Trojnásobný mistr světa z let 2008, 2014 a 2015 Lewis Hamilton v neděli odjede svou 200. velkou cenu. Navíc má možnost srovnat rekord Michaela Schumachera v počtu získaných pole position - v současné době jich má Lewis na svém kontě 67.
Hamilton se poprvé na startu velké ceny objevil v dramatické sezóně 2007, a to po boku Alonsa za tým McLaren. Od té doby dokázal vyhrát 57 velkých cen a tři tituly. V současné době je v individuální soutěži na druhé příčce se ztrátou 14 bodů na Sebastiana Vettela.
"Člověk by si myslel, že po 200 závodech bude jeho nasazení a vášeň upadat, ale jsem na tom lépe než kdy dříve," řekl Hamilton. "Je šílené, že dosáhnu tohoto milníku. Pořád se ale cítím mladý, což je dobře. Cítím se poctěn, že jsem mohl být v F1 tak dlouho," pokračoval Brit.
"Velmi dobře si pamatuji na svou první velkou cenu a také na časy předtím, kdy jsem jen o F1 snil. Je opravdu šílené, že jich mám na svém kontě 200. Chtěl bych odjet dalších 200," vzpomínal s úsměvem na tváři Lewis Hamilton.
"Jsem vděčný za to, co mám. Samozřejmě bychom všichni měli chtít v životě více a nastavovat laťku vysoko. Nakonec naším cílem ale nemusí být to, čeho dosáhneme. Za svou kariéru jsem zažil spoustu skvělých momentů. Mezi ně patří třeba má první GP, první vyhraná GP, vítězství na Silverstone a vítězství v Monaku. A pak samozřejmě zisk titulu v Brazílii, i když to nebyla zrovna skvělá zkušenost," řekl Brit.
Památná Grand Prix? "Na žádnou konkrétní si nevzpomenu, ale byl by to asi nějaký těžký závod, byla jich celá řada - hlavně díky náročným podmínkám v mokru."
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.