Jenson Button se v příštím roce chystá vrátit do závodního kokpitu na plný úvazek. Zatím není jasné, v jaké sérii by případně nastoupit. Teď o víkendu si vyzkouší vytrvalostní cestovní vozy v Japonsku.
Jenson Button loni přenechal svou sedačku u McLarenu mladému Vandoorneovi z Belgie. Formule 1 se ale nevzdal úplně, jelikož v Monaku musel kvůli účasti Fernanda Alonsa na Staré cihelně naskočit do oranžového monopostu. A přestože se dokázal dostat v kvalifikaci do třetí části, startoval až z poslední řady. Příčinou byly výměny komponent, kterými je letos tým McLaren Honda pověstný.
Závod nakonec nedokončil, jelikož musel odstoupit po nehodě s Pascalem Wehrleinem. Posléze se Button nechal vyslyšet, že jeho návrat do F1 je velmi nepravděpodobný.
To ale neznamená, že mistr světa z roku 2009 pověsí závodění na hřebík. Teď o víkendu totiž Brit pojede v závod 1000 km Suzuka, a to v rámci série Super GT.
Sedmatřicetiletý Button dokonce novinářům Motorsportu sdělil, že v příštím roce by si rád našel angažmá na plný úvazek. "Příští sezónu se budu věnovat závodění na plný úvazek. Zatím nevím, jestli to bude v Americe či někde jinde. Diskuze ale probíhají. Uvidíme, jak to půjde teď o víkendu. Pokud vše půjde dobře a já si budu závodění užívat, což myslím, že budu, tak je možné, že se vrátím."
Brit je i nadále pilotem McLarenu, takže čistě teoreticky by mohl za stáj z Wokingu opět nastoupit, i když je to velmi nepravděpodobné. Vandoorneův kontrakt byl prodloužen a záleželo by hlavně na Alonsovi. A zatím to vypadá, že místo u Ferrari či Mercedesu pro Španěla nebude. Navíc to nevypadá, že McLarenu bude schopen dohnat konkurenci, a pro Brita, který si již nemusí ve světě motoristického sportu nic dokazovat, bude nejspíše hlavní prioritou slušný vůz.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.