Jenson Button se v příštím roce chystá vrátit do závodního kokpitu na plný úvazek. Zatím není jasné, v jaké sérii by případně nastoupit. Teď o víkendu si vyzkouší vytrvalostní cestovní vozy v Japonsku.
Jenson Button loni přenechal svou sedačku u McLarenu mladému Vandoorneovi z Belgie. Formule 1 se ale nevzdal úplně, jelikož v Monaku musel kvůli účasti Fernanda Alonsa na Staré cihelně naskočit do oranžového monopostu. A přestože se dokázal dostat v kvalifikaci do třetí části, startoval až z poslední řady. Příčinou byly výměny komponent, kterými je letos tým McLaren Honda pověstný.
Závod nakonec nedokončil, jelikož musel odstoupit po nehodě s Pascalem Wehrleinem. Posléze se Button nechal vyslyšet, že jeho návrat do F1 je velmi nepravděpodobný.
To ale neznamená, že mistr světa z roku 2009 pověsí závodění na hřebík. Teď o víkendu totiž Brit pojede v závod 1000 km Suzuka, a to v rámci série Super GT.
Sedmatřicetiletý Button dokonce novinářům Motorsportu sdělil, že v příštím roce by si rád našel angažmá na plný úvazek. "Příští sezónu se budu věnovat závodění na plný úvazek. Zatím nevím, jestli to bude v Americe či někde jinde. Diskuze ale probíhají. Uvidíme, jak to půjde teď o víkendu. Pokud vše půjde dobře a já si budu závodění užívat, což myslím, že budu, tak je možné, že se vrátím."
Brit je i nadále pilotem McLarenu, takže čistě teoreticky by mohl za stáj z Wokingu opět nastoupit, i když je to velmi nepravděpodobné. Vandoorneův kontrakt byl prodloužen a záleželo by hlavně na Alonsovi. A zatím to vypadá, že místo u Ferrari či Mercedesu pro Španěla nebude. Navíc to nevypadá, že McLarenu bude schopen dohnat konkurenci, a pro Brita, který si již nemusí ve světě motoristického sportu nic dokazovat, bude nejspíše hlavní prioritou slušný vůz.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.