Fernando Alonso původně uváděl, že o své budoucnosti se rozhodne v září. V F1 mu ale moc možností nezbývá, proto k tomu možná dojde až na konci roku. A ve hře jsou i jiné závodní série. Vysvětluje, co je v současnosti jeho prioritou.
Klíčovou otázkou v jeho setrvání měl být konkurenceschopný motor, který jeho McLarenu Honda ve střednědobém horizontu poskytnout nedokáže. Nadějí mohl být přechod k jinému výrobci. Jenže Mercedes i Ferrari odmítli své pohonné jednotky jeho týmu poskytovat, a situace se komplikuje i s Renaultem, protože zkolabovala jednání mezi japonskou automobilkou a stájí Toro Rosso.
"Formule 1 je stále mou prioritou, mým životem. A vítězství v šampionátu je to, v co doufám. Pokud nenajdu projekt, který by mi umožnil bojovat o vítězství, poohlédnu se mimo F1. Jde však o rozhodnutí, které učiním někdy v listopadu či v prosinci. Předtím vyzkouším veškeré možnosti," říká pro CNN Alonso, jenž třetím rokem závodí s nekonkurenceschopným motorem za zády.
"Jel jsem do Indianapolis a opět jsem zažil ten pocit, že tento závod můžu vyhrát. Pocit, že můžete vyhrát závod, byl výjimečný," popisuje svou letošní zkušenost ze zámořské Indy 500.
"Když naskočím do vozu, dám nohy do kokpitu, mechanici mi nasadí pásy a já si myslím, že možná budu vítězem, až si je budu odepínat a vystupovat z auta, což jsem si v tu chvíli myslel, tak šlo o magický pocit," pokračuje španělský pilot. Ač si vedl dobře, tak k tomu nedošlo - 21 kol před cílem mu vypověděl službu motor Honda.
"Je to takový druh pocitu, že je sport mimo hranice národností. Všichni z nás jsme tam byli hrdinové pro lidi na tribunách. Všechny nás podporují stejně a já jsem si ten závod opravdu užil," přiznává. IndyCar však zatím není tím místem, kdy by momentálně byl raději.
"Mou první prioritou je F1 - vyhrát svůj třetí mistrovský titul. Ale rád bych se také pokusil o trojkorunu," čímž myslí vítězství ve Velké ceně Monaka (to už má na svém kontě), v Indy 500 a v 24hodinovce Le Mans. "Může k tomu dojít. Rád bych se tam vrátil, ale možná ne úplně v blízké budoucnosti."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.