Renault ví, že musí přibrat mnohem více lidí a rozšířit svou továrnu, aby podle svého šéfa Cyrila Abiteboula mohl naplnit svůj potenciál. F1 ale jednou bude muset přijmout opatření, aby velikost týmů příliš nenarůstala.
Francouzský tým po převzetí Lotusu před sezónou 2016 aktivně nabíral zaměstnance poté, co předchozím majitelům (Genii) docházely peníze a přestávaly do továrny investovat. Během loňské sezóny jej posílilo 80, letos přibyli další, ale podle Abiteboula to stále nestačí.
"Po inženýrské a technické stránce jsme hodně vyrostli. Teď potřebujeme ne podobný růst, ale růst, jenž bude kompatibilní s inženýrským potenciálem - jako konstrukční oddělení, výrobu, kde jsme stále příliš malí a skoro zdržujeme to, co dokáže vyprodukovat oddělení aerodynamiky," prozrazuje šéf Renaultu.
"K tomu dojde také tehdy, až dokončíme rozšíření budovy, v níž budeme mít větší konstrukční oddělení, protože nyní jsem omezení místem. A půjde i o nové dílny budeme si příští rok vyrábět vlastní převodovky a kompozity, což je velkým projektem, který vyžaduje spoustu místa a lidí určených pouze pro tento projekt. V růstu tedy budeme muset pokračovat," pokračuje pro Autosport Abiteboul.
Loni v přechodném roce po převzetí Lotusu skončil Renault mezi konstruktéry devátý. Letos mu patří osmá příčka, ale po velkém vylepšení vozu RS17 před letní přestávkou pomýšlí sebevědomě na postup až na páté místo.
"Když si dokážete představit vývoj, tak má začátek a nějaký čas to zabere, než program zaplníte, získáte projekty či koncepty a než z něj vyjdou fyzické části. Přesně to se děje. Nejprve plníme 'potrubí' investicemi, vybavením a lidmi, pak nápady, projekty a koncepty, a potom se to konečně mění v díly. To vždy zabere nějaký čas, dobré je však to, že jakmile to začne, tak to teoreticky nekončí," vysvětluje šéf Renaultu.
Zatímco se tedy zaměřují na nabírání dalších lidí a rozšiřování továrny, tak F1 nějakou dobu bude muset přijmout opatření, aby se týmy opět přespříliš nerozrůstaly: "Musí to růst řízeným způsobem, protože upřímně nemám chuť stát se jednotkou o 800 - 900 lidech. Podle mě to není rozumné." V F1 jsou přitom daleko větší týmy, jako Ferrari či Mercedes, který čítá už přes 1600 zaměstnanců.
"Očekávám, že v určitém bodě sport něco udělá, takže to pro nás nebude mít moc velký smysl růst do takové úrovně. Nejde o finanční prostředky, ale také o dlouhodobou strategii, protože podle mě je nejrozumnější, když má tým kolem 650 lidí. Předpoklady pro příští rok jsou už nad tímto počtem," dodává Abiteboul.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.