklamání. Přesto jsme prokázali lepší rychlost, než jsme čekali, byť jsme ji nemohli přetavit v body," začíná Fernando Alonso, jenž nedokončil čtyři z posledních pěti závodů.
"Teď házíme evropskou sezónu za hlavu a obracíme svou pozornost k zámořským závodům, které označují finální část roku. Singapur je pro začátek skvělým místem, protože jde o jeden z okruhů v kalendáři, které našemu balíku vyhovují lépe než ostatní. Dává nám skutečnou šanci na pozitivnější výsledek," tuší Španěl, jenž by rád minimálně vyrovnal výsledek z Maďarska, kde skončil šestý.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí v pomalých zatáčkách a nastavení pro vysoký přítlak, proto tam opravdu budeme mít větší šanci. Jen musíme zajistit, abychom měli také spolehlivost," upozorňuje Alonso, jenž často doplácí na nespolehlivost Hondy.
S tou se McLaren brzy rozejde, což oznámí tento týden ještě před začátkem prvních jízd na okruhu Marina Bay. Honda přejde ke své nelibosti k Toro Rosso, v rozbitém vztahu se zničenou důvěrou nemělo cenu pokračovat. Od příštího roku bude britský tým využívat pohonné jednotky Renault, což Fernanda Alonsa přimělo k tomu, aby ve Wokingu zůstal.
Vandoorne v Singapuru nikdy nezávodil, přesto věří, že bude mít více štěstí než v posledních podnicích. "Doufám, že v Singapuru budu naplno využívat silných stránek našeho balíku po celý víkend a že dokončím po všech stánkách důležitý závod v neděli vysoko."
Otázkou je, zda bude v pořádku jeho motor. Honda totiž zaznamenala dvě stejné poruchy s hnací hřídelí u motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K) v kvalifikaci i v závodě a McLaren na informaci o stavu Vandoorneovy pohonné jednotky stále čeká.
"Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se vyhnuli penalizacím, které by tam mohly zbrzdit náš pokrok, a doufáme, že po Stoffelově odstoupení v Monze už nebudeme muset měnit žádnou komponentu pohonné jednotky, byť to teprve musí být oficiálně potvrzeno," připouští závodní ředitel Eric Boullier.
"Letošní závod nabízí McLarenu - Hondě, aby hrál o všechno, a my se těšíme na to, že budeme bojovat co nejblíže se soupeři před námi," přeje si Boullier. "Singapur je pro nás druhým nejlepším okruhem po Budapešti. Za cíl bychom měli mít postup s oběma vozy do Q3."
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hodnotí poslední vývoj: "Naposledy nás ve Velké ceně Itálie výsledek zklamal, pozitivní ale bylo to, že jsme na trati tak hladové po výkonu motoru měli dobré tempo. Okruh Marina Bay s tolika pomalými a úzkými zatáčkami je na výkonu motoru závislý méně, což nahrává našim silným stránkám, jak jsme dříve v této sezóně viděli v Maďarsku."
"Pro dobrý víkend je klíčové celkové vyvážení vozu mezi pohonnou jednotkou a šasi, naši inženýři proto tvrdě pracují na přípravě ideálního nastavení. Snad pilotům poskytneme dobrý balík, aby mohli jet o tolik potřebné body," dodává Hasegawa.
Vyhne se McLaren penalizacím a technickým problémům a zaboduje v Singapuru opět s oběma vozy?
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.