Fernando Alonso původně uváděl, že o své budoucnosti se rozhodne v září. V F1 mu ale moc možností nezbývá, proto k tomu možná dojde až na konci roku. A ve hře jsou i jiné závodní série. Vysvětluje, co je v současnosti jeho prioritou.
Klíčovou otázkou v jeho setrvání měl být konkurenceschopný motor, který jeho McLarenu Honda ve střednědobém horizontu poskytnout nedokáže. Nadějí mohl být přechod k jinému výrobci. Jenže Mercedes i Ferrari odmítli své pohonné jednotky jeho týmu poskytovat, a situace se komplikuje i s Renaultem, protože zkolabovala jednání mezi japonskou automobilkou a stájí Toro Rosso.
"Formule 1 je stále mou prioritou, mým životem. A vítězství v šampionátu je to, v co doufám. Pokud nenajdu projekt, který by mi umožnil bojovat o vítězství, poohlédnu se mimo F1. Jde však o rozhodnutí, které učiním někdy v listopadu či v prosinci. Předtím vyzkouším veškeré možnosti," říká pro CNN Alonso, jenž třetím rokem závodí s nekonkurenceschopným motorem za zády.
"Jel jsem do Indianapolis a opět jsem zažil ten pocit, že tento závod můžu vyhrát. Pocit, že můžete vyhrát závod, byl výjimečný," popisuje svou letošní zkušenost ze zámořské Indy 500.
"Když naskočím do vozu, dám nohy do kokpitu, mechanici mi nasadí pásy a já si myslím, že možná budu vítězem, až si je budu odepínat a vystupovat z auta, což jsem si v tu chvíli myslel, tak šlo o magický pocit," pokračuje španělský pilot. Ač si vedl dobře, tak k tomu nedošlo - 21 kol před cílem mu vypověděl službu motor Honda.
"Je to takový druh pocitu, že je sport mimo hranice národností. Všichni z nás jsme tam byli hrdinové pro lidi na tribunách. Všechny nás podporují stejně a já jsem si ten závod opravdu užil," přiznává. IndyCar však zatím není tím místem, kdy by momentálně byl raději.
"Mou první prioritou je F1 - vyhrát svůj třetí mistrovský titul. Ale rád bych se také pokusil o trojkorunu," čímž myslí vítězství ve Velké ceně Monaka (to už má na svém kontě), v Indy 500 a v 24hodinovce Le Mans. "Může k tomu dojít. Rád bych se tam vrátil, ale možná ne úplně v blízké budoucnosti."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.