Trojnásobný mistr světa z let 2008, 2014 a 2015 Lewis Hamilton v neděli odjede svou 200. velkou cenu. Navíc má možnost srovnat rekord Michaela Schumachera v počtu získaných pole position - v současné době jich má Lewis na svém kontě 67.
Hamilton se poprvé na startu velké ceny objevil v dramatické sezóně 2007, a to po boku Alonsa za tým McLaren. Od té doby dokázal vyhrát 57 velkých cen a tři tituly. V současné době je v individuální soutěži na druhé příčce se ztrátou 14 bodů na Sebastiana Vettela.
"Člověk by si myslel, že po 200 závodech bude jeho nasazení a vášeň upadat, ale jsem na tom lépe než kdy dříve," řekl Hamilton. "Je šílené, že dosáhnu tohoto milníku. Pořád se ale cítím mladý, což je dobře. Cítím se poctěn, že jsem mohl být v F1 tak dlouho," pokračoval Brit.
"Velmi dobře si pamatuji na svou první velkou cenu a také na časy předtím, kdy jsem jen o F1 snil. Je opravdu šílené, že jich mám na svém kontě 200. Chtěl bych odjet dalších 200," vzpomínal s úsměvem na tváři Lewis Hamilton.
"Jsem vděčný za to, co mám. Samozřejmě bychom všichni měli chtít v životě více a nastavovat laťku vysoko. Nakonec naším cílem ale nemusí být to, čeho dosáhneme. Za svou kariéru jsem zažil spoustu skvělých momentů. Mezi ně patří třeba má první GP, první vyhraná GP, vítězství na Silverstone a vítězství v Monaku. A pak samozřejmě zisk titulu v Brazílii, i když to nebyla zrovna skvělá zkušenost," řekl Brit.
Památná Grand Prix? "Na žádnou konkrétní si nevzpomenu, ale byl by to asi nějaký těžký závod, byla jich celá řada - hlavně díky náročným podmínkám v mokru."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.