Formule 1 vstupuje do světa profesionálního hraní počítačových her. Letos se pojede první mistrovství světa ve hře F1 2017.
Již tento pátek se v obchodech objeví nový ročník počítačové a konzolové hry F1 2017. Loni se videoherní královna motorsportu velice povedla a laťka je nasazena hodně vysoko. Vývojáři z Codemasters si ale chtějí pomoci závody s ikonickými vozy posledních tří dekád i rozšířenou kariérou.
Krom toho se po pojede i první oficiální mistrovství světa v této hře určené pro nejrychlejší hráče (registrovat se lze zde). Vše vypukne v záři, kdy proběhnou kvalifikační kola. Ta určí čtyřicítku nejrychlejších, která se následně utká na živých semifinálových turnajích. Finále pak proběhne v Abú Zabí souběžně se závěrečnou velkou cenou.
Následný vítěz celého podniku krom nehynoucí slávy mezi hráčskou komunitou a automatického postupu do semifinále následujícího šampionátu získá i další exkluzivní dárek. Jeho avatar se objeví v následujícím ročníku hry, a rozšíří tak dvacítku pilotů reálných monopostů F1.
Komerční šéf F1 Bratches si partnerství s Codemasters a eSportové organizací Gfinity, jenž zajistí hladký chod virtuálních závodů, pochvaluje: "Vydání hry představuje skvělou příležitost pro náš byznys. Dokážeme zaujmout další segment fanoušků. Vstupujeme na pole, kde jsou fanoušci velmi náruživí. Jsme tak rádi, že do toho jdeme společně s Codemasters a Gfinity."
"Prostředí virtuálního šampionátu F1 se bude i nadále vyvíjet, stejně jako tomu je u klasické Formule 1. Chceme tak zajistit co možná nejlepší zážitek pro naše fanoušky," dodal bývalý šéf stanice ESPN Sean Bratches.
Dle šéfa studia Codemasters je tento krok zásadní z pohledu zapojení nových, hlavně tedy mladých fanoušků: "eSporty jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejích odvětví herního průmyslu a již dnes přitahují pozornost desítek miliónů diváků. Jsme tak potěšení, že můžeme oznámit tuto závodní sérii pod záštitou Formule 1 pro naší hru F1 2017. Soutěživost a rychlost tohoto sportu se skvěle doplní s herním prostředím, a nabídnou tak vzrušující zážitek pro hráče po celém světě.
Formule 1 je v tomto segmentu nováčkem. První kroky udělal již na jaře McLaren, který oznámil vlastní soutěž, jejíž vítěz získá pozici vývojového pilota. Jinak je propojení motorsportu a videoher již starší záležitostí. Dlouhodobě v tomto odvětví působí Gran Turismo se svou GT Academy, která již vyprodukovala celou řadu talentovaných pilotů.
Začátkem roku se do virtuálního světa podívala i progresivní Formule E, která upsořádala v rámci největšího technologického veletrhu CES v Las Vegas podnik nazvaný ePrix, kde síly změřili převážně piloti, jenž zatím fungují primárně na simulátoru.
Vypadá to, že právě eSport by mohl být novou a hlavně méně nákladnou cestou pro aspirující závodníky, jak si zajistit angažmá a zaujmout. Navíc provázání eSportu, v nemž se dnes na turnajích točí desítky miliónů dolarů, a klasické Formule 1 může být velmi efektivní v získávání nových fanoušků.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.