Jenson Button se v příštím roce chystá vrátit do závodního kokpitu na plný úvazek. Zatím není jasné, v jaké sérii by případně nastoupit. Teď o víkendu si vyzkouší vytrvalostní cestovní vozy v Japonsku.
Jenson Button loni přenechal svou sedačku u McLarenu mladému Vandoorneovi z Belgie. Formule 1 se ale nevzdal úplně, jelikož v Monaku musel kvůli účasti Fernanda Alonsa na Staré cihelně naskočit do oranžového monopostu. A přestože se dokázal dostat v kvalifikaci do třetí části, startoval až z poslední řady. Příčinou byly výměny komponent, kterými je letos tým McLaren Honda pověstný.
Závod nakonec nedokončil, jelikož musel odstoupit po nehodě s Pascalem Wehrleinem. Posléze se Button nechal vyslyšet, že jeho návrat do F1 je velmi nepravděpodobný.
To ale neznamená, že mistr světa z roku 2009 pověsí závodění na hřebík. Teď o víkendu totiž Brit pojede v závod 1000 km Suzuka, a to v rámci série Super GT.
Sedmatřicetiletý Button dokonce novinářům Motorsportu sdělil, že v příštím roce by si rád našel angažmá na plný úvazek. "Příští sezónu se budu věnovat závodění na plný úvazek. Zatím nevím, jestli to bude v Americe či někde jinde. Diskuze ale probíhají. Uvidíme, jak to půjde teď o víkendu. Pokud vše půjde dobře a já si budu závodění užívat, což myslím, že budu, tak je možné, že se vrátím."
Brit je i nadále pilotem McLarenu, takže čistě teoreticky by mohl za stáj z Wokingu opět nastoupit, i když je to velmi nepravděpodobné. Vandoorneův kontrakt byl prodloužen a záleželo by hlavně na Alonsovi. A zatím to vypadá, že místo u Ferrari či Mercedesu pro Španěla nebude. Navíc to nevypadá, že McLarenu bude schopen dohnat konkurenci, a pro Brita, který si již nemusí ve světě motoristického sportu nic dokazovat, bude nejspíše hlavní prioritou slušný vůz.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.