Fernando Alonso původně uváděl, že o své budoucnosti se rozhodne v září. V F1 mu ale moc možností nezbývá, proto k tomu možná dojde až na konci roku. A ve hře jsou i jiné závodní série. Vysvětluje, co je v současnosti jeho prioritou.
Klíčovou otázkou v jeho setrvání měl být konkurenceschopný motor, který jeho McLarenu Honda ve střednědobém horizontu poskytnout nedokáže. Nadějí mohl být přechod k jinému výrobci. Jenže Mercedes i Ferrari odmítli své pohonné jednotky jeho týmu poskytovat, a situace se komplikuje i s Renaultem, protože zkolabovala jednání mezi japonskou automobilkou a stájí Toro Rosso.
"Formule 1 je stále mou prioritou, mým životem. A vítězství v šampionátu je to, v co doufám. Pokud nenajdu projekt, který by mi umožnil bojovat o vítězství, poohlédnu se mimo F1. Jde však o rozhodnutí, které učiním někdy v listopadu či v prosinci. Předtím vyzkouším veškeré možnosti," říká pro CNN Alonso, jenž třetím rokem závodí s nekonkurenceschopným motorem za zády.
"Jel jsem do Indianapolis a opět jsem zažil ten pocit, že tento závod můžu vyhrát. Pocit, že můžete vyhrát závod, byl výjimečný," popisuje svou letošní zkušenost ze zámořské Indy 500.
"Když naskočím do vozu, dám nohy do kokpitu, mechanici mi nasadí pásy a já si myslím, že možná budu vítězem, až si je budu odepínat a vystupovat z auta, což jsem si v tu chvíli myslel, tak šlo o magický pocit," pokračuje španělský pilot. Ač si vedl dobře, tak k tomu nedošlo - 21 kol před cílem mu vypověděl službu motor Honda.
"Je to takový druh pocitu, že je sport mimo hranice národností. Všichni z nás jsme tam byli hrdinové pro lidi na tribunách. Všechny nás podporují stejně a já jsem si ten závod opravdu užil," přiznává. IndyCar však zatím není tím místem, kdy by momentálně byl raději.
"Mou první prioritou je F1 - vyhrát svůj třetí mistrovský titul. Ale rád bych se také pokusil o trojkorunu," čímž myslí vítězství ve Velké ceně Monaka (to už má na svém kontě), v Indy 500 a v 24hodinovce Le Mans. "Může k tomu dojít. Rád bych se tam vrátil, ale možná ne úplně v blízké budoucnosti."
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.