Týmy míří k víkendové velké ceně do Singapuru, kde McLaren očekává svou největší šanci na body z druhé části sezóny po letní přestávce. Honda mu stále neposkytla informaci, zda bude motor Stoffela Vandoornea po odstoupení v Itálii v pořádku, a jestli se tedy vyhne penalizaci.
"Věděli jsme, že dvojice závodů po sobě ve Spa a v Monze pro nás budou náročné, ale tři odstoupení ze čtyř, to bylo fakt zklamání. Přesto jsme prokázali lepší rychlost, než jsme čekali, byť jsme ji nemohli přetavit v body," začíná Fernando Alonso, jenž nedokončil čtyři z posledních pěti závodů.
"Teď házíme evropskou sezónu za hlavu a obracíme svou pozornost k zámořským závodům, které označují finální část roku. Singapur je pro začátek skvělým místem, protože jde o jeden z okruhů v kalendáři, které našemu balíku vyhovují lépe než ostatní. Dává nám skutečnou šanci na pozitivnější výsledek," tuší Španěl, jenž by rád minimálně vyrovnal výsledek z Maďarska, kde skončil šestý.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí v pomalých zatáčkách a nastavení pro vysoký přítlak, proto tam opravdu budeme mít větší šanci. Jen musíme zajistit, abychom měli také spolehlivost," upozorňuje Alonso, jenž často doplácí na nespolehlivost Hondy.
S tou se McLaren brzy rozejde, což oznámí tento týden ještě před začátkem prvních jízd na okruhu Marina Bay. Honda přejde ke své nelibosti k Toro Rosso, v rozbitém vztahu se zničenou důvěrou nemělo cenu pokračovat. Od příštího roku bude britský tým využívat pohonné jednotky Renault, což Fernanda Alonsa přimělo k tomu, aby ve Wokingu zůstal.
Vandoorne v Singapuru nikdy nezávodil, přesto věří, že bude mít více štěstí než v posledních podnicích. "Doufám, že v Singapuru budu naplno využívat silných stránek našeho balíku po celý víkend a že dokončím po všech stánkách důležitý závod v neděli vysoko."
Otázkou je, zda bude v pořádku jeho motor. Honda totiž zaznamenala dvě stejné poruchy s hnací hřídelí u motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K) v kvalifikaci i v závodě a McLaren na informaci o stavu Vandoorneovy pohonné jednotky stále čeká.
"Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se vyhnuli penalizacím, které by tam mohly zbrzdit náš pokrok, a doufáme, že po Stoffelově odstoupení v Monze už nebudeme muset měnit žádnou komponentu pohonné jednotky, byť to teprve musí být oficiálně potvrzeno," připouští závodní ředitel Eric Boullier.
"Letošní závod nabízí McLarenu - Hondě, aby hrál o všechno, a my se těšíme na to, že budeme bojovat co nejblíže se soupeři před námi," přeje si Boullier. "Singapur je pro nás druhým nejlepším okruhem po Budapešti. Za cíl bychom měli mít postup s oběma vozy do Q3."
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hodnotí poslední vývoj: "Naposledy nás ve Velké ceně Itálie výsledek zklamal, pozitivní ale bylo to, že jsme na trati tak hladové po výkonu motoru měli dobré tempo. Okruh Marina Bay s tolika pomalými a úzkými zatáčkami je na výkonu motoru závislý méně, což nahrává našim silným stránkám, jak jsme dříve v této sezóně viděli v Maďarsku."
"Pro dobrý víkend je klíčové celkové vyvážení vozu mezi pohonnou jednotkou a šasi, naši inženýři proto tvrdě pracují na přípravě ideálního nastavení. Snad pilotům poskytneme dobrý balík, aby mohli jet o tolik potřebné body," dodává Hasegawa.
Vyhne se McLaren penalizacím a technickým problémům a zaboduje v Singapuru opět s oběma vozy?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.