Formule 1 vstupuje do světa profesionálního hraní počítačových her. Letos se pojede první mistrovství světa ve hře F1 2017.
Již tento pátek se v obchodech objeví nový ročník počítačové a konzolové hry F1 2017. Loni se videoherní královna motorsportu velice povedla a laťka je nasazena hodně vysoko. Vývojáři z Codemasters si ale chtějí pomoci závody s ikonickými vozy posledních tří dekád i rozšířenou kariérou.
Krom toho se po pojede i první oficiální mistrovství světa v této hře určené pro nejrychlejší hráče (registrovat se lze zde). Vše vypukne v záři, kdy proběhnou kvalifikační kola. Ta určí čtyřicítku nejrychlejších, která se následně utká na živých semifinálových turnajích. Finále pak proběhne v Abú Zabí souběžně se závěrečnou velkou cenou.
Následný vítěz celého podniku krom nehynoucí slávy mezi hráčskou komunitou a automatického postupu do semifinále následujícího šampionátu získá i další exkluzivní dárek. Jeho avatar se objeví v následujícím ročníku hry, a rozšíří tak dvacítku pilotů reálných monopostů F1.
Komerční šéf F1 Bratches si partnerství s Codemasters a eSportové organizací Gfinity, jenž zajistí hladký chod virtuálních závodů, pochvaluje: "Vydání hry představuje skvělou příležitost pro náš byznys. Dokážeme zaujmout další segment fanoušků. Vstupujeme na pole, kde jsou fanoušci velmi náruživí. Jsme tak rádi, že do toho jdeme společně s Codemasters a Gfinity."
"Prostředí virtuálního šampionátu F1 se bude i nadále vyvíjet, stejně jako tomu je u klasické Formule 1. Chceme tak zajistit co možná nejlepší zážitek pro naše fanoušky," dodal bývalý šéf stanice ESPN Sean Bratches.
Dle šéfa studia Codemasters je tento krok zásadní z pohledu zapojení nových, hlavně tedy mladých fanoušků: "eSporty jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejích odvětví herního průmyslu a již dnes přitahují pozornost desítek miliónů diváků. Jsme tak potěšení, že můžeme oznámit tuto závodní sérii pod záštitou Formule 1 pro naší hru F1 2017. Soutěživost a rychlost tohoto sportu se skvěle doplní s herním prostředím, a nabídnou tak vzrušující zážitek pro hráče po celém světě.
Formule 1 je v tomto segmentu nováčkem. První kroky udělal již na jaře McLaren, který oznámil vlastní soutěž, jejíž vítěz získá pozici vývojového pilota. Jinak je propojení motorsportu a videoher již starší záležitostí. Dlouhodobě v tomto odvětví působí Gran Turismo se svou GT Academy, která již vyprodukovala celou řadu talentovaných pilotů.
Začátkem roku se do virtuálního světa podívala i progresivní Formule E, která upsořádala v rámci největšího technologického veletrhu CES v Las Vegas podnik nazvaný ePrix, kde síly změřili převážně piloti, jenž zatím fungují primárně na simulátoru.
Vypadá to, že právě eSport by mohl být novou a hlavně méně nákladnou cestou pro aspirující závodníky, jak si zajistit angažmá a zaujmout. Navíc provázání eSportu, v nemž se dnes na turnajích točí desítky miliónů dolarů, a klasické Formule 1 může být velmi efektivní v získávání nových fanoušků.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.