Formule 1 vstupuje do světa profesionálního hraní počítačových her. Letos se pojede první mistrovství světa ve hře F1 2017.
Již tento pátek se v obchodech objeví nový ročník počítačové a konzolové hry F1 2017. Loni se videoherní královna motorsportu velice povedla a laťka je nasazena hodně vysoko. Vývojáři z Codemasters si ale chtějí pomoci závody s ikonickými vozy posledních tří dekád i rozšířenou kariérou.
Krom toho se po pojede i první oficiální mistrovství světa v této hře určené pro nejrychlejší hráče (registrovat se lze zde). Vše vypukne v záři, kdy proběhnou kvalifikační kola. Ta určí čtyřicítku nejrychlejších, která se následně utká na živých semifinálových turnajích. Finále pak proběhne v Abú Zabí souběžně se závěrečnou velkou cenou.
Následný vítěz celého podniku krom nehynoucí slávy mezi hráčskou komunitou a automatického postupu do semifinále následujícího šampionátu získá i další exkluzivní dárek. Jeho avatar se objeví v následujícím ročníku hry, a rozšíří tak dvacítku pilotů reálných monopostů F1.
Komerční šéf F1 Bratches si partnerství s Codemasters a eSportové organizací Gfinity, jenž zajistí hladký chod virtuálních závodů, pochvaluje: "Vydání hry představuje skvělou příležitost pro náš byznys. Dokážeme zaujmout další segment fanoušků. Vstupujeme na pole, kde jsou fanoušci velmi náruživí. Jsme tak rádi, že do toho jdeme společně s Codemasters a Gfinity."
"Prostředí virtuálního šampionátu F1 se bude i nadále vyvíjet, stejně jako tomu je u klasické Formule 1. Chceme tak zajistit co možná nejlepší zážitek pro naše fanoušky," dodal bývalý šéf stanice ESPN Sean Bratches.
Dle šéfa studia Codemasters je tento krok zásadní z pohledu zapojení nových, hlavně tedy mladých fanoušků: "eSporty jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejích odvětví herního průmyslu a již dnes přitahují pozornost desítek miliónů diváků. Jsme tak potěšení, že můžeme oznámit tuto závodní sérii pod záštitou Formule 1 pro naší hru F1 2017. Soutěživost a rychlost tohoto sportu se skvěle doplní s herním prostředím, a nabídnou tak vzrušující zážitek pro hráče po celém světě.
Formule 1 je v tomto segmentu nováčkem. První kroky udělal již na jaře McLaren, který oznámil vlastní soutěž, jejíž vítěz získá pozici vývojového pilota. Jinak je propojení motorsportu a videoher již starší záležitostí. Dlouhodobě v tomto odvětví působí Gran Turismo se svou GT Academy, která již vyprodukovala celou řadu talentovaných pilotů.
Začátkem roku se do virtuálního světa podívala i progresivní Formule E, která upsořádala v rámci největšího technologického veletrhu CES v Las Vegas podnik nazvaný ePrix, kde síly změřili převážně piloti, jenž zatím fungují primárně na simulátoru.
Vypadá to, že právě eSport by mohl být novou a hlavně méně nákladnou cestou pro aspirující závodníky, jak si zajistit angažmá a zaujmout. Navíc provázání eSportu, v nemž se dnes na turnajích točí desítky miliónů dolarů, a klasické Formule 1 může být velmi efektivní v získávání nových fanoušků.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.